PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odejście z pracy a własna DG

  • 1. Data: 2006-01-01 21:34:41
    Temat: Odejście z pracy a własna DG
    Od: "Barbara" <a...@o...pl>

    Witam.
    Rozważam propozycję odejścia z pracy i założenia własnej działalności
    gospodarczej w tej samej branży.
    Czy ma jakiekolwiek znaczenie to, w jaki sposób zostanie rozwiązany mój
    dotychczasowy stosunek pracy? Czy jeżeli ja złożę wymówienie, nadal będę
    mogła skorzystać z niższego ZUS-u zakładając własną działalność?
    I co w wypadku, gdy chciałabym, prowadząc własną działalność, nadal pracować
    na jakiś kawałek etatu u mojego dotychczasowego pracodawcy?
    Bardzo proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Basia

  • 2. Data: 2006-01-01 22:40:27
    Temat: Re: Odejście z pracy a własna DG
    Od: "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    > dotychczasowy stosunek pracy? Czy jeżeli ja złożę wymówienie, nadal będę
    > mogła skorzystać z niższego ZUS-u zakładając własną działalność?
    o ile bedzie swiadczenie uslug dla tego pracodawcy to absolutnie nie

    > I co w wypadku, gdy chciałabym, prowadząc własną działalność, nadal
    > pracować na jakiś kawałek etatu u mojego dotychczasowego pracodawcy?
    to najtaniej, bo placisz tylko ubezpieczenie zdrowotne

  • 3. Data: 2006-01-03 15:45:29
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Barbara" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracować
    > na jakiś kawałek etatu u mojego dotychczasowego pracodawcy?

    Pracodawca pewnie sie ucieszy, że będzie mógł zatrudniać konkurenta.
    EWa

  • 4. Data: 2006-01-03 21:45:00
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Ero Walensdorf wrote:

    > pracować

    > Pracodawca pewnie sie ucieszy, że będzie mógł zatrudniać konkurenta.

    Mój się ucieszył. Ta sama branża niekoniecznie oznacza konkurencję.
    Informatycy nie muszą pracować w firmach informatycznych, księgowe w
    biurach rachunkowych itd.