PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na zmiany a informacja o ich przesunieciach

  • 1. Data: 2008-09-28 18:21:15
    Temat: Praca na zmiany a informacja o ich przesunieciach
    Od: "Pytlar" <p...@o...pl>

    Witam wszystkich

    Pracuje sobie na bardzo dziwne zmiany (adminisrator duzej sieci). Wlasnie
    konczy sie moj 4 dniowy urlop. Ostatnia zmiane mialem w srode do 16:30.
    Przed samym koncem pracy spojzalem dla pewnosci na moj grafik na
    poniedzialek. Widniala godzina 8:00, jak caly tydzien. Dzis dostaje telefon
    od kolegi, czy nie zechcialbym sie z nim zamienic na swoja zmiane o 3:30 (w
    nocy). Moj grafik ulegl zmianie, podczas mojego urlopu, nikt z moich
    przelozonych nie poinformowal mnie o tym fakcie zadna droga. Informacje
    przychodza tylko na firmowa poczte, do ktorej dostep mamy tylko z sieci
    wewnetrznej.

    Pytanie teraz o legalnosc takiego dzialania. Czy moj przelozony moze
    wyciagnac jakies konsekwencje, jesli bym nie przyszedl na ta zmiane? Czy
    jest jakis przepis, dotyczacy warunkow pracy zmianowej, dotyczacy onformacji
    o zmianach w grafiku? jakis minimalny czas, rodzaj informacji, wymagana
    zgoda?

    Chce sobie jutro powaznie porozmawiac z paroma ludzmi, bo ta sytuacja nie
    zdazyla sie pierwszy raz.

    Pozdrawiam
    Pytlar

  • 2. Data: 2008-09-28 19:54:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gboifg$fha$1@nemesis.news.neostrada.pl Pytlar

> [...]
    > informacji, wymagana zgoda?
    > Chce sobie jutro powaznie porozmawiac z paroma ludzmi, bo ta sytuacja nie
    Co do samej zasady pracy zmianowej to podrzucę to:
    http://www.prawo-pracy.pl/praca_zmianowa_rozklad_cza
    su_pracy-a-18.html
    http://kadry.infor.pl/poradniki/364,Jak-zorganizowac
    -prace-zmianowa.html
    To tylko komentarze, ale może warto przeczytać. Zresztą wystarczy wklepać w
    googla "praca zmianowa".

    Natomiast w twojej sytuacji zasadniczą kwestią jest czy zostało ci
    skutecznie wydane polecenie służbowe, a dopiero potem czy ono było zgodne z
    przepisami. To już kwestia dowodowa. Myślę jednak, że niestety w razie sporu
    znacznie większe możliwości w tym zakresie ma pracodawca (przełożony).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-09-28 20:09:20
    Od: "Pytlar" <p...@o...nospam.pl>

> [...]
    > z przepisami. To już kwestia dowodowa. Myślę jednak, że niestety w razie
    > sporu znacznie większe możliwości w tym zakresie ma pracodawca

    Zmiana nie nastapila jako polecenie sluzbowe, byla opublikowana w grafiku i
    wyslana droga emailowa.. Ale jak wspomnialem, dostep do strony i poczty mam
    tylko wewnatrz sieci firmowej, czyli moge sie o zmianach dowiedziec, bedac w
    pracy.

    Pozdrawiam
    Pytlar

  • 4. Data: 2008-09-28 20:23:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gbooq7$or4$1@nemesis.news.neostrada.pl Pytlar

    > Zmiana nie nastapila jako polecenie sluzbowe, byla opublikowana w
    > grafiku i wyslana droga emailowa
    Ta zmiana to JEST polecenie służbowe.

    > Ale jak wspomnialem, dostep do
    > strony i poczty mam tylko wewnatrz sieci firmowej, czyli moge sie o
    > zmianach dowiedziec, bedac w pracy.
    A jak sądzisz, w jaki sposób w razie czego opisze to twój "kolega", który do
    ciebie dzwonił?

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-09-29 07:24:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gbooq7$or4$1@nemesis.news.neostrada.pl Pytlar

    > Ta zmiana to JEST polecenie służbowe.

    > A jak sądzisz, w jaki sposób w razie czego opisze to twój "kolega",
    > który do ciebie dzwonił?

    Ważne jest tez z jakich powodów nastąpiła zmiana i jak była informacja
    dostarczona osobie. Polecam również artykuł:
    http://www.portalkadrowy.pl/175468_dokonywanie_zmian
    _w_harmonogramie_czasu_pracy_oraz_planowanie_wydluzo
    nego_wymiaru_dobowego_w_instytucjach_kultury_.html

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2008-09-30 09:57:35
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    > A jak sądzisz, w jaki sposób w razie czego opisze to twój "kolega", który do
    > ciebie dzwonił?

    Przecież ten kolega nie jest jego przełożonym.

  • 7. Data: 2008-09-30 14:17:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gbpvqu$80s$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > Ważne jest tez z jakich powodów nastąpiła zmiana
    Fakt, ale to wysoce ocenne. No i tym nic nie wiemy nie ma zatem co snuć
    domysłów.

    > i jak była informacja dostarczona osobie.
    To wątkoczyńca napisał - wcale nie została dostarczona.
    W razie sporu pozostaje - jak pisałem - kwestia dowodowa.

    --
    Jotte