PracaGrupypl.praca.dyskusje › Opinie o firmie RINF

  • 11. Data: 2006-03-12 03:25:08
    Temat: Re: Opinie o firmie RINF
    Od: "Jaś Wernicki" <j...@N...gazeta.pl>

    Pawel <s...@p...pl> napisał(a):

    > Zna ktoś firme ? Moze jakieś doświadczenia przy rekrutacji ??
    >
    > Paweł

    Tytułem uzupełnienia moge jeszcze dodac, ze bardzo podobne doświadczenia
    miałem z innymi firmami tego typu co RINF. Nazwy pominę, są to generalnie
    firmy posiadające bardzo kolorowe i bombastyczne strony w necie pełne
    samozachwytów na swój temat. Scenariusz był bardzo podobny, to znaczy po
    wysłaniu mojego CV miała miejsce bardzo szybko (w ciągu kilku dni)
    telefoniczna odpowiedź i na tym się z grubsza wszystko kończyło. W kilku
    przypadkach proszono mnie na rozmowę do firmy rekrutacyjnej gdzie zadawano
    jakies głupawe pytania sprawiające wrażenia ćwiczeń z podręcznika "Jak być
    dobrym rekruterem". Raz mnie poproszono o przysłanie bardziej szczegółowego
    CV, co uczyniłem. Ponieważ nie miałem potwierdzenia, więc po tygodniu
    nieśmiało zadzwoniłem pytając się czy o to chodziło. Panienka oczywiście nie
    przeczytała, ale usiłowała z sytuacji wybrnąć wmawiając, że mój mejl "nie
    doszedł". Nie chciałem komentować po co firma prosi o informacje, których nie
    czyta. Raz jeden jedyny mnie z firmy wysłano na rozmowe kwalifikacyjną, która
    była nonsensem, gdyż szukali zupełnie innego człowieka. W dwóch firmach z
    namaszczeniem mi tłumaczono "właśnie przeprowadzamy akcję rekrutayjną do firmy
    X" i z opisu się zorientowałem, że "owa akcja rekrutacyjna do firmy X" to sa
    po prostu regularne ogłoszenia firmy X ukazujące sie w jobpilot. Głupio pytac,
    ale na czym ma tutaj polegać usługa świadczona przez firmę rekrutacyjną. W
    jednej z firm (sądząc ze strony netowej raczej niewielkiej) ma trzy telefony
    jakie otrzymałem dzwoniły trzy rózne osoby zajmujące sie rekrutacją na
    stanowiska IT, chyba taka rotacja o czymś świadczy o firmie (to znaczy
    nienajlepiej). Typowy jest brak kompetencji i żenujące błędy, np. "potrzebna
    jest znajomość technologii dot-kom (zamiast dot-net)" czy mylenie C# z C++.
    Nie sposób także uzyskac jakąkolwiek informację, zazwyczaj reakcją na pytanie
    jest mącenie i zwodzenie. W kilku przypadkach kłamano mi przez telefon w żywe
    oczy i to dość nieudolnie, np. panienka obiecuje że oddzwoni, a nie zada sobie
    nawet trudu, żeby zapytac o telefon czy nazwisko (żeby odszukać w CV). W
    jednym przypadku gdy, zgodnie z zachętą, zadzwoniłem po kilku tygodniach
    przypominając rozmowę, panienka bardzo niegrzecznie mi wmawiała, że absolutnie
    sobie nie przypomina takiej rozmowy, poza tym, to tyle prowadzi tych akcji
    rekrutacyjnych, że trudno, żeby pamiętała wszystkie rozmowy - cytuję dokładnie
    odpowiedż, nie wnikając w logiczny sens tej wypowiedzi.

    Jestem zły, gdyż polegając na bombastycznych stronach tych firm w necie czy
    artykułach w GW lub w dodatku "Moja kariera" w RZ naiwnie sobie wyobrażałem,
    że jak wyślę swoje Cv do tych "firm rekrutacyjnych" to w jakims czasie mi to
    zaowocuje, to znaczy otrzymam jakieś zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne na
    stanowiska z grubsza odpowiadające moim kwalifikacjmo opisanym w CV, tymczasem
    efekt był dokładnie zerowy i zanim się wyleczyłem z tej głupoty straciłem 2
    czy 3 miesiące czasu.

    Efekt osiągnąłem dopiero najzwyczajniej na świecie, gdy zacząłem regularnie
    czytywac ogłoszenia z portali tpyu jobpilot, czytując prasę, gdzie znajdowałem
    gdzie szukają i potem zaglądając na strony internetowe tych firm i wysyłając
    CV bezpośrednio do firm na stanowiska odpowiadające mojemu profilowi starając
    się dopasowywać LM do firmy i stanowisko gdzie aplikowałem.

    Moja prywatna rada jest taka, że jesli ktos szuka pracy, to powinien od tych
    "firm rekrutacyjnych" trzymać się jak najdalej, gdyż nie tylko, że nic mu to
    nie da, ale wręcz odwrotnie, straci tylko czas na jakies głupie rozmowy i
    narazi sie na upokorzenia stykając sie z kłamaniem i kręceniem czy jakimis
    bzdurami.

    Może inni mają lepsze doświadczenia, ale moje są takie. Tako rzeczę i ręcze,
    że wszystko co napisałem jest prawdziwe, słowo Indianina, howgh.

  • 12. Data: 2006-03-12 18:53:51
    Od: "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    > przekazalem pani, ze juz nie szukam pracy. jak dla mnie caly sposob tej
    > rekrutacji byl conajmniej nieprofesjonalny

    człowieku, ta pani dorabia do wałówki na studiach ;)
    troche wyrozumiałości - kiedy ma dzwonić? jak jest w szkole ?

    fakt autentyczny!!

  • 13. Data: 2006-03-12 22:02:42
    Od: ronsko <r...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Może inni mają lepsze doświadczenia, ale moje są takie. Tako rzeczę i ręcze,
    > że wszystko co napisałem jest prawdziwe, słowo Indianina, howgh.

    polecam z doświadczenia inwenta.pl

  • 14. Data: 2006-03-13 15:27:08
    Od: "Jaś Wernicki" <j...@N...gazeta.pl>

    ronsko <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > polecam z doświadczenia inwenta.pl

    Zaciekawiło mnie ogłoszenie na tym portalu:

    Dla naszego Klienta - firmy Microsoft Polska poszukujemy pracowników do
    nowotworzonego, pierwszego w Polsce Centrum Inżynierii Oprogramowania
    Microsoft na stanowisko:

    Programista .NET

    O ile wiem, to MS zawsze samemu szuka pracowników, więc nie rozumiem po co
    miałbym wysyłać CV do inwenta.pl. Poza tym, to nie rozumiem, po co MS
    "programista .NET", przeciez MS raczej się nie zajmuje klepaniem programów w .NET

  • 15. Data: 2006-03-13 15:30:26
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Jaś Wernicki wrote:
> [...]
    > "programista .NET", przeciez MS raczej się nie zajmuje klepaniem programów w .NET

    Chyba musisz uzupełnić wiedzę dotyczącą działalności tego "Centrum
    Inżynierii" i Sharepointa ;)

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 16. Data: 2009-09-21 07:54:57
    Od: "roki_x" <roki_x@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    tak to są krety i oszuści obiecują cuda a potem sie szybko ze wszystkiego wycofuja-
    szkoda czasu na ta firme...

  • 17. Data: 2009-09-21 08:07:56
    Od: "roki_x" <roki_x@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    faktycznie robia testy co tydzień , sami nic nie umia to wzoruja sie na firmach
    współopracujacych , szkoda gadać firma uduś , ostrzegam przed nia z daleka...

  • 18. Data: 2009-09-21 08:10:06
    Od: "roki_x" <roki_x@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    Nie dajcie się nabierać , bajeczna firma bo opowiada bajki od samego początku a potem
    szybko sie ze wszystkiego wycofuje, szuka i daje prace w danej lokalizacji a potem
    sie okazuje ,że sie jeździ 1000 km nas tydzień i to po całej Polsce, uważajcie na ta
    firme i nie dajcie sie nabierać ...