PracaGrupypl.praca.dyskusje › Panorama Firm, umowa na okr. probny i koszty szkolenia - jak to jest na prawde? Prosba o rade

  • 1. Data: 2007-09-25 16:46:22
    Temat: Panorama Firm, umowa na okr. probny i koszty szkolenia - jak to jest na prawde? Prosba o rade
    Od: Bartosz Śmigaj <s...@p...pl>

    Witam,

    Na poczatku wrzesnia podjalem prace w firmie Eniro - Panorama Firm na
    stanowisku konsultanta w dziale telesprzedazy. Nie chce teraz rozmawiac o
    zaletach i wadach - bo uwazam, ze jesli ktos ma predyspozycje to atmosfera
    itp w firmie jest ok. Mam natomiat nastepujacy problem: praca calkowicie
    nie jest dla mnie, po prostu sie nie nadaje. W zwiazku z tym chcialbym
    wystapic o rozwiazanie umowy. Problem w tym, ze w zgodnie z tym co mi
    wczesniej powiedziano, gdy zerwanie umowy nastapi na moj wniosek zostane
    obciazony kosztami szkolenia - 2000zl.

    I teraz mam pytania:
    - czy jest to do konca zgodne z prawem? Slyszalem rozne opinie temu pytam,
    - chcialbym zasugerowac rozwiazanie umowy za porozumieniem stron, czy w
    przypadku okresu probnego jest to mozliwe?

    Mam nadzieje, ze moj belkot da sie jakos zrozumiec. Sytuacja jest dla mnie
    o tyle trudna, ze nie chcialbym miec jakiegos balaganu w papierach
    spowodowane zwolnieniem dyscyplinarnym w czasie okresu probnego i to nie
    dlatego ze mam to gdzies tylko sie po prostu nie nadaje:) Chcialbym to
    jakos elegancko rozwiazac zebysmy i firma i ja nie musieli sie
    niepotrzebnie meczyc. A jak sie nie da, to trudno.

    Jakby ktos mial jakies sugestie, ewentualnie wskazowki gdzie mozna cos
    doczytac prosze o info.

    PS: poszlo na grupy pl.soc.prawo oraz pl.praca.dyskusje.

    Z wyrazami szacunku,
    Bartek

    --
    s...@p...pl

  • 2. Data: 2007-09-25 17:43:43
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Bartosz Śmigaj wrote:

    > Problem w tym, ze w zgodnie z tym co mi
    > wczesniej powiedziano, gdy zerwanie umowy nastapi na moj wniosek zostane
    > obciazony kosztami szkolenia - 2000zl.

    podpisales w ogole jakis dokument o tych 2000 czy tylko slyszales ?

  • 3. Data: 2007-09-25 18:03:29
    Od: Bartosz Śmigaj <s...@p...pl>

    On Tue, 25 Sep 2007 19:43:43 +0200, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    > podpisales w ogole jakis dokument o tych 2000 czy tylko slyszales ?

    podpisalem, aczkolwiek z tego co pamietam - zaraz sprawdze - dotyczylo to
    naruszen wynikajacy z np. przyjscia do pracy pod wplywem alkoholu i innych
    "ciezkich" wykroczen oraz jesli zerwanie umowy nastepuje na moj wniosek
    (bez porozumienia stron). Nie zastanawialem sie wtedy dopiero potem
    uslyszalem opinie ze to obciazanie kosztami jest niezbyt zgodne z prawem -
    nie wiem czy wynika to z faktu jako takiego czy zlego sformulowania tego w
    umowie. Temu chcialem sie dowiedziec przed rozmowa z przelozonymi. Przez
    ta firme "przewala" sie chyba sporo osob stad nadzieja, ze moze ktos juz
    ten temat przerabial.

    PS: dziekuje za wskazowke posrednia by przegooglac jeszcze raz siec z
    umowa w reku;)

  • 4. Data: 2007-09-25 18:28:54
    Od: "wologf" <g...@o...eu>

    Uzytkownik "Bartosz Smigaj" <s...@p...pl> napisal w wiadomosci
    l...
    > Na poczatku wrzesnia podjalem prace w firmie Eniro - Panorama Firm na
    > stanowisku konsultanta w dziale telesprzedazy.

    Czyli akwizytor telefoniczny :) no a powiedz, czego Ty sie spodziewales?

  • 5. Data: 2007-09-26 06:55:09
    Od: "Monika" <a...@a...edu.pl>

> [...]
    > "ciezkich" wykroczen oraz jesli zerwanie umowy nastepuje na moj wniosek

    skoro podpisałeś to mają prawo cię obciążyć kosztami szkolenia. Tylko skąd
    te 2000 tys. Jak wyglądało szkolenie. Mogą od ciebie wymagać spłaty
    faktycznie poniesionych kosztów (czyli koszt szkolenia + delegacji). W
    ustawie jest zapis, że mogą cię obciążyć w przypadku parg.52 oraz
    wypowiedzenia złożonego przez ciebie więc nie liczyłabym na porozumienie
    stron. Nie mogą nic ci zrobić jeśli nie będziesz przedłużać umowy. Więc
    jedyna możliwość to przeczekanie do końca umowy.

  • 6. Data: 2007-09-26 15:47:19
    Od: Bartosz Śmigaj <s...@p...pl>

    On Wed, 26 Sep 2007 08:55:09 +0200, Monika <a...@a...edu.pl> wrote:

    > skoro podpisa?e? to maj? prawo ci? obci??yae kosztami szkolenia. Tylko
    > sk?d
    > te 2000 tys. Jak wygl?da?o szkolenie. Mog? od ciebie wymagaae sp?aty
    > faktycznie poniesionych kosztów (czyli koszt szkolenia + delegacji). W
    > ustawie jest zapis, ?e mog? ci? obci??yae w przypadku parg.52 oraz
    > wypowiedzenia z?o?onego przez ciebie wi?c nie liczy?abym na porozumienie
    > stron. Nie mog? nic ci zrobiae je?li nie b?dziesz przed?u?aae umowy. Wi?c
    > jedyna mo?liwo?ae to przeczekanie do ko?ca umowy.

    Rozumiem. Szkolenie to 5 dni w hoteliku * w Warszawie + pogadanki, ze tak
    to okresle. Wartosc IMO zawyzona ale oczywiscie nie do udowodnienia.
    Oczywiscie wiem co podpisywalem. Pytanie wynikalo stad, ze jesli istniala
    by mozliwosc unikniecia tych kosztow nie mialbym nic przeciwko...

    Dziekuje za informacje.

  • 7. Data: 2007-09-28 11:25:54
    Od: "Monika" <a...@a...edu.pl>

    --
    Muszą ci przedstawić faktury, które zapłacili, aby móc cię obciążyć.