PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Irlandii dla informatyka ?

  • 1. Data: 2005-06-06 12:58:34
    Temat: Praca w Irlandii dla informatyka ?
    Od: "No-Student" <a...@o...com.pl>

    Czesc,

    Mam takie pytanie zwiazane z praca za granica. Przymierzam sie juz od
    jakiegos czasu do wyjazdu z Polski, gdyz stwierdzilem ze tutaj niestety
    ciezko dostac dobra prace. W gre wchodza dwa panstwa: Irlandia, Szkocja.
    POwiem szczerze ze bardziej interesuje mnie Irlandia. I stad moje pytanie.
    Czy latwo w Irlandii znalezc prace dla informatyka z kilkuletnim
    doswiadczeniem w Polsce ? Czy ktos moze pracuje lub pracowal jako informatyk
    w tym kraju i moze cos na ten temat powiedziec na forum ? I czy aby znalezc
    prace w tym kraju musze tam jechac w "ciemno" i szukac na miejscu, czy mozna
    zdac jkais egzamin w Polsce i wyjechac do pewnej pracy. Z gory dziekuje za
    wszystkie "madre" odpowiedzi...

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2005-06-06 13:04:02
    Temat: Re: Praca w Irlandii dla informatyka ?
    Od: "Walduss" <t...@p...onet.pl>

    Użyszkodnik " No-Student " wysilił się i naskrobał:

> [...]
    > "ciemno" i szukac na miejscu, czy mozna zdac jkais egzamin w Polsce i
    > wyjechac do pewnej pracy. Z gory dziekuje za wszystkie "madre"

    Mam znajomego ktory tam pojechal. Tez pracuje jako informatyk. Nie znam
    dokladnie jego historii ale pojechal generalnie w ciemno. Byl glownie
    programista php i w tym kierunku szukal pracy. Stwierdzial ze nie jest tak
    kolorowo. Duzo bardziej w cenie sa programisci J2EE i latwiej znalezc taka
    prace. Teraz pracuje jako programista php ale docelowo bedzie sie
    przekfalifikowywal na J2EE w tej firmie.

    --
    Pzdr.
    Walduss

  • 3. Data: 2005-06-06 15:34:37
    Od: "Solek" <b...@u...pl>

    Czesc,
    A co z programistami C/C++/.NET ? Z tego co wiem to w Irlandii placi sie
    male podatki, a jezeli sie nie przekroczy jakiejs sumy na rok to wogole sie
    ich nie placi. Tez ostatnio czytalem w jakims watku czy na jkaiejs stronie
    internetowej ze irlandczycy cenia informatykow z Polski. Ale wiadomo mowic
    mozna ale czy to sprawdzone informacje to nie wiem.

    Pozdrawiam...

  • 4. Data: 2005-06-06 15:40:25
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    jest dosc duza kwota wolna od podatku. Jednak zarabiajac nawet minimum (7
    euro na h) w pelnym wymiaerze przez rok podatek bedzie trzeba zaplacic.
    Chyba ze ma sie zone neipracujaca, wtedy kwota wolna jest jeszcz wieksza.
    Nalezy pamietac, ze jesli w Irlandii nie zarejstrujesz sie w ichnim US i nie
    otrzymasz ichniego NIPu, niezaleznie od wynagrodzenia pracodawca musi pobrac
    ci jako zaliczke 40% wynagrodzenia. Nadplate zwroca jak juz sie
    zarejstrujesz.
    Jezeli nie zmienisz wlasciwosci organu podatkowego odpowiedniego do
    zamieszkania to trzeba bedzie jeszcze zaplacic podatek w Polsce. Podstawa
    opodatkowania bedzie irlandzka podstawa opodatkowania - zaplacony podatek.

  • 5. Data: 2005-06-06 15:43:47
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > Mam takie pytanie zwiazane z praca za granica. Przymierzam sie juz od
    > jakiegos czasu do wyjazdu z Polski, gdyz stwierdzilem ze tutaj niestety
    > ciezko dostac dobra prace.

    gdzie niegdzie to niemozliwe :(

    > W gre wchodza dwa panstwa: Irlandia, Szkocja.

    Wez jeszcze pod uwage Irlandie Pn. Malo tam jeszcze Polakow

    > POwiem szczerze ze bardziej interesuje mnie Irlandia. I stad moje pytanie.
    > Czy latwo w Irlandii znalezc prace dla informatyka z kilkuletnim
    > doswiadczeniem w Polsce ?

    jesli zna perfect jezyk to tak.

> [...]
    > musze tam jechac w "ciemno" i szukac na miejscu, czy mozna zdac jkais
    > egzamin w Polsce i wyjechac do pewnej pracy. Z gory dziekuje za wszystkie

    Irlandia to nie Polska, tam papierki nei robia zadnego wrazenia (na pewno
    nei Polskie papierki). Liczy sie jezyk i umiejetnosci. A najlepsze sa
    rekomendacje.

  • 6. Data: 2005-06-06 20:35:31
    Od: "Gosc A" <u...@g...pl>

    Irlandia po kilku bardzo dobrych latach dla branzy IT przechodzila duzy
    kryzys, ale teraz ewidentnie wszystko sie idzie ku lepszemu. Takze jak masz
    wartosciowe doswiadczenie i chcesz wyjechac to bez wielkich problemow
    powinno Ci sie udac.
    Zacznij szukac w Polsce. Wysylaj swoje CV na pasujace ogloszenia (oczywiscie
    z irlandzkich stron; aha zawsze interesuje ich tylko profesjonalne
    doswiadczenie a nie czego ktos sie nauczyl sam w domu czy w szkole, takze
    praca w trakcie studiow nie jest traktowana powaznie). Rozmowy telefoniczne
    sa tanie, zainteresowani oddzwonia do Ciebie, Ty tez dla przypomnienia
    mozesz zadzwonic. Moja rada to dowiedz sie czy to rekruter czy bezposrednio
    firma, do rekruterow podchodz z dystansem poki nie zaoferuja Ci konkretnej
    firmy i pozycji. Przed wyjadem ustal sobie kilka spotkan z ew pracodawcami
    (nie daj sie rekruterom omamic; oni chca na Tobie zarobic wiec zadawaj
    strategiczne pytania do zrobic zeby dostac ta pozycje np. czy Twoje CV jest
    ok, co masz zmienic).

    Co do podatkow to sa one bardzo wysokie dla lepiej zarabiajacych(42%+4,5%
    ubezpieczenie od sumy powyzej mniej wiecej sredniej krajowej) a koszty zycia
    bezsprzecznie kilka razy wyzsze niz w Polsce. Niestety w Ire panuje szalone
    zdzierstwo na kazdym kroku - doslownie wszyscy chca sie od razu dorobic.
    Placa podobnie w calym kraju wiec pracujac w mniejszej miejscowosci jestes
    do przodu na wynajmie.
    Zycze powodzenia

  • 7. Data: 2005-06-07 21:18:53
    Od: "WS" <s...@p...wp.pl>

    Napisz do mnie maila na stratoss (at) poczta.wp.pl , jak pisze do Ciebie to
    mi zwraca maila.

    Pozdrawiam
    WS