PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na KOPALNI (kwk)???pomocy!!

  • 1. Data: 2005-11-28 20:58:12
    Temat: Praca na KOPALNI (kwk)???pomocy!!
    Od: "ZnaChoR" <z...@w...pl>

    dzieńdobry państwu mam taki problem:
    mam wykształcenie niepełne średnie i chce się podjąć pracy na Kopalni w
    Katowicach ponieważ tam aktualnie zamieszkuje!!
    jakie wygląda z zarobkiem na kopalni??jakiej wysokości jest zarobek na
    kopalni (od ilu do ilu)??
    jaki kierunek na kopalni mogę podjąć ponieważ praca na kopalni to nie tylko
    praca pod ziemią ale i też sortownia, plac z drewnem itd??
    jakie są jeszcze inne działy na kopalni oprócz sortowni i robienia pod
    ziemią??
    mam dużą motywacje aby robić właśnie na koplani więc prosiłbym o szczere
    odpowiedzi w tym temacie!! i jeszcze jedno pytanie jak to wygląda z
    zatrudnieniem na kopalni w dzisiejszych czasach??
    pozdr i z góry dziękuje za odpowiedzi!
    Zbigniew Kostka

  • 2. Data: 2005-11-28 21:12:29
    Temat: Re: Praca na KOPALNI (kwk)???pomocy!!
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Cześć,
    Kolega jest z wykształcenia inżynierem elektrykiem i zaraz po studiach
    dostał "
    na dole " 1500 zł netto. Jeżeli chodzi o przyjęcia to zdecyduj się na jakąś
    kopalnię, złoż
    papiery i później decyzja zależy już od Kompani Węglowej.
    Powodzenia

  • 3. Data: 2005-11-29 09:51:15
    Od: Emi <e...@c...pl>

    ZnaChoR napisał(a):
    > dzieńdobry państwu mam taki problem:
    > mam wykształcenie niepełne średnie i chce się podjąć pracy na Kopalni w
    > Katowicach ponieważ tam aktualnie zamieszkuje!!
    <ciach>

    hm... zawsze myslałam, że mówi sie "w kopalni"

    --
    E_m_i_

    "Ci co poznali mrok, światło kochają,
    Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

  • 4. Data: 2005-11-29 10:49:52
    Od: "ZnaChoR" <z...@w...pl>

    może jeszcze jakieś odpowiedzi na moje pytanią??
    wszelkie sugestie na ten temat także mile widziane!!
    pozdr.Zbigniew

  • 5. Data: 2005-11-29 12:26:48
    Od: "Grzegorz Kasperek" <p...@i...pl>

    > hm... zawsze myslałam, że mówi sie "w kopalni"

    na Śląsku mówi się " na kopalni",
    myślę, że chciałaś napisać o tym jaka jest forma poprawna,
    jeśli już chcesz komuś zwrócić uwagę to zawrzyj w niej minimum logiki,

  • 6. Data: 2005-11-29 14:22:24
    Od: Emi <e...@c...pl>

    Grzegorz Kasperek napisał(a):

    > na Śląsku mówi się " na kopalni",

    niby do śląska daleko nie mam, ale czegos takiego nie słyszałam...

    > myślę, że chciałaś napisać o tym jaka jest forma poprawna,

    napisałam to, co chciałam...

    > jeśli już chcesz komuś zwrócić uwagę to zawrzyj w niej minimum logiki,

    uważasz, że było to pozbawione logiki???

  • 7. Data: 2005-11-29 14:51:02
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości
    > <ciach>
    >
    > hm... zawsze myslałam, że mówi sie "w kopalni"

    to sie mysliles, obie formy sa poprawne. "na kopalni" pochodzi ze slaska,
    gdzie sie praktycznie tylko tak mowi. Ta wersja przeniknela to
    "literackiego" polskiego jako emfaza: np. byc na kopalni odnosi sie bardziej
    do bycia w jej czesci nieurobkowiej. W J.polskim przyimek "na" czesto pelni
    role emfazy: Na Ukrainie, na Litwie, na Bialorusi, co podkresla ich dawne
    poddanstwo w-c Polski.

  • 8. Data: 2005-11-29 15:10:55
    Od: "Zapracowany" <d...@j...karuzela>

    a czy: "studiowac na uniwersytecie" tez jest emfazą?
    Podobnie "na politechnice", ale już "w wyższej szkole".
    Bo, że coś jest "na magazynie" to raczej jest błąd, a nie emfaza...

    PS. Pracuje się w kopalni, nie na kopalni. To, że większość społeczeństwa
    mówi: "wziąść" nie oznacza, że jest to poprawna forma...

  • 9. Data: 2005-11-29 17:12:09
    Od: "ZnaChoR" <z...@w...pl>

    proszę się nie kłucić o pisownie, mój post miał na celu odpowiedzenie mi na
    nurtujące pytania??czy ktoś może mi odpowiedzieć na te pytania, czy jest
    tutaj wogóle jakiś górnik który mógł by mi pomóc??
    :-((
    pozdr.Zbigniew Kostka
    ps.ponawiam prośbe!!

  • 10. Data: 2005-11-29 22:48:47
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    > hm... zawsze myslałam, że mówi sie "w kopalni"

    potocznie mówi się u nas:

    Na kopalni
    Na mieście
    Na hucie
    Na hali
    Na zakładzie

    Więszość form oprócz "na hucie" i "na zakładzie" jest tak powszechna, że są
    używane jako formy prawidłowe (ale chyba regionalizmy)- wystarczy posłuchać
    regionalnych śląskich rozgłości radiowych czy TV Katowice.

    Pozdro
    --
    Jackare
    Bytom