PracaGrupypl.praca.dyskusje › Obiecanki cacanki...

  • 41. Data: 2009-06-26 06:38:40
    Temat: Re: Obiecanki cacanki...
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:9bxf3e0xa3c9$....@4...n
    et...

    > Ano.

    Chcę jeszcze jedno pisemko wysmarować z "WEZWANIEM OSTATECZNYM DO ZAPŁATY".
    PiP w odzyskaniu siana za umowę / zlecenie mi nie pomoże. Może mi jedynie
    wyegzekwować zapłatę za pierwsze dni czerwca, kiedy to miałem mieć obiecaną
    umowę o pracę. Na tej też mi nie zależy, bo od 1go mam pracę u innego
    pracodawcy.
    Przepis jednak (z poziomu PiP) jest taki, że tę umowę (na 4 dni) będą mi musieli
    wypisać.

    Mam więc nadzieję, że pracodawca przestraszy się natłokiem dowodów, ZMIĘKNIE i
    wypłaci forsę za całość.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 42. Data: 2009-06-26 06:40:10
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości grup

    > Jeżeli PIP uzna że to była umowa o pracę to pracodawca może sobie dupę
    > podetrzeć tą umową zleceniem.

    U mowa o pracę (ustalenia ustne) miała być od 1go. W maju działałem na um/zlec -
    na krzywy ryj...

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 43. Data: 2009-06-26 06:42:24
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    t...

    > A wystawiłeś mu rachunek za ten maj?

    Rachunek? Myślisz o WEZWANIU DO ZAPŁATY na piśmie z podaniem konta i KWOTY?

    > Nie wiem jaki miałeś zakres tego zlecenia, być może uda się dowieść że
    > powinna to być mowa o pracę a nie zlecenie. Wszystko zależy od przesłanek i
    > warunków "pracy' jaka wykonywałeś.

    Nie zależy mi na umowie o pracę a na odzyskaniu tych paru stówek.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 44. Data: 2009-06-26 06:43:22
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@o...org.pl...

    > A Ty zamiast kwękać zasuwaj do sądu pracy.

    Czyli do PiP, tak?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 45. Data: 2009-06-26 06:47:30
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości grup
    ..

    > I to się mylisz. PIP orzymał rozszerzone uprawnienia dotyczące także nadzoru
    > nad umowami cywilnoprawnym a więc zlecenia i umowy o dzieło mogą ich jak
    > najbardziej interesować.

    Mi w PiP powiedzieli, że interesują ich TYLKO umowy o pracę.

    > PIP, sądu, Urzędu Skarbowego i ZUS (koniecznie to napisz, niech widzą że nie
    > żartujesz).

    Nie wystarczy złożyć temat w PiP - a oni (już po kontroli) wszystkim pokierują,
    kierując do reszty?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 46. Data: 2009-06-26 06:49:28
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    et...

    > skoro on w ogóle nie wystawił rachunku za maj?

    Ale ja nie jestem PODMIOTEM a osobą fizyczną.
    Nie wystarczy podać w oficjalnym pisemku wysokość KWOTY i wsio?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 47. Data: 2009-06-26 09:01:32
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 26 Jun 2009 08:49:28 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Ale ja nie jestem PODMIOTEM a osobą fizyczną.

    I w związku z tym co?
    Nie chce mi się pisać i tłumaczyć kolejnego "wątku".
    http://forumprawne.org/prawo-finansowe-podatkowe/351
    76-wystawianie-rachunku-firmie-przez-osobe-fizyczna-
    itp.html#post146850

    > Nie wystarczy podać w oficjalnym pisemku wysokość KWOTY i wsio?

    Kwota wzięta z sufitu?
    Przeczytaj moje posty w tym wątku.
    Na chwile obecną, nie masz podstaw do 'wezwania do zapłaty'.
    Pomijam już na razie kwestię braku umowy zlecenia w formie pisemnej, nie
    mniej istotnym jest brak rachunku za wykonane zlecenie (obowiązek ciąży na
    Tobie, ale praktykuje się wystawianie go przez zleceniodawcę i Ty potem
    podpisujesz go jako .. wystawca). Gdyby taki rachunek został podpisany
    przez zleceniodawcę, wówczas masz podkładkę że owe zlecenie wykonałeś i że
    zleceniodawca je odebrał i nie ma 'uwag i pretensji'. W takim przypadku
    racje bytu miałoby wezwanie do zapłaty. Na chwilę obecną - pozostaje Ci
    jedynie droga sądowa (najpierw ustalenie istnienia umowy, jej warunków itp,
    dopiero potem reszta 'sprawy').
    Ale masz jeden plus - nabyłeś doświadczenie że takie sprawy jak praca,
    zlecenie itd. załatwia się w formie pisemnej a nie na gębę. Takie jest life
    - słabe jednostki są dymane przez silniejsze. Pamiętaj - papier jest
    cierpliwy - wszystko przyjmie. W razie sporu masz argumenty (których
    obecnie Ci brak). Powinieneś postępować tak jak w ruchu drogowym, i
    stosować zasadę 'ograniczonego zaufania'

    Poczytaj tez sobie to:
    http://www.newtrader.pl/Czym-jest-umowa-zlecenie,pp_
    8,10.php

    Następnym razem bądź twardy i nie daj się wydymać.
    A z tą sprawą - musisz się 'kopać' skoro po dobroci nic nie wskórałeś :(

  • 48. Data: 2009-06-26 09:08:48
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 26 Jun 2009 08:42:24 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Rachunek? Myślisz o WEZWANIU DO ZAPŁATY.

    Gdybym myślał o wezwaniu do zapłaty to bym napisał 'wezwanie do zapłaty".
    A przecież napisałem wyrażnie: - WYSTAWIŁEŚ MU RACHUNEK?

    > na piśmie z podaniem konta i KWOTY?

    Rachunek zawsze jest w formie pisemnej ;)
    I jak popatrzysz w ustawę i rozporządzenie to dowiesz się co musi zawierać
    rachunek :)

    > Nie zależy mi na umowie o pracę a na odzyskaniu tych paru stówek.

    Wobec czego pozew do sądu, wydział cywilny.
    I bynajmniej nie do sądu pracy ;)

    Sugerowałbym wysłanie jednak tego rachunku do zleceniodawcy z króciutkim
    terminem zapłaty (jeżeli pocztą to za 'ZPO'!). Brak zapłaty - kolejne pismo
    (ZPO) z wezwaniem do zapłaty i informacją że w przypadku dalszego uchylania
    się od zapłaty - wniesiesz pozew do sądu. Dopiero wówczas bym składał
    pozew. Ale mając mocne dowody na to że wykonywałeś to zlecenie poprawnie i
    w zgodzie z ustaleniami.
    Umowa zlecenie co prawda nie jet umowa starannego wykonania, ale ...
    dowody, im więcej tym lepiej :)

  • 49. Data: 2009-06-26 09:09:37
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 26 Jun 2009 08:43:22 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Czyli do PiP, tak?

    Ani Sąd Pracy, ani PIP - tylko i wyłącznie Wydział Cywilny w Sądzie
    Rejonowym.

  • 50. Data: 2009-06-26 09:22:07
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 14:57:33 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Witam

    Na zakończenie wątku:
    http://forumprawne.org/prawo-cywilne/42100-umowa-zle
    cenie-zaleganie-wynagrodzenia.html
    oraz sporo lektury ku przestrodze ludzi łatwowiernych (naiwnych?):
    http://forumprawne.org/search.php?searchid=278476

    Mam nadzieję że nikt już z Grupowiczów nie padnie ofiarą swej
    łatwowierności :)