PracaGrupypl.praca.dyskusje › Planowane osłabienie związków zawodowych

  • 51. Data: 2008-07-23 16:01:46
    Temat: Re: Planowane osłabienie związków zawodowych
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g67gkr$qit$1@inews.gazeta.pl PioPio
    <e...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Dzisiaj rano odpisałem na Twój post uzewnętrzniając się chyba z pół
    > godziny
    Nie widzę postu z dzisiaj rano.

    > a ponieważ nie mam czasu to poczęstuję Cię tylko linkami do
    > przemyśleń: Związki w liczbie mnogiej jak najbardziej.
    > Pierwszy z brzegu zakład, który znalazłem:
    > http://www.kwbbelchatow.bot.pl/index.php?dzid=181
    Strzelasz sobie w stopę.
    No to ja zacytuję ciebie, choć to już bicie piany:
    <cit>
    Każdy zakłada w którym
    pracuje ileś tam osób (chyba 50) i są związki zawodowe ma obowiązek do
    utworzenia stanowiska pracy dla przewodniczącego zwiazków zawodowych.
    </cit>
    Jak przewodniczącego to jednego _związku_ _zawodowego_ , a nie związków
    zawodowych.
    Poza tym wystarczy, że w zakładzie działa jeden związek zawodowy i już ma on
    ustawowe uprawnienia.
    Istnieje oczywiście możliwość, że funkcjonuje więcej niż jeden, a także
    międzyzakładowa organizacja czy federacja, ale to bez znaczenia.
    Pisz jak chcesz, wielu zresztą popełnia ten sam błąd, nie ma o co kruszyć
    kopii.

    > Poczytaj np. tutaj: http://www.fbi.gov/hq/cid/orgcrime/lcnindex.htm
    > Według FBI (nie według mnie) mafia do dzisiaj ma swoje macki w związkach
    > zawodowych. Ciekawe co??
    Taka sobie publicystyka federalna. I te macki to nie tylko w ZZ.
    A w ogóle to co - wiedzą i nie zlikwidują?

    --
    Jotte

  • 52. Data: 2008-07-24 06:58:14
    Od: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>

    > Nie widzę postu z dzisiaj rano.

    A bo mi gazeta go zeżarła a nie chce mi się ponownie tego samego pisać. Już
    tak się spieszyłem wczoraj, że nawet zdania nie dokończyłem.

> [...]
    > międzyzakładowa organizacja czy federacja, ale to bez znaczenia.
    > Pisz jak chcesz, wielu zresztą popełnia ten sam błąd, nie ma o co kruszyć

    Nieporozumienie bierze się pewnie z tego, Związek Zawodowy często jest
    określany Związkami Zawodowymi. Nie będę się spierał bo nawet się nie
    zastanawiałem jak powinno byc poprawnie i gramatycznie ale większość Związków
    używa w nazwie liczby mnogiej. Nie wiem czemu.

    > Taka sobie publicystyka federalna. I te macki to nie tylko w ZZ.
    > A w ogóle to co - wiedzą i nie zlikwidują?

    Jotte, dyskutowanie z Tobą przypomina czasami rozmowę z naszym byłym ministrem
    Zero. "Jeśli fakty zaprzeczają moim teoriom to tym gorzej dla faktów". Podaję
    jako źródło informacje z FBI, która nie ma zwyczaju niesprawdzonych pogłosek
    publikowac i pod nimi się podpisywać. Poza tym odbyło się setki jesli nie
    tysiące rozpraw sądowych na podstawie których uznano to co tam jest napisane
    za prawdę. Jeśli to jest dla Ciebie publicystyka to martwię się co mógłbys
    uznac za fakt.
    Wczytaj się choćby w ten artykuł, to powinieneś zrozumiec dlaczego twierdzę,
    że mafia wykorzystywała ZZ do swoich celów i robi to do dzisiaj zreszta dość
    skutecznie.
    Poza tym pamiętaj o tym, że ZZ urodziły się w kraju gdzie nie istnieje cos
    takiego jak Kodeks Pracy i mają tam troszkę inne cele i zadania niż w
    gospodarkach zbliżonych do naszej o systemie prawnym podobnym do naszego.
    Słyszałeś o tym, żeby w Polsce ZZ prowadziły fundusze emerytalne dla swoich
    członków? To jest jedna z dużych różnic jakimi chrakteryzują się nasze i
    amerykańsko-anglosaskie Związki. Ja po prostu twierdzę, że sama idea Związków
    jest słuszna ale idea a jej wykonanie w Polsce czy ogólnie w Europie już dawno
    rozjechało się dość daleko od siebie.

    pozdrawiam gorąco ale już chyba nie będę męczył Cię swoimi poglądami.

    PioPio

  • 53. Data: 2008-07-24 07:02:49
    Od: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>

    > Ale to co przywołałeś, to raczej symbole "władzy" ;)
    > Za to możesz PioPio`wi podrzucić takie zrzeszenia jak CECHy - chyba temat
    > wyczerpuje w zupełności - prawda? ;)

    Cechy to niezły pomysł, dawno temu cechy miały nawet dośc dużą siłę przebicia
    bo o ile pamiętam w Krakowie do dzisiaj stoi brama "Szewska" zafundowana przez
    cech szewców. Niestety czasy potęgi cechów skończył się wraz z końcem systemu
    feudalnego.

  • 54. Data: 2008-07-24 09:10:50
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 24 Jul 2008 07:02:49 +0000 (UTC), PioPio napisał(a):

> [...]
    > cech szewców. Niestety czasy potęgi cechów skończył się wraz z końcem systemu

    Więc skoro jednak CECHy miały wedle Twoich słów dużą siłę przebicia to
    dlaczego popełniłeś to:

  • 55. Data: 2008-07-24 09:16:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-24, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

> [...]
    ^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^

    > Więc skoro jednak CECHy miały wedle Twoich słów dużą siłę przebicia to
    > dlaczego popełniłeś to:

    Nie żebym się chciał wmieszać do dyskusji, ale ewidentnie nie czytasz całości. ;)
    Więc tak kontrolnie - wiesz kiedy się skończył system feudalny i wiesz
    jak się to ma do stwierdzenia 'przed rokiem 80tym'? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 56. Data: 2008-07-24 09:22:00
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 24 Jul 2008 11:16:54 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^

    > Nie żebym się chciał wmieszać do dyskusji, ale ewidentnie nie czytasz całości. ;)

    Właśnie dałem Piopio`wi jego własny cytat w którym twierdził że przed
    rokiem `80 nie istniały organizacje pracodawców.
    Przypomniałem o rzemiośle, o CEHCach.
    To że są to teraz organizacje skupiające raczej "dawnych badylarzy" ;) i
    czas świetności dawno za sobą - ma się nijak do sensu stricte wątku.

    Były te związki "pracodawców" przed rokiem `80 w końcu czy nie były?
    To że obecnie są na wymarciu - lotto mi ;)

  • 57. Data: 2008-07-24 09:27:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-24, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Były te związki "pracodawców" przed rokiem `80 w końcu czy nie były?
    > To że obecnie są na wymarciu - lotto mi ;)

    A to ma jakąś wartość merytoryczną, czy jest to argument na zasadzie:
    "A o tu, zapomniałeś przecinka, więc przykro mi - nie masz racji."?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 58. Data: 2008-07-24 19:20:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g69966$9kn$1@inews.gazeta.pl PioPio
    <e...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Jotte, dyskutowanie z Tobą przypomina czasami rozmowę z naszym byłym
    > ministrem Zero. "Jeśli fakty zaprzeczają moim teoriom to tym gorzej dla
    > faktów".
    Ja mam wrażenie, że dyskutuję z pewnym wicepremierem...

> [...]
    > uznano to co tam jest napisane za prawdę. Jeśli to jest dla Ciebie
    > publicystyka to martwię się co mógłbys uznac za fakt.
    Niejaki X, członek ZZ został skazany za udział w organizacji przestępczej
    itd.

    --
    Jotte

  • 59. Data: 2008-07-28 07:57:57
    Od: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>

    > Ja mam wrażenie, że dyskutuję z pewnym wicepremierem...

    Tylko z którym bo ja nie mam pojęcia o kogo może chodzić.

    > Niejaki X, członek ZZ został skazany za udział w organizacji przestępczej
    > itd.
    A pewnie jakbym podał takie informacje to pewnie byś znalazł inny powód, żeby
    jednak przeinaczyć fakty i dojść do swoich wniosków.
    Ciężko się dyskutuje z kimś takim a ja nie mam czasu, żeby się kłócić dla
    samego kłócenia.
    Jeśli chcesz tak bardzo udowodnić swoje tezy to pokaż mi źródła, które
    zaprzeczą temu, ze mafia opanowała ZZ w stanach. Np. wyrok sadowy, że członek
    ZZ podejrzany o związki z mafią został uniewinniony z braku dowodów winy.
    Tylko pamiętaj, żeby czasami nie udało Ci się znaleźć wyroku uniewinniającego
    z innego powodu bo to potwierdzałoby moje zdanie.

    Pozdrawiam
    PioPio

  • 60. Data: 2008-08-06 20:49:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g6ju65$k79$1@inews.gazeta.pl PioPio
    <e...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Ciężko się dyskutuje z kimś takim a ja nie mam czasu, żeby się kłócić dla
    > samego kłócenia.
    Ja cię nie zapraszam. Nie masz czasu to po prostu spadaj.

    --
    Jotte