PracaGrupypl.praca.dyskusjeObiecanki cacanki...

  • 31. Data: 2009-06-24 22:56:02
    Temat: Re: Obiecanki cacanki...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 08:01:23 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Pracodawca mi ją obiecał. Umowa / zlecenie była w maju ==> co prawda nie mam na
    > to papierka.
    > Od 1 czerwca, miałem otrzymać umowę. Tymczasem 5go czerwca mi podziękował - bez
    > jakiegokolwiek papierka. Umowy ani forsy nie otrzymałem.

    Skup się. - nie ma umowy na piśmie. Sa dowody, że rpacowałeś. Jak ten
    gnojek udowodni, że umowa ustna była innej treści, niż Ty pamiętasz?

    > On - tzn kto? - bo się już pogubiłem... ;)
    > Pracodawca nie dał mi umowy - więc w oczach PiP zatrudniał mnie "na czarno".

    Zgadza się. A Ty pracowałeś, bo miał Ci dać umowę. Jaką? A jaką sobie
    wymyslisz.

    > Ja mam w głębokim poważaniu umowy i papiery. Chcę jakąś drogą ODZYSKAĆ SIANO.
    > Zastraszenie go PiP'em może w tym dopomoże, choć (jak wynika z korespondencji)
    > niewiele sobie z tego robi.

    To idź do sądu pracy, a nie płacz.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 32. Data: 2009-06-24 22:57:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 08:04:43 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Wiesz - wg mnie może się wyprzeć i tego, że wogóle w maju coś dla niego robiłem.
    > Jednak na zaświadczenia od tych firm, z którymi gadałem w tematach handlowych
    > ZAZNACZYŁEM OKRES MOICH ROZMÓW od polowy maja do 4 czerwca.

    No i? Niech się wypiera, skoro masz dowody.

    > A czy kontrola z PiP nie utrze mu jakoś karku? :)

    Niespecjalnie. Za to skarbówka i ZUS - już tak.
    A Ty zamiast kwękać zasuwaj do sądu pracy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 33. Data: 2009-06-24 22:57:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 12:32:11 +0200, Herald napisał(a):

    > Ano dlatego że podatek odprowadza się od WYPŁAONEGO wynagrodzenia a składki
    > także odprowadza się z wypłaconego wynagrodzenia a nie z HIPOTETYCZNEGO i z
    > takiego na 'papierze".

    e-e.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 34. Data: 2009-06-25 01:48:34
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > I już?
    > Przestań Jackare.
    > Wzywa się do zapłaty przeterminowanej a nie z chwilą wystawiania rachunku
    > top w dodatku że jako załącznik chcesz wysłać przedmiotowy rachunek.
    > Może tepsa tez będzie tak robiła że zamiast rachunków/faktur od razu
    > będzie
    > wysyłać przedsądowe wezwanie do zapłaty? :)))
    (....)
    > Już to tłumaczyłem, ale masz problem ze zrozumieniem. Zaliczkę na podatek
    > dochodowy pobiera i doprowadza płatnik z CHWILĄ wypłaty wynagrodzenia -
    > wówczas powstaje obowiązek podatkowy.
    No OK. Nie otrzymał, ale wystawi rachunek i powinien z tego tytułu otrzymać.
    W porządku - nie dyskutuję z tym. Co do rachunku, zgodne bodajże z którymś z
    artykułów KC jest zamieszczenie informacji na rachunku że jest on
    jednocześnie ostatecznym wezwaniem do zapłaty należności i wiele firm taką
    adnotację zamieszcza.

    > z czego ma wynikać obowiązek porania zaliczki? W jakiej wysokości ma to
    > być
    > zaliczka? Wróżysz z fusów czy szklanej kuli?

    Jak wyzej, nie spieram się. Znasz tą procedurę lepiej

    > zostanie przestępca z racji nie odprowadzenia zaliczki w CHWILI OBECNEJ.
    > Ten Twój może po prostu wypłacił CI wynagrodzenie a nie odprowadził
    > zaliczki - to zmieniłoby postać rzeczy diametralnie.

    Tak jak piszesz. Wypłacał załodze wynagrodzenie a nie odprowadzał zaliczek
    na PIT.

    Za opóźnienie w płaceniu składek tracę uprawnienie do zasiłku chorobowego.
    Nie jest to rodzaj kary, w dodatku działającej z automatu? Mój kolega miał
    jakieś bardzo stare zaległości z tytułu zobowiązań wobec ZUS. Sprawa trafiła
    do sądu. Pech chciał że się tan mój kumpel spóźnił na rozprawę 4 godziny.
    Wyrok został wydany zaocznie. Egzekucja z majątku. Jest kara ? Jest. Wiadomo
    że nie przychodzi pani z ZUS i nie nakłada mandatu, ale to taki skrót
    myślowy. Pnadto jeżeli PIP uznałby że pomiędzy stronami zawiązał się
    stosunek pracy, to zdaje się że ten "pracodawca" byłby po terminach
    wszystkich zobowiązań.
    --
    Jackare

  • 35. Data: 2009-06-25 11:48:40
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 00:56:02 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Skup się. - nie ma umowy na piśmie. Sa dowody, że rpacowałeś. Jak ten
    > gnojek udowodni, że umowa ustna była innej treści, niż Ty pamiętasz?

    Ciężar dowodu spoczywa na stronie wywodzącej skutek prawny.
    Raczej na pewno nie zastosuje się tutaj instytucji domniemania prawnego.

    > Jaką? A jaką sobie wymyslisz.

    Zajebiście :)

    > To idź do sądu pracy, a nie płacz.

    Ano.

  • 36. Data: 2009-06-25 12:08:07
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 03:48:34 +0200, Jackare napisał(a):

    > No OK. Nie otrzymał, ale wystawi rachunek i powinien z tego tytułu otrzymać.

    Jak wystawi rachunek to powstanie wtedy obowiązek naliczenia zaliczki na
    podatek, składek na ZUS i późniejsze ich odprowadzenie.
    jak wystawi rachunek dzisiaj, tj. 26-06-2009r i wypłacone mu zostanie to
    wynagrodzenie dzisiaj również - wtedy płatnik będzie musiał zaliczkę
    wpłacić do 20 lipca, a składki ZUS wpłacić do 15 lipca, z wykazaniem tych
    składek w deklaracjach za czerwiec.

> [...]
    > artykułów KC jest zamieszczenie informacji na rachunku że jest on
    > jednocześnie ostatecznym wezwaniem do zapłaty należności i wiele firm taką

    Z tymi klauzulami to ... bez sęsu :)

    > Tak jak piszesz. Wypłacał załodze wynagrodzenie a nie odprowadzał zaliczek
    > na PIT.

    No widzisz. To jest inny przypadek niż tutaj.

    > Za opóźnienie w płaceniu składek tracę uprawnienie do zasiłku chorobowego.

    Nie prawda.
    Nie ważne jest czy płatnik odprowadził składki (przecież może mieć zatory
    płatnicze) - istotny jest okres obowiązkowemu podleganiu pod ubezpieczenie
    chorobowe. W przypadku pracownika jest to króciutki okres ;)

    > Nie jest to rodzaj kary, w dodatku działającej z automatu?

    Nie, bo takie coś jak opisujesz nie ma zastosowania i jest niezgodne z
    prawem.

> [...]
    > ZUS. Sprawa trafiła do sądu. Pech chciał że się tan mój kumpel spóźnił
    > na rozprawę 4 godziny. Wyrok został wydany zaocznie. Egzekucja z majątku.

    Kara?
    Hmmm.... dostał odsiadkę?
    Czy wyrok nakazał mu ZAPŁATĘ ZALEGŁYCH SKŁADEK z należnymi odsetkami?
    Nie wydaje mi się aby 'dowalono' mu grzywnę.
    A koszty sądowe że mu doszły .. .jego wina. Mógł przecież sam wystąpić do
    ZUSu o układ ratalny. Prócz oszczędności na kosztach sądowych, kosztach
    egzekucji (zakładam że będą, bo gdyby kolega wykazał dobra wolę to
    spłacałby w ratach), to zatrzymałby wtedy się naliczanie odsetek
    podatkowych z dniem złożenia wniosku o układ ratalny. Kwestia że ZUS będzie
    wniosek rozpatrywał 3-4-6 miesięcy - nie ma znaczenia - naliczanie odsetek
    stanęłoby w tym dniu w którym złożył ten wniosek.
    Oczywiście są obostrzenia do UR - np. w przypadku gdy są pracownicy - przed
    zawarciem Umowy o Układ Ratalny trzeba spłacić składki w części
    finansowanej przez ubezpieczonych - dopiero reszta idzie na raty.

    > Pnadto jeżeli PIP uznałby że pomiędzy stronami zawiązał się stosunek
    > pracy,

    PIP posiada kompetencję Sądów Pracy?

    > to zdaje się że ten "pracodawca" byłby po terminach wszystkich zobowiązań.

    Hmmm .. co zrobi pracodawca który ma pustą kasę i nie jest w stanie
    wypłacić do 10 czerwca wynagrodzenia za pracę za przepracowany maj?
    Opóźnił wypłatę i wypłacił wynagrodzenie 1 lipca .... czy za 'czerwiec" ma
    zapłacić zaliczki na podatek i składki na ZUS?
    Odpowiedz jest oczywista - nie.
    Po odbiciu się od dna, wypłaca wynagrodzenie za czerwiec juz w terminie -
    ustawowego 10 lipca.
    Dopiero za miesiąc lipiec (chwila wypłaty wynagrodzeń) naliczy i pobierze
    zaliczkę na podatek dochodowy i składki na ZUS (fizycznie to będą więc
    dwumiesięczne wielkości).

    Udffff - mam nadzieję żę teraz to już będzie jasne ;)

  • 37. Data: 2009-06-25 12:33:13
    Od: Herald <h...@o...eu>

    > No OK. Nie otrzymał, ale wystawi rachunek i powinien z tego tytułu otrzymać.

    Jak wystawi rachunek i otrzyma z tego tytułu wynagrodzenie to z tym dniem
    (wypłaty wynagrodzenia) powstanie obowiązek naliczenia zaliczki na

  • 38. Data: 2009-06-25 13:48:39
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > chorobowe. W przypadku pracownika jest to króciutki okres ;)

    > Nie, bo takie coś jak opisujesz nie ma zastosowania i jest niezgodne z

    Niestety jest zgodne. Nie dotyczy pracownika a przedsiębiorcy (platnika) a
    ja jestem przedsiębiorcą właśnie....
    Pracownicy oczywisie nie mogą odpowiadać za przekręty pracodawców
    --
    Jackare

  • 39. Data: 2009-06-26 06:33:35
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:nchkjihkp4df$....@o...org.pl...
    > Dnia Wed, 24 Jun 2009 07:55:24 +0200, Negatyw napisał(a):

    > No to możesz iść w zaparte, że umowa ustna była o pracę, ponadto ZUS i US
    > zawiadomić, niech się klientem zajmą.

    Prawda jest taka, że po okresie (maj) umowa/zlecenie, miałem dostać umowę o
    pracę od 1go.
    Nie chcę robić totalnego gnoju, by potem ganiać się po sądach.
    Od 1go rozpoczynam pracę (na umowę) u innego pracodawcy. Mam nadzieję, że będzie
    tym razem normalny!

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 40. Data: 2009-06-26 06:35:26
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:1c52szilm8qpu$....@o...org.pl...

    > To idź do sądu pracy, a nie płacz.

    Nie płaczę a jedynie pytam.
    Czyli złożyć te papierki (wraz z dowodami) w PiP? Po kontroli inspektora Pracy -
    okaże się co dalej. Może i wyjdą na jaw inne machlojki tego cwaniaka?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl