-
1. Data: 2005-01-30 18:38:43
Temat: Praca w charakterze helpdeska??
Od: "Wojciech Zera" <w...@p...fm>
Witajcie,
Pierwszy raz pisze na tej grupie. widzicie kończe na uczelni fakultet
humanistyczny, ale chetnie, przynajmniej pracowałbym jako helpdesk.
Czy ktos z was wie, gdzie najlepiej szukac tego typu ofert?
Jakie kwalifikacje odnosnie polskich reali - powinien spelniac osoba
pracujaca w charakterze Helpdeska.
ja przez 1 rok pracowałem w firmie tp internet.
karaluch
-
2. Data: 2005-01-31 11:37:27
Temat: Re: Praca w charakterze helpdeska??
Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>
Sun, 30 Jan 2005 19:38:43 +0100, na pl.praca.dyskusje, Wojciech Zera
napisal(a):
> Pierwszy raz pisze na tej grupie. widzicie kończe na uczelni fakultet
> humanistyczny, ale chetnie, przynajmniej pracowałbym jako helpdesk.
Raz ze piszesz iz konczysz fakultet humanistyczny a nie potrafisz
formulowac wypowiedzi w jezyku polskim. Dwa ze z takim wyksztalceniem to
raczej nie masz co szukac pracy w branzy IT.
> Jakie kwalifikacje odnosnie polskich reali - powinien spelniac osoba
> pracujaca w charakterze Helpdeska.
Wiedza, doswiadczenie, certyfikaty - na dzien dobry od MS, w zaleznosci od
firmy rowniez inne.
> ja przez 1 rok pracowałem w firmie tp internet.
To raczej sie tym nie chwal bo to zadna referencja.
Kyniu
--
_ __ _
| |/ / _ _ _ (_)_ _
| ' < || | ' \| | || |
|_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
|__/
-
3. Data: 2005-01-31 12:11:08
Temat: Re: Praca w charakterze helpdeska??
Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>
Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał(a):
> Raz ze piszesz iz konczysz fakultet humanistyczny a nie potrafisz
> formulowac wypowiedzi w jezyku polskim.
A to i owszem.
> Dwa ze z takim wyksztalceniem to
> raczej nie masz co szukac pracy w branzy IT.
Pierdu, pierdu, pardon my French. 10 lat się po branży IT poniewierałam, ja,
prosty filolog. Branża IT nie kończy się na programistach.
> > ja przez 1 rok pracowałem w firmie tp internet.
>
> To raczej sie tym nie chwal bo to zadna referencja.
Ja bym raczej wyraziła zdziwienie, że jeszcze nie ma dość.
Jop
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2005-01-31 12:29:31
Temat: Re: Praca w charakterze helpdeska??
Od: Witiia <w...@p...onet.pl>
Dnia 2005-01-31 13:11, Użytkownik Jolanta Pers napisał:
> Pierdu, pierdu, pardon my French. 10 lat się po branży IT poniewierałam, ja,
> prosty filolog. Branża IT nie kończy się na programistach.
Zgadza sie. Ale osoba, która zadała pytanie nie ma pojęcia o rynku IT,
nie ma pojęcia co się robi jako HD, do tego kończy humanistyczny
kierunek. Czy widzisz dla tej osoby miejsce w branży IT?
Stanowiska kierownicze wymagają zdolności humanistycznych, ale żeby być
kierownikiem, to trzeba znać się na tym, co robią jego podwładni
(przynajmniej mniej więcej).
--
Witiia
-
5. Data: 2005-01-31 13:12:40
Temat: Re: Praca w charakterze helpdeska??
Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>
Mon, 31 Jan 2005 12:11:08 +0000 (UTC), na pl.praca.dyskusje, Jolanta Pers
napisal(a):
> Pierdu, pierdu, pardon my French. 10 lat się po branży IT poniewierałam, ja,
> prosty filolog. Branża IT nie kończy się na programistach.
OK, pytanie zatem kiedy pracuje sie w branzy IT a kiedy nie. Kolezanka
dziennikarka uwazala ze pracuje w branzy IT bo pisala teksty dla jednego z
portali - dla mnie byla dziennikarka czy redaktorem ale sam fakt ze
pracowala dla serwisu internetowego nie czynil z niej jeszcze pracownika
IT. Bo nie miala pojecia co to jest PHP czy ASP a nawet z HTML'em by sobie
nie poradzila. Miala prosty interfejs do wprowadzania tego co naskrobala w
notatniku i tyle.
Zas pracownik helpdesku nie tylko musi miec przygotowanie merytoryczne i
doskonale doswiadczenie by szybko wylapac o co uzyszkodnikowi chodzi ale
dodatkowo musi byc w miare dobrym psychologiem by poradzic sobie ze
zdenerwowanym lamerem na drugim koncu druta, ktory nawet nie potrafi nazwac
tego co widzi na ekranie i nie umie zdefiniowac problemu a oczekuje pomocy.
Znam wielu fachowcow ktorzy w kontakcie z takim uzyszkodnikiem zapewne
dopusciliby sie rekoczynow :-)
Kyniu
--
_ __ _
| |/ / _ _ _ (_)_ _
| ' < || | ' \| | || |
|_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
|__/
-
6. Data: 2005-01-31 14:23:30
Temat: Re: Praca w charakterze helpdeska??
Od: "Wojciech Zera" <w...@p...fm>
Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:1nezqdzcrq7ym$.4u01eh2x81dj$.dlg@40tude.net...
> Mon, 31 Jan 2005 12:11:08 +0000 (UTC), na pl.praca.dyskusje, Jolanta Pers
> napisal(a):
>
>> Pierdu, pierdu, pardon my French. 10 lat się po branży IT poniewierałam,
>> ja,
>> prosty filolog. Branża IT nie kończy się na programistach.
>
> OK, pytanie zatem kiedy pracuje sie w branzy IT a kiedy nie. Kolezanka
> dziennikarka uwazala ze pracuje w branzy IT bo pisala teksty dla jednego z
> portali - dla mnie byla dziennikarka czy redaktorem ale sam fakt ze
> pracowala dla serwisu internetowego nie czynil z niej jeszcze pracownika
> IT. Bo nie miala pojecia co to jest PHP czy ASP a nawet z HTML'em by sobie
> nie poradzila. Miala prosty interfejs do wprowadzania tego co naskrobala w
> notatniku i tyle.
>
> Zas pracownik helpdesku nie tylko musi miec przygotowanie merytoryczne i
> doskonale doswiadczenie by szybko wylapac o co uzyszkodnikowi chodzi ale
> dodatkowo musi byc w miare dobrym psychologiem by poradzic sobie ze
> zdenerwowanym lamerem na drugim koncu druta, ktory nawet nie potrafi
> nazwac
> tego co widzi na ekranie i nie umie zdefiniowac problemu a oczekuje
> pomocy.
> Znam wielu fachowcow ktorzy w kontakcie z takim uzyszkodnikiem zapewne
> dopusciliby sie rekoczynow :-)
>
Oki dobra widze, ze najbardziej jestes wygadany na tej grupie, ale
moderatorem, to chyba nie jesteś.
Ale jesli chodzi o helpdeska, to rozumiem, że chodzi tutaj o biegła
znajomość Win2000/NT/XP, biegła znajomośc sieci!
Bo helpdesk nie musi byc w końcu webmasterem?!
Oczekauje informacji w takiej formie. -- --
> Kyniu |
___
>
> --
> _ __ _
> | |/ / _ _ _ (_)_ _
> | ' < || | ' \| | || |
> |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
> |__/
-
7. Data: 2005-01-31 15:00:15
Temat: Re: Praca w charakterze helpdeska??
Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>
Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał(a):
> OK, pytanie zatem kiedy pracuje sie w branzy IT a kiedy nie.
A jak się jest dokumentalistą to się pracuje w branży IT czy nie? Bo do tego
wystarczy być humanistą i interesować się tematem. Pracując jako
dokumentalista można się wiele nauczyć i potem np. zostać projektantem
aplikacji.
> Zas pracownik helpdesku nie tylko musi miec przygotowanie merytoryczne
[ciach]
Tak, tak, najlepiej żeby od razu miał MBA.
JoP
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2005-01-31 18:19:28
Temat: Re: Praca w charakterze helpdeska??
Od: toms <t...@p...gazeta.pl>
Użytkownik Jolanta Pers napisał:
> Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał(a):
>
>
>>OK, pytanie zatem kiedy pracuje sie w branzy IT a kiedy nie.
>
>
> A jak się jest dokumentalistą to się pracuje w branży IT czy nie? Bo do tego
> wystarczy być humanistą i interesować się tematem. Pracując jako
> dokumentalista można się wiele nauczyć i potem np. zostać projektantem
> aplikacji.
>
>
>>Zas pracownik helpdesku nie tylko musi miec przygotowanie merytoryczne
>
>
> [ciach]
>
> Tak, tak, najlepiej żeby od razu miał MBA.
>
Nie żebym się czepiał, ale co MBA ma do "twardych" umiejętności.
Tomek
-
9. Data: 2005-01-31 18:37:04
Temat: Re: Praca w charakterze helpdeska??
Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>
toms <t...@p...gazeta.pl> napisał(a):
> Nie żebym się czepiał, ale co MBA ma do "twardych" umiejętności.
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=20561
JoP
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2005-01-31 19:02:20
Temat: Re: Praca w charakterze helpdeska??
Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>
Mon, 31 Jan 2005 15:23:30 +0100, na pl.praca.dyskusje, Wojciech Zera
napisal(a):
> Oki dobra widze, ze najbardziej jestes wygadany na tej grupie, ale
> moderatorem, to chyba nie jesteś.
Nie kumam o co Ci teraz chodzi? Ktos ocenzurowal Twoja wypowiedz? Skasowal
ja? A komentowac kazdy moze.
> Ale jesli chodzi o helpdeska, to rozumiem, że chodzi tutaj o biegła
> znajomość Win2000/NT/XP, biegła znajomośc sieci!
Kazdy helpdesk ma swoja specyfike - ponadto jest pierwsza linia wsparcia,
druga linia wsparcia - to taki najczesciej spotykany podzial - inne sa
wymagania dla pracownika w linii pierwszej (wiedza ogolna ale w jak
najszerszym zakresie) a inne dla drugiej (fachowcy w wybranej dziedzinie).
Ponadto helpdesk niekoniecznie rozwiazuje problemy z zakresu sprzetu czy
oprogramowania komputerowego. Wiec kazde stanowisko bedzie mialo swoja
specyfike i opis - ktore pracodawca zapewne umieszcza w ogloszeniu.
> Bo helpdesk nie musi byc w końcu webmasterem?!
Nie musi ale moze jesli takie sa wymagania na danym stanowisku.
Kyniu
--
_ __ _
| |/ / _ _ _ (_)_ _
| ' < || | ' \| | || |
|_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
|__/