PracaGrupypl.praca.dyskusjeWlasna dzialalnosc poczatki

  • 11. Data: 2005-03-13 12:32:30
    Temat: Re: Wlasna dzialalnosc poczatki
    Od: Kitarodos <n...@g...com.invalid>

    Mobistel napisał(a):
    > co znaczy miej dokumenty pod reka ??
    > swiadczysz uslugi, kasujesz kase a jak us sie przyczepi to mowisz wlasnie
    > mialem rejstrowac firme ??
    >

    > ulotki, reklamy mozesz dac tylko w celu zbadania reakcji rynku jednak uslug
    > swiadczyc nie mozesz chyba ze dla firm na umowe zlecenie

    "chalupnictwo", jak ktos wspomnial raczej nie bedzie w tym wypadku
    uwzglednione. Chyba ze sie myle i cos takiego dla US istnieje ;)

    > imho - jesli to ma byc jedyna dzialalnosc to nie wyzyjesz i nie starczy na
    > zus i podatki

    Zdaje sobie sprawe iz wszelkie oplaty mnie zjedza.
    Czy to ze pobieram z ZUSu rente po matce ma jakis wplyw na ewentualna
    prace, w tym przypadku na wlasna dzialalnosc ?

  • 12. Data: 2005-03-13 12:44:25
    Temat: Re: Odp: Wlasna dzialalnosc poczatki
    Od: Kitarodos <n...@g...com.invalid>

    Immona napisał(a):
> [...]
    > wiadomości news:d118ob$kc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zakladac DG nie bardzo Ci sie oplaca. Legalnym wyjsciem mogloby byc
    > znalezienie juz dzialajacej firmy, przez ktora bedziesz to robic - tzn.
    > oficjalnie firma to wykonuje i wystawia rachunek klientowi, a z Toba
    > podpisuje umowe zlecenie na wykonanie tego. O znajdowanie klientow dbasz
    > sam. Oczywiscie dostaniesz mniej niz za usluge zaplaci klient. Jest mnostwo
    > osob prowadzacych male firmy majace wpisany odpowiedni zakres uslug w
    > dzialalnosc - najlepiej, gdyby udalo sie znalezc jakas prowadzona przez

    Hmmm... Dziekuje za odzew.
    Podsunales mi pomysl i powiem ze nawet ciekawy.
    Jak to jednak wyglada w przypadku umowy zlecenia ? Interesuja mnie
    oplaty - ZUS, US ? Kto je reguluje, w jaki sposob, etc.
    Prosze o "lopatologiczna" rozpiske na ten temat.

    W takim przypadku umowa jest spisana jednorazowo ?
    Mam znajomego, jednak zanim mu cos przedstawie chcialbym wiecej na ten
    temat wiedziec.

  • 13. Data: 2005-03-13 12:46:32
    Temat: Re: Odp: Odp: Wlasna dzialalnosc poczatki
    Od: "Mobistel" <n...@m...pl>

    nie chodzi mi o kradziez i nie mam pretensji do Ciebie ze chcesz cos zrobic
    ze swoim zyciem i nie czekac na manne z nieba

    problem dotyczy tylko tego w jaki sposob sie to robi

  • 14. Data: 2005-03-13 12:50:04
    Od: Kitarodos <n...@g...com.invalid>

    Mobistel napisał(a):
    > nie chodzi mi o kradziez i nie mam pretensji do Ciebie ze chcesz cos zrobic
    > ze swoim zyciem i nie czekac na manne z nieba
    >
    > problem dotyczy tylko tego w jaki sposob sie to robi

    Rozumiem, nie mam Ci nic za zle. Uwazam ze forum pomoze mi chciaz troche
    zdobyc informacji od czego zaczac, a jak zawuazylem podsunie mi pare
    pomyslow, rozwieje watpliwosci. Dziekuje.

  • 15. Data: 2005-03-13 12:51:06
    Od: "Mobistel" <n...@m...pl>

> [...]
    > oplaty - ZUS, US ? Kto je reguluje, w jaki sposob, etc.
    > Prosze o "lopatologiczna" rozpiske na ten temat.

    prcentow i kwot nie podam bo od tego mam ksiegowa
    zus i podatek zaplaci pracodawca - moze uda Ci sie z nim dogadac ze wezmie
    Cie pod skrzydla zaplaci podatek i zus i tylko te koszty mu zwrocisz reszta
    zostanie w Twojej kieszeni

    czesc podatku odzyskasz na poczatku nastepnego roku kiedy rozliczysz sie z
    fiskusem

    umowe mozna miec na miesiac i co miesiac ja odnawiac
    mozna tez miec na dluzszy okres
    mozesz umowe podpisywac na konkretne zlecenie ale wtedy obawiam sie ze za
    duzo papierkowej roboty

  • 16. Data: 2005-03-13 13:02:16
    Od: Kitarodos <n...@g...com.invalid>

    Mobistel napisał(a):

> [...]
    > mozna tez miec na dluzszy okres
    > mozesz umowe podpisywac na konkretne zlecenie ale wtedy obawiam sie ze za

    Czyli o ile dobrze rozumiem, moge legalnie bez obaw swiadczyc uslugi "po
    domach", odnawiajac tylko co miesiac umowe.
    Czy wzor umowy musi byc jakos sprecyzwoany, dostepny jest w urzedzie ?
    Do kogo mozna sie zglosic o pomoc ?

    Przepraszam za banalne pytania.

  • 17. Data: 2005-03-13 13:13:11
    Od: "Mobistel" <n...@m...pl>

    majac umowe z jakims pracodawca, czyli z kims kto prowadzi dg

    umowa jest dostepna w internecie zreszta kazdy przedsiebiorca powinien miec
    cos takiego u siebie

  • 18. Data: 2005-03-13 13:32:03
    Temat: Odp: Odp: Wlasna dzialalnosc poczatki
    Od: "konto" <k...@o...pl>

> [...]
    > domach", odnawiajac tylko co miesiac umowe.
    > Czy wzor umowy musi byc jakos sprecyzwoany, dostepny jest w urzedzie ?

    Po "domach " po co umowa ? ludzie nie chca rachunkow , lecz gdy bedziesz
    robil dla firmy to twój "pracodwaca" wystawi fakture vat.

    rafal

  • 19. Data: 2005-03-13 13:46:53
    Od: Kitarodos <n...@g...com.invalid>

    konto napisał(a):

    > Po "domach " po co umowa ? ludzie nie chca rachunkow , lecz gdy bedziesz
    > robil dla firmy to twój "pracodwaca" wystawi fakture vat.
    >
    > rafal

    Tak czy siak reklamujac sie w lokalnej prasie, czy zamieszczajac na
    slupach ogloszenia nie chce sie narazic na klopoty od strony prawnej.
    Szczegolnie iz spodziewam sie "konkurencji".

  • 20. Data: 2005-03-13 14:45:18
    Od: "Mobistel" <n...@m...pl>

    > Po "domach " po co umowa ? ludzie nie chca rachunkow , lecz gdy bedziesz
    > robil dla firmy to twój "pracodwaca" wystawi fakture vat.

    wracamy do poczatku
    chodzac po domach powinienes miec mozliwosc wystawienia rachunku albo przez
    swoja dg albo przez dg znajomego u ktorego bedziesz zatrudniony na umowe
    zlecenie

    btw. przypadek znajomego z branzy grajacego po weselach bez dg
    gra wesele 2 dni za ktore skasowal jakas tam kaske
    po tygodniu wezwanie do US - mama Pani mlodej byla naczelnikiem US a ze
    zespol sie jej nie spodobal dostali bardzo ladna kare
    dzisiaj kazdy z 2 czlonkow prowadzi wlasna dg i ladnie placi podatki oraz
    inne haracze na rzez RP;)