PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdszkodowanie z racji natychmiastowego wypowiedzenia umowy o pracę

  • 1. Data: 2004-07-22 07:54:34
    Temat: Odszkodowanie z racji natychmiastowego wypowiedzenia umowy o pracę
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy jest prawdą , że w przypadku wypowiedzenia umowy przez pracownika
    w trybie natychmiastowym (art. 55 § 11) pracodawca dodatkowo
    musi mu wypłacić "dwutygodniowe" odszkodowanie oprócz zaległych poborów
    (mam oczywiście na myśli postępowanie na drodze sądowej).
    Jeżeli taki odszkodowanie faktycznie się należy jak je wyliczyć ?

    --
    Robson

  • 2. Data: 2004-07-22 08:03:22
    Od: "Harry" <H...@l...co.uk>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Jeżeli taki odszkodowanie faktycznie się należy jak je wyliczyć ?

    Chyba raczysz sobie żartować.
    Pomyśl logicznie.. Odszkodowanie dla kogos komu odechciało sie pracowac?? I
    to jeszcze z kieszeni pracodawcy? I że jeszcze zwalniasz sie w momencie gdy
    pracodawca nie nie oczekuje tego od ciebie?

    Jak by było jak piszesz, to każdy by sie zatrudniał tylko po to by dosatac
    wypłate za rzepracoweane dni + ekstra kase za opuszczenie firmy.. Dla mnie
    LoL

  • 3. Data: 2004-07-22 08:13:18
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Harry" <H...@l...co.uk> napisał w wiadomości

> [...]
    gdy
    > pracodawca nie nie oczekuje tego od ciebie?
    Zwalniałem się kolego , dlatego gdyż pracodawca nie wypłacał wynagrodzeń ,
    zresztą w poście moim podałem odpowiedni punkt kodeksu pracy,na podstawie
    którego wypowiedziałem umowę.
    Czytaj dokładnie zanim się wypowiadasz.

  • 4. Data: 2004-07-22 08:37:17
    Od: Tomek Niedbała <t...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał

    >podałem odpowiedni punkt kodeksu pracy,na podstawie
    > którego wypowiedziałem umowę.
    > Czytaj dokładnie zanim się wypowiadasz

    Czytaj dokładnie, co napisałeś ;-(

    NIe "wypowiedziałeś umowy", ale "rozwiązałeś umowę bez wypowiedzenia na
    podst. art55 par11"

    Art. 55.
    § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia, jeżeli
    zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w
    terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze
    względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.

    § 11. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1 także
    wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli
    umowa o pracę została zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni

    EOT

  • 5. Data: 2004-07-22 10:58:12
    Od: "RobertLipiec" <r...@d...pl>

> [...]
    > zresztą w poście moim podałem odpowiedni punkt  kodeksu pracy,na podstawie

    Odszkodowanie rzeczywiście przysługuje, jeżeli rozwiązanie umowy o pracę za
    wypowiedzeniem (wypowiedział pracownik) nastąpiło z przyczyn zakładu pracy
    ("ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy"). Kiedyś miałem taką sprawę i
    pracownik wygrał (w sądzie oczywiście).

    Pozdrawiam

    Robert Lipiec

  • 6. Data: 2004-07-22 16:29:59
    Temat: Re: Odszkodowanie z racji natychmiastowego wypowiedzenia umowy o prac
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 22 Jul 2004 12:58:12 +0200, "RobertLipiec"
    <r...@d...pl> zakodował:

    >Odszkodowanie rzeczywi?cie przysługuje, jeżeli rozwi?zanie umowy o pracę za
    >wypowiedzeniem (wypowiedział pracownik) nast?piło z przyczyn zakładu pracy
    >("ciężkie naruszenie obowi?zków pracodawcy"). Kiedy? miałem tak? sprawę i
    >pracownik wygrał (w s?dzie oczywi?cie).

    AFAIK liczy się tak, jak wynagrodzenie za urlop. Ale mam jeszcze
    wątpliwość ile dni liczyć.
    "pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysoko?ci wynagrodzenia za okres wypowiedzenia,"

    Jeżeli ktoś ma miesięczny okres wypowiedzenia a rozwiąże umowę o pracę
    bez wypowiedzenia z winy pracodawcy np. 2 sierpnia, to za jaki okres
    należy mu się odszkodowanie? Czy za miesiąc, czy za okres, jaki by
    jeszcze przepracował, gdyby wypowiedział umowę (czyli w tym
    przykładzie 2 miesięczne - 2 dni)??

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2004-07-23 17:44:16
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 22 Jul 2004 09:54:34 +0200, na pl.praca.dyskusje, Robert napisał(a):

    > Czy jest prawdą
    Jeżeli sąd uzna twoje racje to tak.
    Znajdź kodeks pracy i przeczytaj art.55 par.1.1 /to nie jest 11/.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)