PracaGrupypl.praca.dyskusje › Obiecanki cacanki...

  • 21. Data: 2009-06-24 10:21:34
    Temat: Re: Obiecanki cacanki...
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Okazało się (5 czerwca rano), iż niedoszły pracodawca nie chce mi zapłacić
    > ani za umowę / zlec za maj, ani za te 4 dni czerwca. Od 8 czerwca jestem
    > na bezrobociu.
    > Poszedłem z tym do PiP. Wiadomym jest, że PiP - umowa / zlecenie nie
    > interesuje. Z tym, to już do Sądu z powództwa cywilnego (zatem zero
    > szans).
    I to się mylisz. PIP orzymał rozszerzone uprawnienia dotyczące także nadzoru
    nad umowami cywilnoprawnym a więc zlecenia i umowy o dzieło mogą ich jak
    najbardziej interesować.
    Na twoim miejscu nie bawiłbym się w dyskusje i spory o argumenty z tym
    "pracodawcą" tylko napisał wezwanie do zapłaty z onaczeniem
    nieprzekraczalnego terminu trzydniowego i kwoty wraz z odsetkami oraz
    żądaniem odpowiedzi na piśmie. Napisać że w przypadku niewywiązania się
    strony ze zobowiązań sprawa zostanie oddana do PIP, sądu, Urzędu Skarbowego
    i ZUS (koniecznie to napisz, niech widzą że nie żartujesz).
    Zażądaj także wydania wszystkich związanych z wykonaniem umowy dokumentów,
    zwłaszcza deklaracji PIT i dokumentów dla ZUS w PEŁNEJ WYSOKOŚCI zgodnej z
    Twoim wynagrodzeniem. Niech widzą że nie żartujesz. Jeżeli nie wypłacą
    świadczenia - zgłoś sprawę do w/w instytucji. Pracodawcy grozi m.in:
    - kontrola i kara z PIP
    - sprawa _karna_ z powództwa US za okradanie państwa z należności
    podatkowych (okrada i Ciebie i państwo)
    - kara z ZUS

    Nie miej żadnych oporów w zgłoszeniu tego do organów państwowych, tym
    bardziej że jak piszesz masz dowody i nie idź z nimi na żadne układy.
    Takich buraków trzeba tępić z całą stanowczością.
    Napisz na grupę co to za syfiata firma - niech się inni trzymają z daleka od
    tego
    --
    Jackare

  • 22. Data: 2009-06-24 10:24:23
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > a jak byl na umowe zlecenie badz, co gorsza, o dzielo?
    > to wg Ciebie mial umowe o prace? :)

    O tym jaki to stosunek nie świadczy podpisany papier tylko sposób i
    charakter wykonywanej pracy. Jeżeli PIP uzna że to była umowa o pracę to
    pracodawca może sobie dupę podetrzeć tą umową zleceniem.
    --
    Jackare

  • 23. Data: 2009-06-24 10:32:11
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 08:04:43 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Wiesz - wg mnie może się wyprzeć i tego, że wogóle w maju coś dla niego robiłem.
    > Jednak na zaświadczenia od tych firm, z którymi gadałem w tematach handlowych
    > ZAZNACZYŁEM OKRES MOICH ROZMÓW od polowy maja do 4 czerwca.

    A wystawiłeś mu rachunek za ten maj?

    > A czy kontrola z PiP nie utrze mu jakoś karku? :)

    Adam P. troszkę sie myli zarówno z ZUSem jak i z US.
    Dlaczego?
    Ano dlatego że podatek odprowadza się od WYPŁAONEGO wynagrodzenia a składki
    także odprowadza się z wypłaconego wynagrodzenia a nie z HIPOTETYCZNEGO i z
    takiego na 'papierze".
    Naj odpowiedniejszą tutaj instytucją byłoby ... właśnie ten PIP.
    Nie wiem jaki miałeś zakres tego zlecenia, być może uda się dowieść że
    powinna to być mowa o pracę a nie zlecenie. Wszystko zależy od przesłanek i
    warunków "pracy' jaka wykonywałeś.

  • 24. Data: 2009-06-24 10:43:21
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 12:21:34 +0200, Jackare napisał(a):

    > Na twoim miejscu nie bawiłbym się w dyskusje i spory o argumenty z tym
    > "pracodawcą" tylko napisał wezwanie do zapłaty

    Wszystko ładnie pięknie, tylko na podstawie czego ma być to wezwanie do
    zapłaty, skoro on w ogóle nie wystawił rachunku za maj?
    Ponadto, co prawda umowa (zlecenie,dzieło) może być ustna, jednak w
    przypadku sporów jest ogromny problem dowodowy. A w tej sytuacji właśnie to
    występuje :(

    > Napisać że w przypadku niewywiązania się strony ze zobowiązań sprawa
    > zostanie oddana do PIP, sądu, Urzędu Skarbowego i ZUS

    Z tymi dwoma instytucjami przesadziłeś. Dlaczego - napisałem w poprzednim
    poście.

    > Zażądaj także wydania wszystkich związanych z wykonaniem umowy dokumentów,
    > zwłaszcza deklaracji PIT

    PIT to nie deklaracja :)
    Wiesz, obowiązek wydania informacji rocznej o dochodach mówi że ma być do
    15 dnia następnego po miesiącu w którym pobrano ostania zaliczkę na podatek
    dochodowy. Ale ten 'pracodawca" ma proste wytłumaczenie - "mam czas do
    lutego następnego roku, ponieważ nie wykluczam możliwości zawarcia kolejnej
    umowy z tym panem".
    Ponadto, podatek potrąca się i odprowadza od WYPŁACONYCH dochodów a nie
    takich co "mają być wypłacone" - stosuje się tutaj metodę kasową a nie
    memoriałową :)

    > i dokumentów dla ZUS w PEŁNEJ WYSOKOŚCI zgodnej z Twoim wynagrodzeniem.

    Znowu to samo ... przecież nie otrzymał żądnego wynagrodzenia więc z czego
    ma wynikać obowiązek odprowadzenia składki na ZUS?
    przecież w takim przypadku jeżeli Negatyw został zgłoszony do ZUS, to za
    niego poleciał pusty (czytaj zerowy) raport imienny RCA.

    > Niech widzą że nie żartujesz.

    jeżeli postąpi według Twojego schematu to będą mieć niezły ubaw :)

    > Pracodawcy grozi m.in:
    > - kontrola i kara z PIP

    No tak.

    > - sprawa _karna_ z powództwa US za okradanie państwa z należności
    > podatkowych (okrada i Ciebie i państwo)

    Rozwiń swa błyskotliwa myśl - będzie interesująca zapewne :))))

    > - kara z ZUS

    Wow pojechałeś po bandzie i to bez trzymanki :)))))))))))))))

  • 25. Data: 2009-06-24 10:48:30
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > I to się mylisz. PIP orzymał rozszerzone uprawnienia dotyczące także
    > nadzoru nad umowami cywilnoprawnym a więc zlecenia i umowy o dzieło mogą
    > ich jak najbardziej interesować.

    Możesz napisać coś więcej na temat tych uprawnień?
    Czy dotyczy to również umów zawieranych m-dzy osobami fizycznymi?

    E.

  • 26. Data: 2009-06-24 11:11:47
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > Ponadto, co prawda umowa (zlecenie,dzieło) może być ustna, jednak w
    > przypadku sporów jest ogromny problem dowodowy. A w tej sytuacji właśnie

    No to niech wraz z wezwaniem wyśle rachunek skoro jeszcze go nie wystawił i
    już.

    > Rozwiń swa błyskotliwa myśl - będzie interesująca zapewne :))))

    Samo życie. Jeżeli pracodawca nie odprowadza należnych zaliczek na PIT , US
    wszczyna sprawę karno-skarbową> Jeden z moich byłych pracodawców tak miał i
    tym sposobem został przestępcą z wyrokiem (przyznał się, złożył wniosek o
    samoukaranie, zapłacił, ale przestępcą z wyrokiem został)

    > Wow pojechałeś po bandzie i to bez trzymanki :)))))))))))))))
    dlaczego ?

  • 27. Data: 2009-06-24 11:13:03
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Możesz napisać coś więcej na temat tych uprawnień?
    > Czy dotyczy to również umów zawieranych m-dzy osobami fizycznymi?

    A pracodawca który jest osobą fizyczną prowadzącą DG nie jest osobą fizyczną
    ?
    --
    Jackare

  • 28. Data: 2009-06-24 11:13:39
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał

    > A pracodawca który jest osobą fizyczną prowadzącą DG nie jest osobą
    > fizyczną ?

    Chodzi mi o sytuację, gdy jako osoba fizyczna zatrudnię na umowę zlecenie
    panią do mycia okien lub do pilnowania dziecka. Czy w razie ew. problemów
    PIP ma prawo mnie kontrolować w takim przypadku? Wszak nie jestem pracodawcą
    i pod prawo pracy nie podlegam.

    E.

  • 29. Data: 2009-06-24 12:01:34
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 13:11:47 +0200, Jackare napisał(a):

    > No to niech wraz z wezwaniem wyśle rachunek skoro jeszcze go nie wystawił i
    > już.

    I już?
    Przestań Jackare.
    Wzywa się do zapłaty przeterminowanej a nie z chwilą wystawiania rachunku i
    top w dodatku że jako załącznik chcesz wysłać przedmiotowy rachunek.
    Może tepsa tez będzie tak robiła że zamiast rachunków/faktur od razu będzie
    wysyłać przedsądowe wezwanie do zapłaty? :)))
    Ponadto, trudno będzie Negatywowi nawet w sytuacji sporu sądowego dowieść
    że za zlecenie miało być dane wynagrodzenie. Ale to temat na późniejsze
    potyczki.

    > Samo życie. Jeżeli pracodawca nie odprowadza należnych zaliczek na PIT

    Już to tłumaczyłem, ale masz problem ze zrozumieniem. Zaliczkę na podatek
    dochodowy pobiera i doprowadza płatnik z CHWILĄ wypłaty wynagrodzenia -
    wówczas powstaje obowiązek podatkowy. Negaytw nie otrzymał wynagrodzenia -
    z czego ma wynikać obowiązek porania zaliczki? W jakiej wysokości ma to być
    zaliczka? Wróżysz z fusów czy szklanej kuli?

    > Jeden z moich byłych pracodawców tak miał i tym sposobem został
    > przestępcą z wyrokiem (przyznał się, złożył wniosek o
    > samoukaranie, zapłacił, ale przestępcą z wyrokiem został)

    Jeżeli stan jest taki jak opisał Negatyw to ten "jego zleceniodawca" nie
    zostanie przestępca z racji nie odprowadzenia zaliczki w CHWILI OBECNEJ.
    Ten Twój może po prostu wypłącił CI wynagrodzenie a nie odprowadził
    zaliczki - to zmieniłoby postać rzeczy diametralnie.

    > dlaczego ?

    Jak ma ukarać ZUS np. Ciebie?

  • 30. Data: 2009-06-24 22:54:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 07:55:24 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Nie. Ja też nie.

    Skoro on nie ma, to liczy się to, co Ty powiesz.

> [...]
    > mam ZAŚWIADCZENIA (pieczątka + podpis) o prowadzeniu rozmów handlowych. Mam też
    > zdjęcia z sesji zdjęciowej modelki - również w siedzibie firmy. Na zdjęciach
    > wyraźnie widać wnętrza firmy - a więc tam BYŁEM. Mam też maila z firmową stopką
    > z założonego konta służbowego (wraz z parametrami + hasło od admina firmy),
    > którego (dla bezpieczeństwa) wysłałem i na swoje prywatne. No i mam też
    > SKIEROWANIE DO LEK MEDYCYNY PRACY + pieczątkę (potem SKREŚLONĄ) w leg ubezp.
    > Jak widać ==> nie wymyśliłem tego sobie... :)

    No to możesz iść w zaparte, że umowa ustna była o pracę, ponadto ZUS i US
    zawiadomić, niech się klientem zajmą.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356