PracaGrupypl.praca.dyskusje › Obnizyło sie wynagrodzenie

  • 1. Data: 2008-02-29 17:35:18
    Temat: Obnizyło sie wynagrodzenie
    Od: "lestat" <x...@w...pl>

    Witam,

    Cos słyszałem, ze podwyższono od lutego jakies koszty pracy czy jakies inne
    koszty. W styczniu była obniżka składki rentowej i wzrosło wynagrodzenie,
    teraz za luty mam mniejsze. Na początku myślałem, ze to pracodawca jakies
    jaja sobie robi i sam juz nie wiem. Czy tez macie podona sytuacje z wypłatą
    za luty? Nie wiem do kogo mam miec pretensje, czy to państwa, czy
    pracodawcy.

  • 2. Data: 2008-02-29 22:12:50
    Temat: Re: Obnizyło sie wynagrodzenie
    Od: "hopsiup" <h...@s...pl>

    Użytkownik "lestat" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podona sytuacje z wypłatą za luty? Nie wiem do kogo mam miec
    > pretensje, czy to państwa, czy pracodawcy.

    Wiń twórców kalendarza, że luty zrobili taki krótki i masz mniej godzin.
    W tym roku i tak jest przestępny

  • 3. Data: 2008-03-01 06:48:58
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    hopsiup napisał(a):

    > Użytkownik "lestat" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wiń twórców kalendarza, że luty zrobili taki krótki i masz mniej godzin.
    > W tym roku i tak jest przestępny

    Jeśli wynagrodzenie ma podane w stawce godzinowej, to może mniej
    zarobić, ale jeśli w stawce miesięcznej, to powinien dostać całość.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-03-01 08:00:03
    Od: Mariusz <m...@g...com>

    On 1 Mar, 07:48, Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    > Jeśli wynagrodzenie ma podane w stawce godzinowej, to może mniej
    > zarobić, ale jeśli w stawce miesięcznej, to powinien dostać całość.

    być może pracodawca doliczył do dochodu jakieś dodatkowe świadczenia
    np. prywatną opiekę medyczną / szkolenia i z tego powodu zapłaciłeś
    większy podatek - od niedawna wszystkie tego typu świadczenia
    dopisywane są do dochodów i płacisz od nich podatek

    Mariusz

  • 5. Data: 2008-03-03 07:52:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Mariusz pisze:

> [...]
    > większy podatek - od niedawna wszystkie tego typu świadczenia
    > dopisywane są do dochodów i płacisz od nich podatek

    Ale z tego co wiem, musisz wyrazić na to zgodę na piśmie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2008-03-03 12:25:29
    Od: Mariusz <m...@g...com>

    On 3 Mar, 08:52, Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    > Ale z tego co wiem, musisz wyrazić na to zgodę na piśmie.

    w mojej firmie zostało to tylko zakomunikowane, opłata za Medicover
    została doliczona do dochodu i będzie trzeba płacić podatek od tej
    opłaty, oczywiście można zrezygnować z usług Medicover

    masz może coś więcej na temat tej zgody na piśmie ?

    Mariusz

  • 7. Data: 2008-03-03 12:43:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Mariusz pisze:

> [...]
    > opłaty, oczywiście można zrezygnować z usług Medicover
    >
    > masz może coś więcej na temat tej zgody na piśmie ?

    My musieliśmy wyrazić zgodę na piśmie.
    Odsyłam do KP Art. 87.
    Chyba, że wcześniej podpisywaliście jakieś dokumenty co do tego, że
    kwota ta jest Waszym dochodem.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2008-03-03 16:34:47
    Od: "lestat" <x...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:fqganp$sfs$1@news.onet.pl...

    > Ale z tego co wiem, musisz wyrazić na to zgodę na piśmie.

    Wszystko sie wyjaśniło. Faktycznie doliczono świadczenia z LuxMedu do mojego
    dochodu. Nic niestety nie podpisywałem. A podatek został odliczony za
    styczeń i luty. Wcześniej chyba pracodawca płacił podatek, teraz zostało to
    przerzucone na pracownika.