PracaGrupypl.praca.dyskusjePierwsze kroki w/na rynku pracy

  • 1. Data: 2003-07-29 09:58:53
    Temat: Pierwsze kroki w/na rynku pracy
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Wita! Nurtuje mnie taki problem. Jak rozpoczac wlasciwie swoja kariere, nie
    posiadajac za wiele umiejetnosci :). Wiadomo, kazdemu marza sie wysokie
    stanowiska. Ale wezmy taka osobe, w trakcie studiow czesci a i owszem
    trafiaja sie dobre stanowiska, ale jest rowniez ta druga czesc dla ktorej
    zostaja takie, ktore nie do konca spelniaja ich oczekiwania. I teraz pytanie.
    Czy warto jest lapac sie kazdej pracy, podkreslam kazdej. Tj. praca na stacji
    benzynowej, w FastFoodzie, w sklepie itp. IMO nie zdobywa sie tam za wiele
    umiejetnosci potrzebnych do pracy na odpowiedzialnych stanowiskach w duzych
    koncernach. Czy pracodawcy patrza przychylnie na takie wlasne osoby, ktore
    pracowaly w wielu miejscach, ale nie wymagajacych zbyt wielkiego wysilku
    umyslowego? Z drugiej strony eksperci, mowia ze wlasnie wola takich. Ale ja
    sobie nie moge wyobrazic takie sytuacji na rekrutacji. Student dzienny vs.
    student zaoczny, myjacy okna na stacji. Bez watpienia wygra ten pierwszy. Czy
    tak wlasnie jest? Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2003-07-29 18:13:45
    Temat: Re: Pierwsze kroki w/na rynku pracy
    Od: "avril" <a...@p...fm>

> [...]
    stacji
    > benzynowej, w FastFoodzie, w sklepie itp.

    Czasami żeby zapłacić za studia (mówię o zaocznych) trzeba "łapać" każdej
    pracy bo sytuacja na naszym rynku jest....... nie oszukujmy sie...... nie
    masz znajomości i doświadczenia (np osoba po LO podejmująca studia) - to
    strasznie ciężko o pracę..... trzeba mieć bardzo dużo szczęścia żeby trafić
    na coś porządnego.

    >Czy pracodawcy patrza przychylnie na takie wlasne osoby, ktore
    > pracowaly w wielu miejscach, ale nie wymagajacych zbyt wielkiego wysilku
    > umyslowego?

    Sama sie nad tym zastanawiałam...... nie znam jednak konkretnej
    odpowiedzi......... to zależy od pracodawcy moim zdaniem..... jeden z
    przyjemnością popatrzy, że potrafisz sprawdzić sie w każdych warunkach a
    drugi będzie oczekiwał od ciebie ambitniejszego doświadczenia....... jak
    mówie - to moje zdanie

> [...]
    > student zaoczny, myjacy okna na stacji. Bez watpienia wygra ten pierwszy.

    Tu sie z Tobą nie zgodze........ jeśli pracodawca będzie miał do wyboru
    studenta dziennego (bez doświadczenia, zaledwie z kilkumiesięczna praktyką)
    a studenta zaocznego, który od początku studiów pracuje i zdobywa
    doświadczenie, wybierze zdecydowanie tego drugiego....... ten studiujący
    zaocznie potrafi pogodzić pracę z nauką co jest dodatkowym atutem dla
    pracodawcy, mówiącym m.in. o charakterze potencjalnego kandydata........
    Wiesz to moje prywtane zdanie (niewyssane z palca lecz z doświadczenia).....
    być może znajdzie sie osoba, która sie ze mna nie zgodzi....

    avril

  • 3. Data: 2003-07-29 18:34:15
    Od: r...@r...pl

    ,,kazda'' praca jest lepsza jak zadna.
    Kazda praca uczy najwazniejszego - pracowania. To jest cos, czego nie ucza
    skutecznie w zadnej szkole i czego nie wysysa sie z mlekiem matki ;-).
    Uczy wspolpracy z szefem, czasem z podwladnymi - czesto jest to duzo
    wazniejsze niz szczegoly wiedzy fachowej.

    Natomiast nie mozna cale zycie uczyc sie ,,po lebkach'' i trzeba kiedys zaczac
    ksztaltowac swoja kariere. To tak jak z nauka jezyka/mowienia.
    Na poczatek wystarczy byle jaka (nie ublizajac nikomu) rodzina.
    Podstaw Cie nauczy.
    Ale potem trzeba isc do szkoly i nauczyc sie budowac poprawne zdania.
    Przestac robic bledy ortograficzne ( :( ), poszerzyc slownictwo itd.

    Moim zdaniem bardzo pozytywne jest jesli mlody czlowek w czasie studiow
    lub zaraz po nich robil _cokolwiek_. Ale jesli jeszcze przez 10 lat
    po studiach wciaz robi rozne _cokolwiek_ to juz raczej zle i nie zacheca
    to pracodawcy do zatrudnienia go.

    A tu i teraz? Jesli jest ciezko, a czlowiek wciaz ma co robic, to
    lepiej niz jakby mial siedziec na bezrobociu...

    pozdrawiam

    romekk