PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca po 10 godzin dziennie

  • 11. Data: 2008-09-09 16:54:51
    Temat: Re: Praca po 10 godzin dziennie
    Od: PZ <p...@i...pl>

    marcolphus wrote:
    > Jest pewna firma - wszyscy pracownicy pracują w niej po 10 godzin
    > dziennie (od pon do pt). Nie jest to praca na akord, praca biurowa.
    > Mam pytanie: czy można to załatwić jakoś legalnie (oprócz odbierania
    > godzin w innym dniu), czy też firma łamie przepisy?

    Pracodawca i pracownicy moga to rozwiazac za pomoca ogloszen o prace :)

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 12. Data: 2008-09-09 16:56:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:ga5svi$qpa$3@news.onet.pl...

    > Może nie, ale z obserwacji moich wynika, że po takich nadgodzinach po
    > miesiącu-dwóch - pracownicy zazwyczaj mają dość. Ale można spróbować,
    > tylko po prostu zwracam uwagę, że to może przynieść więcej szkody niż
    > pożytku.

    Hehe, widze, ze kolega ma male doswiadczenie.

  • 13. Data: 2008-09-09 18:10:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 09 Sep 2008 17:02:45 +0200, "Nikiel ;)"
    <n...@O...poczta.fm> wrote:

    >To się nazywa 'skrócony tydzień pracy'. Na wniosek pracownika,
    >pracodawca może się zgodzić.
    >Zadaniowy czas pracy - masz do wykonania jakąś robotę. Ile ci to zajmie
    >to twoja sprawa. Ten czas pracy jest stosowany najczęściej gdy szef jest
    > gdzie indziej niż pracownik i nie może go bezpośrednio nadzorować. (z
    >tym że zadania powinny być takie aby człowiek w 40h tygodniowo się wyrobił).

    Średnio, bodaj średnia na 3 miesiące, przy zachowaniu minimum 11
    godzin wypoczynku etc. ;)
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 14. Data: 2008-09-09 18:48:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ga54g5$qvb$1@nemesis.news.neostrada.pl marcolphus
    <n...@z...mojego.maila> pisze:

> [...]
    > Mam pytanie: czy można to załatwić jakoś legalnie (oprócz odbierania
    > godzin w innym dniu), czy też firma łamie przepisy?
    Łamie. Pracownicy powinni pilnować ewidencji czasu pracy.
    Czy da się załatwić legalnie?
    Można próbować - jeśli pracownicy się zgodzą - maskować jakąś umową
    cywilno-prawną z własnymi pracownikami. Ten i ów pracownik (jeśli rozsądny)
    będzie zapewne miał "haka" na pracodawcę, ale przez jakiś czas może się to
    udawać.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2008-09-09 19:09:12
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    (...)
    > Czy da się załatwić legalnie?
    > Można próbować - jeśli pracownicy się zgodzą - maskować jakąś umową
    > cywilno-prawną z własnymi pracownikami.

    Trwa intensywny lobbing nad wprowadzeniem do KP możliwości dobrowolnego
    (tzn, nie podoba się to dobrowolnie możesz wyp...) ustalania z pracownikami
    długotrwałych przekroczeń czasu pracy (opt-out).

    np:
    http://www.prawo.egospodarka.pl/32583,Klauzula-opt-o
    ut-KPP-za-wprowadzeniem,1,34,3.html

    e.

  • 16. Data: 2008-09-09 21:09:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ga6hv3$9mb$1@nemesis.news.neostrada.pl entroper
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> pisze:

    > Trwa intensywny lobbing nad wprowadzeniem do KP możliwości dobrowolnego
    > (tzn, nie podoba się to dobrowolnie możesz wyp...) ustalania z
    > pracownikami długotrwałych przekroczeń czasu pracy (opt-out).
    Wątkotwórca pytał, czy _teraz_ można, a nie czy kiedyś tam będzie można.
    I nie ma się czym podniecać - od lobbingu do konkretnych rozwiązań i ich
    wdrożenia droga daleka, kręta i niepewna.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2008-09-10 15:03:17
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > I nie ma się czym podniecać - od lobbingu do konkretnych rozwiązań i ich
    > wdrożenia droga daleka, kręta i niepewna.

    w Polsce ? Prosta jak brzeg równo ułożonej paczuszki banknotów :D

    e.

  • 18. Data: 2008-09-10 19:19:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ga8nif$d0t$1@atlantis.news.neostrada.pl entroper

    > w Polsce ? Prosta jak brzeg równo ułożonej paczuszki banknotów :D
    Przesaaaadzasz. Teraz już nie tak prosta, trochę chłopaków siedzi, trochę ma
    sprawy w toku, trochę potraciło stanowiska, trochę chciałoby wygrać następne
    wybory, a jeszcze inni umieją protestować, niegocjować, głodować,
    pikietować, blokować, strajkować.
    Media to uwielbiają.
    Poczekaj z wnioskami i nie mów hop póki nie podskoczysz.

    --
    Jotte