PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca państwowa czy prywatna - rozważania

  • 31. Data: 2009-03-18 12:29:20
    Temat: Re: Praca państwowa czy prywatna - rozważania
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Po co się ograniczać do banków?
    > Niech korporacja X zacznie wypłacać pracownikom wynagrodzenie w
    > bonach, za które można kupić tylko produkty korporacji X ;)

    a co z małymi firmami?
    a co jezeli firma ma tylko jeden i okreslony asortyment i wśród niego
    nie ma na przykład artykułów spożywczych?

    własnie po to zeby mogła być w sposób mierzalny wyznaczona wartość
    towaru czy usługi ... no dobra, fenicjanie. nie chce mi się rozwijac tematu

  • 32. Data: 2009-03-18 12:57:01
    Od: sz <s...@b...no>

    grom@x wrote:

    > to akurat jest średnio wykonalne, prywatne banki mają troszeczke inne
    > zadania jak bank narodowy a tym samym inne instrumenty.
    >
    > Nawet trudno sobie w teorii wyobrazic funkcjonowanie pieniądza w
    > zaleznosci od banku... albo sobie przypomnieć np "polskie dolary"
    > funkcjonujące w dobie pewexów

    no tak, jako dziecko panstwowego totalitaryzmu zakladasz ze bank ma
    wykonywac jakies "zadania" i ma byc "narodowy", w tej sytuacji
    oczywiscie trudno sobie wyobrazic ze banki prywatne mialyby na przyklad
    planowo psuc pieniadz zeby sfinansowac czesc deficytu budzetowego kraju
    niejawnym podatkiem inflacyjnym - nikt by takich bank-knotów nie chcial.

    popatrz trochę z perspektywy historii... to co jest dzisiaj to tylko
    jedna z wielu możliwości i w dodatku odrobinę zwyrodniała.

  • 33. Data: 2009-03-18 13:00:18
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 18, 1:29 pm, "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> wrote:

    > a co z małymi firmami?
    > a co jezeli firma ma tylko jeden i okreslony asortyment i wśród niego
    > nie ma na przykład artykułów spożywczych?

    A po co komu małe firmy? Podzieli się świat między korporacje i
    tyle ;)

    --
    mihau

  • 34. Data: 2009-03-18 13:18:35
    Od: sz <s...@b...no>

    mihau wrote:

    > A po co komu małe firmy? Podzieli się świat między korporacje i
    > tyle ;)

    towarzyszu mihau, natychmiast złóżcie samokrytykę i zaproponujcie karę,
    nie będzie żadnych korporacji tylko znacjonalizowane przedsiębiorstwa
    pracujące pod światłym nadzorem ludu pracującego miast i wsi (oraz
    komisarzy ludowych ...tfu! unijnych)

  • 35. Data: 2009-03-18 20:43:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com mihau
    <m...@g...com> pisze:

    > Szkoda, że nie będziemy mogli pogadać za jakieś 100 lat. O USA i UK w
    > tej perspektywie czasowej się nie obawiam, ale Niemcem czy Francuzem
    > nie chciałbym wtedy być.
    > Oczywiście to przy założeniu, że nie nastąpi
    > radykalny zwrot w polityce tych państw.
    Nie chcesz chyba dać do zrozumienia, że ty _wiesz_ co będzie za sto lat???

    > Osobiście? Mam to w dupie. Moja sytuacja życiowa nie daje mi powodów
    > do frustracji.
    Nic stałego na tym najpiękniejszym ze światów.
    To się może szybko i diametralnie zmienić. Co wówczas?

    > Żal mi tylko tych, którzy ciężko pracują, słabo zarabiają, mają kredyt
    > do spłacenia, a na dodatek dają się okłamywać socjalistycznymi
    > bajkami.
    Byle tylko nie usłuchali ultraliberalnych oszołomów.
    Bo wtedy nie będą ciężko pracować i słabo zarabiać gdyż wielu z nich pomrze
    głodu albo z chorób, na których leczenie nie będą mieli za co wykupić
    lekarstw.
    Teraz u nas liberactwo rządzi, może nie jakieś skrajne, ale i tak łajdackie.
    I co? Oto przykład: na liście leków refundowanych nie znalazła się np.
    insulina analogowa, najnowocześniejszy lek dla chorych na cukrzycę
    insulinozależną. Kuracja bez refundacji to ~3k zł. To jest eutanazja chorych
    na tę chorobę.
    Ze spłatą kredyt też nie będą mieli problemu, bo nikt im go nie udzieli.
    A jeśli mimo wszystko przeżyje ich więcej niż liczba określająca potrzebną
    siłę roboczą, to będą być może mieli okazję zginąć w jakichś rozruchach,
    rewoltach, może na wojnie.

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2009-03-19 13:30:53
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 18, 9:43 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Nie chcesz chyba dać do zrozumienia, że ty _wiesz_ co będzie za sto lat???

    Nie wiem. Ale widząc ilość pieniędzy ładowaną w socjal, rozleniwienie
    tymże młodszych pokoleń oraz zwabianie imigrantów-nierobów bez
    większej selekcji, nie wróżę tym państwom długiego dobrobytu.

    > Nic stałego na tym najpiękniejszym ze światów.
    > To się może szybko i diametralnie zmienić. Co wówczas?

    Na "wówczas" odkładam oszczędności. I nie mam tu na myśli składek
    emerytalnych, bo nie liczę na cokolwiek od tego systemu. Na
    ewentualność wypadku ubezpieczam się prywatnie. Jasne, że wojny tym
    nie powstrzymam ani nie wyleczę wielu chorób, ale też nie oczekuję, że
    ktoś to zrobi za mnie.

    > Teraz u nas liberactwo rządzi, może nie jakieś skrajne, ale i tak łajdackie.

    Raczysz żartować, prawda? Albo może źle interpretuję neologizm
    "liberactwo". Możesz zdefiniować?

> [...]
    > insulina analogowa, najnowocześniejszy lek dla chorych na cukrzycę
    > insulinozależną. Kuracja bez refundacji to ~3k zł. To jest eutanazja chorych

    Natomiast kuracja refundowana oznacza, że na te 3k PLN dla każdego
    chorego zrzucą się *obowiązkowo* inni podatnicy. A niby z jakiej
    racji?

    Ja też bym chciał świata bez chorób albo przynajmniej takiego, by
    każdego było stać na najnowocześniejszy lek. Ale to tylko w bajkach.
    Nie każdy może być piękny, bogaty i zdrowy. Akurat tak się składa, że
    cukrzyca nie uniemożliwia pracy zarobkowej, więc z tą eutanazją mocno
    przesadzasz.

    Jeśli boli Cię los chorych na cukrzycę - droga wolna. Załóż fundację,
    zbieraj pieniądze od innych, którym też leży na sercu los chorych, a
    zebrane fundusze przekazuj cukrzykom na zakup leków. Po co Ci do tego
    państwowa interwencja?

    --
    mihau

  • 37. Data: 2009-03-19 14:48:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com mihau
    <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > ewentualność wypadku ubezpieczam się prywatnie. Jasne, że wojny tym
    > nie powstrzymam ani nie wyleczę wielu chorób, ale też nie oczekuję, że
    To się łatwo mówi jak się jest młodym i zdrowym.
    Typowe.
    Ale w miarę nabywania doświadczenia życiowego człowiek (najczęściej)
    mądrzeje.
    Zaś zdobywając swoje doświadczenie niekoniecznie trzeba osobiście wyważać
    drzwi, których większość jest od dawna otwarta - rozsądniej skorzystać z
    doświadczeń innych.
    Ja korzystam.
    I otóż ci powiadam, że jeśli (oby nigdy) przyszło ci stanąć oko w oko z
    śmiertelną chorobą (swoją czy kogoś bliskiego) na której wyleczenie cię
    zwyczajnie _nie_ _stać_ , to _będziesz_ oczekiwał pomocy, będziesz prosił o
    pomoc i każdą przyjmiesz.
    Howgh!

    > Raczysz żartować, prawda? Albo może źle interpretuję neologizm
    > "liberactwo". Możesz zdefiniować?
    A to takie moje radosne słowotwórstwo, na wzór lewactwo, prawactwo itp.
    Lepsze może byłoby "liberaństwo", od liberalizm i draństwo?
    Nie znam się na polityce i się nią brzydzę, ale PO to zdaje się partia
    liberalna, reprezentująca interesy określonej warstwy (klasy) społecznej,
    jednak nie postulująca (przynajmniej nie jawnie) poglądów skrajnych.

    > Natomiast kuracja refundowana oznacza, że na te 3k PLN dla każdego
    > chorego zrzucą się *obowiązkowo* inni podatnicy. A niby z jakiej
    > racji?
    Najprostsza odpowiedź - bo tak trzeba.
    Ale to był tylko jednostkowy przykład. Kontynuując postulat zawarty w twoim
    pytaniu dojdziemy do wniosku, że _żaden_ lek nie powinien być refundowany,
    żaden sprzęt medyczny osobistego użytku, zabiegi rehabilitacyjne itp.
    Pałka, zapałka, dwa kije, kto nie ma kasy nie żyje.

    > Nie każdy może być piękny, bogaty i zdrowy. Akurat tak się składa, że
    > cukrzyca nie uniemożliwia pracy zarobkowej, więc z tą eutanazją mocno
    > przesadzasz.
    Czyżby?
    http://42.pl/u/1zCf
    Powikłania cukrzycy prowadzą do przedwczesnej śmierci bywa, często
    poprzedzonej kalectwem (niedowidzenie, utrata wzroku, amputacje kończyn,
    zawał, wylew i inne). Ciągle pozostając w kręgu twojego stanowiska - z
    jakiej racji osobom takim w okresie od początku inwalidztwa do zgonu (a to
    mogą być długie lata) zdrowa na razie część społeczeństwa ma się zrzucać na
    rencinę?

> [...]
    > zbieraj pieniądze od innych, którym też leży na sercu los chorych, a
    > zebrane fundusze przekazuj cukrzykom na zakup leków. Po co Ci do tego
    Mnie do niczego, tobie do niczego - na razie, tylko na razie.
    Musisz naprawdę trochę chyba przeżyć, skąd wiesz co cię czeka jutro albo w
    ogóle zanim zdążysz sobie odłożyć coś tam na zaś (bądź odłożysz o wiele za
    mało).
    Ale wiesz co? Idźmy na całość!
    A po cholerę mi państwo i jego instytucje, przepisy prawne itp.?
    Nie chcę płacić podatków na refundację leków, ale i na policję - sam się
    obronię. Nie potrzeba mi prawa pracy - ułożę się z pracodawcą, a jak mi
    podskoczy to go zabiję i nic mi za to nikt nie zrobi, bo na wymiar
    sprawiedliwości też nie chcę płacić, więc go nie ma.

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2009-03-19 15:27:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 15:48:28 +0100, Jotte napisał(a):

> [...]
    > zwyczajnie _nie_ _stać_ , to _będziesz_ oczekiwał pomocy, będziesz prosił o

    Oczywiście. I jesli ludzie nie będą zmuszani do płacenia haraczu na
    kiepskich lekarzy i kiepsko zarzadzane szpitale, to mogą takiej pomocy
    udzielić dośc chętnie.

> [...]
    > żaden sprzęt medyczny osobistego użytku, zabiegi rehabilitacyjne itp.
    > Pałka, zapałka, dwa kije, kto nie ma kasy nie żyje.

    Ubezpieczenia nie istnieją? Fundacje też zniknąłeś?

> [...]
    > mogą być długie lata) zdrowa na razie część społeczeństwa ma się zrzucać na

    Pytanie kiepsko postawione. Lepsze by było 'dlaczego zmuszać kogokolwiek do
    zrzucania się na leczenie takich przypadków?'

    > Mnie do niczego, tobie do niczego - na razie, tylko na razie.

    Dlatego też, jako myślący człowiek, zabezpieczę się przed tym, co mnie może
    spotkać w przyszłości.

    > Musisz naprawdę trochę chyba przeżyć, skąd wiesz co cię czeka jutro albo w
    > ogóle zanim zdążysz sobie odłożyć coś tam na zaś (bądź odłożysz o wiele za
    > mało).

    Albo się ubezpieczę. Jakoś nie wierze, że omijasz to tak przypadkiem. Śmiem
    twierdzić, że świadomie pomijasz, bo nie pasuje do populistycznej
    gadki-szmatki.

    > Ale wiesz co? Idźmy na całość!
    > A po cholerę mi państwo i jego instytucje, przepisy prawne itp.?

    W większości przypadków na cholerę.

> [...]
    > podskoczy to go zabiję i nic mi za to nikt nie zrobi, bo na wymiar
    > sprawiedliwości też nie chcę płacić, więc go nie ma.

    No widzisz - mogłoby być tak, jak chcesz. Z jednym wyjątkiem - pracodawcy
    mają rodziny. Mógłbyś się nie obronić.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 39. Data: 2009-03-19 16:12:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:enrc1hgza56j.dlg@oldfield.org.pl Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> pisze:

    > Ubezpieczenia nie istnieją?
    Istnieją. Z pewnością ubezpieczyłeś się i płacisz składki już od drugiego
    dnia życia?

    > Fundacje też zniknąłeś?
    Brak związku z tematem. Fundacja może istnieć, może nieistnieć.
    Mówimy tu o rozwiązaniach systemowych, nie o wolontariacie.

    > Pytanie kiepsko postawione.
    Postawione jest bardzo dobrze. To ze zrozumieniem kiepsko raczej.

    > Lepsze by było 'dlaczego zmuszać kogokolwiek
    > do zrzucania się na leczenie takich przypadków?'
    Bo tak trzeba, pisałem przecież.
    Człowiek (nie mam tu bynajmniej na myśli biologicznej przynależności
    gatunkowej) zrozumie to bez zbędnych i nonsensownych pytań. Reszcie nie
    warto tłumaczyć.

    > Dlatego też, jako myślący człowiek, zabezpieczę się przed tym, co mnie
    > może spotkać w przyszłości.
    Coś z tym myśleniem jakby nie bardzo.
    Ta przyszłość to może być za godzinę lub jutro.
    A dla wielu było lata temu. Czasem np. zaraz po urodzeniu.
    Kurdę, niepotrzebnie i wbrew własnemu zdaniu wdaję się w tłumaczenie
    oczywistości.

    > Albo się ubezpieczę. Jakoś nie wierze, że omijasz to tak przypadkiem.
    > Śmiem twierdzić, że świadomie pomijasz, bo nie pasuje do populistycznej
    > gadki-szmatki.
    Facet, nie cwaniakuj. Powiem bez ogródek - jutro możesz być kaleką. Za
    tydzień możesz się dowiedzieć o śmiertelnej chorobie swojej albo osoby
    bliskiej. Mogłeś urodzić się upośledzony, chory, niezdolny do samodzielnej
    egzystencji.
    Z ubezpieczeniem możesz zwyczajnie nie zdążyć albo nie dać rady (cena zależy
    od zakresu).
    Ubezpieczyciel może zbankrutować, zdefraudować, manipulować.
    Jak tego wszystkiego nie rozumiesz, to idź i dorośnij.

    > W większości przypadków na cholerę.
    A kto będzie oceniał w których przypadkach na cholerę, a w których jednak
    tak? Bo przecież z pewnością nie ty.
    Zresztą tak już kiedyś było, że państwa nie było, nieprawdaż?

    > No widzisz - mogłoby być tak, jak chcesz. Z jednym wyjątkiem - pracodawcy
    > mają rodziny.
    Ci w WTC też mieli...

    > Mógłbyś się nie obronić.
    Ale on by już tego nie zobaczył.
    Zresztą ja też mam rodzinę. I kumpli.
    Mógłby nie zginąć sam.

    Ironia i przerysowanie to jakoś ci trudność sprawiają, widzę...

    --
    Jotte

  • 40. Data: 2009-03-19 16:30:47
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "RomperStomper" <R...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie stosuję się do tego typu schematów jak już powiedziałem z prostej
    > przyczyny, mam godność,o której wiekszość ludzi zapomina. Nie mam
    > zwyczaju w ciągu 8 godzin pracy wydeptywać sobie ścieżek do upragnionego
    > raju na stanowisku wyższym niż do tej pory (...)

    Cóż, jeżeli masz godność, nie powinieneś narzekać - Twoi konkurenci
    wyprzedzają Cię w firmie kosztem swojej godności. Dla Ciebie to opcja nie do
    przyjęcia, więc o co chodzi ? Że szef się na to łapie ? Może to jest właśnie
    jego metoda :) A skoro niecne działania współpracowników nie są działaniami
    na Twoją szkodę (tak zakładam), to nie masz innego wyjścia jak nadal z
    godnością wykonywać swoją robotę. A jeśli są działaniami na Twoją szkodę, to
    cóż, godność akurat w żaden sposób nie zabrania ostro reagować na takie
    przypadki.

    > Zresztą
    > każdy wybiera swój sposób, dla mnie to żałość.

    Rozumiem, że czujesz się lepszy, ale to jest w pełni relatywne :)

    > Są jednak osoby, mało ich, którzy aby zrealizować to co zamierzają
    > uczą się po nocach a potem chodzą do pracy na 8 godzin i po kilku latach
    > takiego działania uzyskują profity. Piszę o tym, że są ludzie i taborety.

    Nadal nie rozumiem, do czego dążysz. Wyczuwam zawiść, że jakiś cwaniaczek
    Ciebie albo kogoś innego wyprzedził. Jeśli Twoje zasady nie pozwalają Ci na
    skuteczną walkę z tym zjawiskiem, miej pretensję do zasad :) Jeśli nie masz
    predyspozycji do takiego działania - miej pretensję do predyspozycji. A
    jeśli w ogóle nie masz na to wpływu, to nie wiem o co Ci chodzi...

    > Nie wiem jak mogę się jaśniej wyrazić. Nie mam do czynienia z jednym
    > "dupowłazem" w pracy, jest tego typu ludzi multum, jak już napisałem na
    > początku mojej wypowiedzi, zauważyłem, że w "firmie" państwowej jest taki
    > schemat pracy. Taki schemat behawioralny. Jedni się układają inni nad tym
    > myslą, i czują, że coś nie tak.

    Mądry głupiemu ustępuje i dlatego ten świat tak wygląda :) Ty po prostu nie
    nadajesz się do pracy w dużej firmie i chyba sobie wymyśliłeś tę godność
    jako pretekst. I nie wiem skąd pomysł, że w prywatnych firmach to tak nie
    wygląda.

    e.