PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca bedzie mnie zwalnial - jaka forma rozwiazania umowy ?

  • 1. Data: 2006-08-17 16:55:20
    Temat: Pracodawca bedzie mnie zwalnial - jaka forma rozwiazania umowy ?
    Od: "Hans Schnitzell" <n...@m...org>

    Witam,

    Mam nastepujacy problem:
    Pracodawca poinformowal mnie, ze w zwiazku
    z brakiem zatrudnienia dla mnie bedzie zmuszony
    mnie zwolnic.
    Innymi slowy mowiac, nie ma juz tyle roboty co kiedys,
    a centrala zwalania ludzi - w tym i mnie.

    Moje pytanie w zwiazku z tym brzmi:
    Jaka forme wypowiedzenia najlepiej przyjac
    (tu bede mogl wybrac,
    czy to on rozwiazuje ze mna umowe, czy tez za poprozumieniem stron
    - pracodawca twierdzi, ze bedzie mu to obojetne)
    by w razie rychlego nie znalezienia nowego miejsca zatrudnienia,
    byla dla mnie najkorzystniejsza, tj. bym mogl
    jak najszybciej otrzymywac zasilek itp. ?

  • 2. Data: 2006-08-17 17:06:02
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Tylko i wyłącznie z przyczyn leżących po stronie zakładu pracy. Żadnego
    porozumienia stron.
    Wypowiedzenie wręczone przez zakład.
    Tylko wtedy otrzymasz zasiłek od razu.

    Jeżeli miałeś umowę na czas nieokreślony a powody wypowiedzenia będą
    nieprawdziwe, niejasne, i łatwe do podważenia - możesz się sądzić i wygrać
    odszkodowanie.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2006-08-17 19:12:21
    Od: "Nelson Mandela" <n...@m...org>

    Hmm,
    Dzięki, właśnie zastanawiam się,
    bo w urzędzie pracy nie udzielili mi dostatecznych wyjaśnień,
    tłumacząc jakoś mgliście,
    a i z bieżących informacji jakie znalazłem o tym w necie
    nie wynika to dla mnie jasno.
    Ponoć od razu mogę dostać zasiłek jedynie w przypadku
    -zwolnień grupowych
    -przymusowej zmiany miejsca zamieszkania

    Z innych powodów trzeba czekać 90 lub 180 dni.
    Do tego czasu mam żywą nadzieję znaleźć już coś sensownego :)
    A rejestrować i tak się będę choćby dla ubezpieczenia.

    W swiadectwie bede miał wpisane
    WYPOWIEDZENIE UMOWY O PRACE PRZEZ PRACODAWCE
    Dz.Ust 4/90 art. 10
    Mam tylko nadzieję, że urząd będzie miał jasność, że nie chodzi
    tu o żadne tam zwolnienie dyscyplinarne, ani inne z mojej winy!

  • 4. Data: 2006-08-18 06:04:30
    Od: p...@g...pl

    Nelson Mandela wrote:

    (..)
> [...]
    > Mam tylko nadzieję, że urząd będzie miał jasność, że nie chodzi
    > tu o żadne tam zwolnienie dyscyplinarne, ani inne z mojej winy!

    Przeczytaj to sobie, to będziesz wiedział.

    (..)

    --
    ps

  • 5. Data: 2006-08-18 07:25:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Nelson Mandela wrote:
> [...]
    > Ponoć od razu mogę dostać zasiłek jedynie w przypadku
    > -zwolnień grupowych
    > -przymusowej zmiany miejsca zamieszkania

    http://www.prawo.egospodarka.pl/14047,Kiedy-odprawa-
    przy-zwolnieniach-indywidualnych,1,34,3.html

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl