PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pieniedze W irlandii

  • 11. Data: 2007-07-15 09:15:32
    Temat: Re: Pieniedze W irlandii
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Doskonale cię rozumiem ale pracowałem przez kilka lat na stanowisku
    kierowniczym gdzie miałem ciągły kontakt z szefem. Była to nieduża firma
    zatrudniała około 20 pracowników. Szef zawsze powtarzał że koszt wypłat dla
    pracowników jest pomijalnie mały ale po co im płacić więcej jak pracują za
    mniej.

    Niestety najlepiej jest zaoszczędzić na pracowniku.

    Pracownik też ma swoje wydatki. Czynsz, prąd, woda, kolejna rata kredytu do
    spłaty, budżet domowy napięty do granic możliwości a tu dziecko zachorowało
    samochód zepsuł się a na ROR ciągle wpływa 1000zł. Pracujesz po 12h
    dziennie nikt tego nie docenia w pracy. Prosisz pracodawcę o podwyżkę bo
    jesteś na granicy bankructwa a on ze złością spławia cię i uważa,
    że "Poprzewracało ci się w dupie"

  • 12. Data: 2007-07-15 10:09:20
    Od: "CZYSCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Prosisz pracodawcę o podwyżkę bo

    W tym problem, że prosisz.
    Jakbyś negocjował to miałbys wieksze szanse.

  • 13. Data: 2007-07-15 10:55:04
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > W tym problem, że prosisz.
    > Jakbyś negocjował to miałbys wieksze szanse.

    A właśnie, dokładnie tak. Ale żeby móc negocjować, to trzeba mieć jakieś
    atuty. Specjaliści atuty mają, szaraczki nie. Tak też można to ująć.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2007-07-15 10:59:10
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > pracowników jest pomijalnie mały ale po co im płacić więcej jak pracują za

    No to gratuluję firmy. W większości firm, w których ja pracowałem, zysk
    jednostkowy był minimalny i kasę się robiło na masówce - pracowników
    było więc dużo, a koszt osobowy wcale nie był pomijalnie mały, a wręcz
    był jednym z największych kosztów - jednak co do zasady o płaceniu, to
    oczywiście się zgadzało.

    > Niestety najlepiej jest zaoszczędzić na pracowniku.

    Często jest to jedyna możliwość, bo na niczym innym nie zaoszczędzisz, a
    jak nie zaoszczędzisz, to firma nie złapie oddechu itd.

  • 15. Data: 2007-07-15 13:59:41
    Od: "Bzyko" <m...@o...pl>

    na nikim jesli juz

  • 16. Data: 2007-07-15 16:58:10
    Od: Gienek <g...@s...pl>

  • 17. Data: 2007-07-15 17:00:39
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > A właśnie, dokładnie tak. Ale żeby móc negocjować, to trzeba mieć jakieś
    > atuty. Specjaliści atuty mają, szaraczki nie. Tak też można to ująć.

    Ale na tych szaraczkach opiera się cała firma. Jak ich zabraknie to
    specjaliści, kierownicy, dyrektorzy, prezesi i właściciele nie będą mieli
    co robić.

  • 18. Data: 2007-07-15 17:18:28
    Od: Gienek <g...@s...pl>

  • 19. Data: 2007-07-15 19:22:32
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Ale na tych szaraczkach opiera się cała firma. Jak ich zabraknie to
    > specjaliści, kierownicy, dyrektorzy, prezesi i właściciele nie będą mieli
    > co robić.

    Ale ich nie zabraknie...

  • 20. Data: 2007-07-16 13:00:40
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > na nikim jesli juz

    Na niczym. Niestety w większości firm pracownik to przdmiot tak samo jak krzesło
    czy szpadel do kopania rowów.