PracaGrupypl.praca.dyskusje › Od czego zacząć??

  • 21. Data: 2007-03-12 14:12:35
    Temat: Re: Od czego zacząć??
    Od: Artur Zabroński <a...@...stopce.pl>

    g...@g...com wrote:
    > jakieś języki Javascript, PHP czy
    > zwykły html do tworzenia stron www czy inne to niezbyt wiem co wybrać.
    > Czy zacząć od jakiegoś HTML-a czy to zostawić bo mi się nie przydać i
    > zacząć programować w delphi... Można się zgubić w tak licznych nazwach
    > i jak chce zacząć naukę to nie wiem w końcu za co się zabrać...
    Na pewno od razu nie wybierzesz języka przy którym zostaniesz i na pewno nie
    nauczysz się go w 2 miesiące. Przed Tobą długa droga sprawdzania co
    najbardziej Ci leży i najlepiej idzie.

    --
    Artur Zabroński

    E-mail: artur (dot) zabronski (at) gmail (dot) com
    Jabber: artur (dot) zabronski (at) gmail (dot) com

  • 22. Data: 2007-03-12 14:14:59
    Temat: Re: Od czego zacząć?? [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:et3mbr$sle$1@news.interia.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

    > Napisz program.
    > Zapytasz pewnie jaki...
    Miałem kolegę, wiele lat temu, fascynata programowania (programowanie
    nazywał jedną z dziedzin sztuki), a zaczynał w... Turbo Pascalu.
    I on jeszcze na początku studiów zaczął tworzyć jakiś tajemniczy program.
    Pytaliśmy go co ten program będzie robił i on niezmiennie odpowiadał:
    "wszystko". Pisał go wiele lat, nikt nie widział efektu działania choćby
    jednej procedury (dla młodszych - kiedyś programowało się strukturalnie, nie
    obiektowo, a języki proceduralne narzucały styl wstępujący lub zstępujący).
    Nie znam dalszych losów tego projektu, zaś kontakt z twórcą straciłem kilka
    lat temu.
    Może to jednak jest jakiś pomysł?? ;))

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2007-03-12 14:16:21
    Od: g...@g...com

    Hmmm... to skoro już tak mniej więcej wiem, i udzielacie odpowiedzi
    tak licznie to moje pytanie: Jaki język/środowisko/program wybrać??
    Najlepiej było by podać pare odpowiedzi, czy się dane języki/
    środowisko zajmuje wyróżnia itp. Sam na pewno w googlach poszukam...

  • 24. Data: 2007-03-12 14:22:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1173708981.396176.25940@30g2000cwc.googlegroups
    .com
    g...@g...com <g...@g...com> pisze:

    > Hmmm... to skoro już tak mniej więcej wiem, i udzielacie odpowiedzi
    > tak licznie to moje pytanie: Jaki język/środowisko/program wybrać??
    Złe podejście.
    Język to narzędzie. Wybiera się narzędzie odpowiednie do wykonania
    konkretnego zadania. Śrubokręt przydaje się przy wkręcaniu i wykręcaniu
    śrub, ale chcesz nim deski ciąć?

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2007-03-12 14:24:07
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    g...@g...com wrote:

    > I posiadam takowy tylko nie używam, ale można już poprosić o
    > wypowiedzi zgodne z tematem?? Jak ktoś nie zapamiętał to proszę
    > sprawdzić powyższe posty...

    Nic nie usprawiedliwia posługiwania się w korespondencji niepoprawną
    polszczyzną.

  • 26. Data: 2007-03-12 14:25:25
    Od: g...@g...com

    On 12 Mar, 15:24, Herakles <h...@b...pl> wrote:

    > Nic nie usprawiedliwia posługiwania się w korespondencji niepoprawną
    > polszczyzną.
    Proszę bardzo już każda moja wypowiedź jest sprawdzana przez
    spellcheckera..

  • 27. Data: 2007-03-12 14:25:36
    Od: Artur Zabroński <a...@...stopce.pl>

    g...@g...com wrote:
> [...]
    > Najlepiej było by podać pare odpowiedzi, czy się dane języki/
    > środowisko zajmuje wyróżnia itp. Sam na pewno w googlach poszukam...
    Jeżeli chcesz wybrać jedno i przy tym zostać to nie uda Ci się to, wybór też
    zależy od tego co chcesz dokładnie robić.

  • 28. Data: 2007-03-12 14:31:10
    Od: g...@g...com

    > Jeżeli chcesz wybrać jedno i przy tym zostać to nie uda Ci się to, wybór też
    > zależy od tego co chcesz dokładnie robić.
    Nie wybiorę jednego, najpierw spróbuje nauczyć się jednego, później
    innego i zdecyduje w końcu czym chcę się zajmować... Jak napiszecie mi
    coś więcej to wybiorę jeden i spróbuje (wybiorę ten który będzie mnie
    najbardziej interesował...) Gdzieś czytałem że należy zacząć od
    Pascala a post niżej że jest on przestarzały i lepszy np. delphi...
    Dla tego liczę na wasze opinie

  • 29. Data: 2007-03-12 14:36:11
    Od: B...@g...com

    On Mar 12, 9:29 am, "Kuroi Bonza" <b...@w...pl> wrote:

    > od zakupu komputera?... ;)))
    > A na powaznie, to Twoje pytanie troche dziwnie brzmi.
    > Informatyk to gosc ktory zawodowo zajmuje sie informatyka, czyli softwarem
    > i hardwarem (czy jak sie tam pisze) ;)

    Hardwarem to sie zajmuje elektronik z supportu, a nie informatyk :-P

  • 30. Data: 2007-03-12 14:38:23
    Od: g...@g...com

    > Złe podejście.
    > Język to narzędzie. Wybiera się narzędzie odpowiednie do wykonania
    > konkretnego zadania. Śrubokręt przydaje się przy wkręcaniu i wykręcaniu
    > śrub, ale chcesz nim deski ciąć?
    Jak mam wiedzieć co chcę robić skoro tego nie spróbowałem?? Tak jakby
    niemowlak powiedział że lubi lody waniliowe ale ich nie próbował... A
    co chciał bym konkretnie robić... raczej pisać program do np. drukarki
    to mnie raczej nie rajcuje. Jak się tworzy gre to jest potrzebna
    grafika komputerowa (może właśnie tym się zająć, gry to teraz maszynki
    do robienia pieniędzy, jak jest dobra) Może na początek jakieś proste
    programy np. notatnik (to jest raczej program i chyba nie jest zbyt
    skomplikowany).