PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca dla bezrobotnych?

  • 1. Data: 2003-06-21 20:17:00
    Temat: Praca dla bezrobotnych?
    Od: l...@p...onet.pl

    Mam taki oto pomysł:

    Praca dla bezrobotnych,np.prace porzadkowe,fizyczne,poprostu to co czlowiek
    umie-2h-3h dziennie "na rzecz" panstwa (spolecznie),wzamian dostaje zasilek (dajmy
    na to 500-600 zl)i ma reszte czasu na szukanie pracy i nie "zasiedzi sie" w
    domu,ulice beda czystrze....a jak nie chce pracowac,to widocznie nie...

    Co o tym myslicie?

  • 2. Data: 2003-06-21 20:43:08
    Temat: Odp: Praca dla bezrobotnych?
    Od: "Maciej Kaczmarek" <kaczmar@[no-spam]gower.pl>

    Pomysł coś a'la Giertych [ten się udziela na www.wszechpolacy.pl ], w sumie
    pomysł jest raczej niezły lecz jak to zwykle się to pomysle skończy.
    To nie byłoby zle rozwiązanie gdyz bezrobocie wypacza psychikę ludzi
    ergofobia !!! ].

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2003-06-21 21:00:33
    Temat: Re: Praca dla bezrobotnych?
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) l...@p...onet.pl napisal(a) 21 Jun 2003 22:17:00 +0200:
> [...]
    domu,ulice beda czystrze....a jak nie chce pracowac,to widocznie nie...

    Mozna prosciej:
    1. Obnizyc podatki (aby byly nizsze niz w konkurencyjnych
    panstwach)
    2. Uproscic system podatkowy
    3. Uproscic procedury prawno-finansowe

    A praca sie znajdzie oraz chetni do inwestowania.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 4. Data: 2003-06-22 02:18:07
    Od: "Grupa" <n...@p...onet.pl>

    Myślę że pomysł jako pomysł jest dobry. Pracować 2-3 h dziennie i dostawać
    zasiłek 500-600 zł to już jest cięższe do zrealizowania. Po pierwsze ciężko
    będzie zdobyć panu L. Millerowi lub jego następcy ( zwykle następny nie
    różni się od poprzedniego - różnice polegają tylko na wielkości kwoty
    deficytu budżetowego ... bez komentarza ) pieniądze na ten cel. Bo proszę mi
    powiedzieć, skąd nasz rząd weźmie 1,5 mld zł miesięcznie na ten zasiłek
    skoro Polska ma dość obszerny deficyt budżetowy. A skąd 1,5 mld zł ?? A tak,
    3 mln bezrobotnych x 500 zł zasiłku = 1,5 mld zł, których NIE MA.

    Pomysł ze zmianą podatków jest już lepszy. Tylko że tu także jest problem
    ( normalne ). Zmiana przepisów podatkowych pociąga za sobą nowe wydatki
    pieniędzy, których brakuje ( czyt. NIE MA ). Więc koło się zamyka.

    Teraz mamy szanse ( My jako społeczeństwo polskie ) wprowadzić wiele zmian,
    które wyjdą nam na korzyść w przyszłości dzięki Unii Europejskiej. Trzeba tę
    szanse wykorzystać. Unia pokryje koszty tych zmian i dzięki temu Polska nie
    utonie w następnych długach. Bo kto robi tak żeby zaciągać nowe kredyty żeby
    spłacić odsetki ze starych ??? Nie trzeba być matematykiem żeby
    przepowiedzieć przyszłe bankructwo.

    Moje propozycje są następujące.
    1. Podatek dochodowy liniowy - 17 %
    2. Obniżenie podatku VAT na budownictwo i towary codziennego użytku z 22 %
    do 12 % ( ja pierdole, najwyższy VAT w Europie ).
    3. Wprowadzenie okresów zwolnienia z podatku dochodowego i ulg podatkowych
    dla przedsiębiorców tworzących nowe miejsca pracy.
    Powiedzmy że pracodawca zatrudni 2 młodych chłopaków na budowę. Musi
    zapłacić za nich ZUS, podatek dochodowy i inne zaliczki na różne fundusze i
    ubezpieczenia. Razem ( obecnie ) wychodzi ok. 40 % wynagrodzenia netto ( w
    chuj ! ) pracownika. A teraz dajemy takiemu pracodawcy ulgi za zatrudnienie
    2 młodych bez stażu ( absolwentów ) w postaci 24 miesięcznego zwolnienia z
    podatku dochodowego od dochodu firmy. Policzcie sami ile zaoszczędzi
    pracodawca, a i pracownik będzie się cieszył. ( 12 miesięcy za jednego
    absolwenta )
    4. Zmienić prawo pracy tak aby pracownikom dobrym i sumiennym stwarzało
    jakąś ochronę a nie narażało ich na nagłe zwolnienie "bo tak chciał
    dyrektor".

    Myślę że jeszcze coś bym wymyślił ale poczekam na opinie.

    n...@p...onet.pl
    NeeGeR KRAKOOF NOVA-HOOTA sends the greetings for all crazy people in the
    world!

  • 5. Data: 2003-06-22 08:19:07
    Od: b...@h...WYTNIJTO.pl (Pawel Baranowski)

    w...@g...pl (WOJSAL) napisal
    <s...@w...sal.com>:

> [...]
    >2. Uproscic system podatkowy
    >3. Uproscic procedury prawno-finansowe
    >
    >A praca sie znajdzie oraz chetni do inwestowania.

    Nie przesadzaj. Pełnego zatrudnienia nie ma w żadnym kraju OECD, więc
    bezrobotni (b. frykcyjne choćby) i zasiłki zawsze będą. Jak byś miał
    wątpliwości www.oecd.org albo www.ilo.org

    Adres antyspamowy - przed odpowiedzia skasuj slowo "WYTNIJTO"

    Czlowiek jest tyle wart, ile sa warte sprawy, którymi sie zajmuje.
    /Marek Aureliusz/

    www.ekonomia.ho.pl

  • 6. Data: 2003-06-22 11:39:46
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Pawel Baranowski napisal(a) 22 Jun 2003 08:19:07 GMT:

    >Nie przesadzaj. Pełnego zatrudnienia nie ma w żadnym kraju OECD, więc
    >bezrobotni (b. frykcyjne choćby) i zasiłki zawsze będą. Jak byś miał
    >wątpliwości www.oecd.org albo www.ilo.org

    Nie twierdze, ze bedzie 0% bezrobocia. Natomiast nie byloby
    z pewnoscia 20% bezrobocia.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 7. Data: 2003-06-22 12:59:54
    Od: "Siara" <e...@w...pl>

> [...]
    zasilek (dajmy na to 500-600 zl)i ma reszte czasu na szukanie pracy i nie
    "zasiedzi sie" w domu,ulice beda czystrze....a jak nie chce pracowac,to

    To po co w ogóle szukać pracy skoro sprzedawca w sklepie zarabia za 8
    godzinpracy niewiele więcej??? To chyba zadziałałoby w drugą stronę???

    pozdr Siara
    press e...@w...pl

  • 8. Data: 2003-06-22 21:27:57
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > skoro Polska ma dość obszerny deficyt budżetowy. A skąd 1,5 mld zł ?? A tak,
    > 3 mln bezrobotnych  x 500 zł zasiłku = 1,5 mld zł, których NIE MA.

    Tylko,ze nie wszyscy bezrobotni chca pracowac :/ przypuscmy ze jest ich 2mln i
    dostaja 400 (aby chcieli szukac pracy)za 2h (ale dwie,a nie dwie godziny i 30min
    przerwa na sniadanie) to daje nam 800mln. Wiem ze to i tak o wiele za duzo,ale ile
    pracy bylo by zrobionej,za ktora trzeba by i tak bylo zaplacic/