PracaGrupypl.praca.dyskusje › Troszkę o CV i LM

  • 41. Data: 2003-12-04 01:22:33
    Temat: Re: [OT] Troszkę o CV i LM
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Thu, 4 Dec 2003 01:48:46 -0000
    "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > sieci
    >
    > Spisek?Nadal nie widzę sensu.To po co promocje łączące telefon z
    > kartą?Próba żerowania na osobach którym ukradziono telefon?Przecież
    > oni i tak kupią z drugiej ręki.

    nie zaden spisek tylko chlodna kalkulacja zyskow.

    promocje laczace telefon z karta sa dlatego, bo oplaca sie to zarowno
    operatorowi jak i producentowi telefonow: podpisuja miedzy soba umowe.
    producent zyskuje, bo ma zapewniony staly zbyt na okreslona liczbe
    swoich telefonow, darmowa reklame i promocje (a to nie sa male
    pieniadze).

    operator kusi taniutkim telefonem. i biznes sie kreci.

    osoba, ktorej ukradziono telefon, pojdzie najczesciej i kupi sobie nowy:
    zysk dla producenta;
    osoba, ktora korzysta z kradzionego telefonu co prawda zaplacila za
    niego malutko, ale bedie chciala przez niego rozmawiac, wiec pojdzie i
    wykupi usluge u operatora: zysk dla operatora.

    producent i operator jak widac zarabiaja dodatkowo na przymykaniu oczu
    na proceder kradzenia komorek.
    wystarczy, ze sie dogadaja.

    w dupe dostaja oczywiscie setki klientow okradzionych.

    w wypadku samochodow w tylek dostaja wszyscy uzytkownicy samochodow, bo
    firmy ubezpieczeniowe wraz ze wzrostem kradziezy podnosza ubezpieczenia
    na samochody.

    tak to sie kreci.
    az sie dziwie, ze nigdy tego nie zauwazyles...

    jesli nie wiesz, czy cos ma sens, zawsze warto zadac sobie dwa pytania:
    kto na tym zarabia i w jaki sposob.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 42. Data: 2003-12-04 01:46:06
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Thu, 4 Dec 2003 01:59:45 -0000

    > Ok. Jeśli chodzi o buty, ciuchy itd. natomiast twierdzenie, że zawsze
    > niska cena może oznaczać dobrą jakość jest nieprawdziwe.

    alez ja tak nie twierdzilam. za to TY twierdziles, ze:

    i z ta wlasnie twoja teza polemizowalam. jak widac skutecznie, bo dales
    sie przekonac ;)

    > Właśnie. To Ballmer i nowe kierownictwo które pojawiło się w MS przed
    > wejściem na giełdę, zniszczyło przyzwoitą firmę, nastawioną na
    > robienie przyzwoitych produktów, zwalniając z odpowiedzialnych,
    > kierowniczych stanowisk w działach handlu i marketinu masę fascynatów.

    zniszczylo? alez wlasnie od niego zaczela sie epoka sukcesow MS - jesli
    mierzyc iloscia zarobionych pienidzy i procentem rynku, jaki zdobyli.

    > Tak, Tak. Parę lat temu rozmawiałem z człowiekiem, który zajmował się
    > łamaniem kluczy sprzętowych. Na zlecenie jednej z kujawskich
    > kancelarii prawniczych złamał m.in. Lexa. Dostał za to 1500 zł. Co
    > zrobił adwokat? Odsprzedał złamaną wersję swoim znajomym. Też
    > adwokatom.

    tak jak napisalam, odpowiednie zabezpiecznia OBNIZAJA ZNACZACO liczbe
    piratow, ale jej NIE wykluczaja.

    przecietny Jasiek z ogolniaka juz nie bedzie uzywal pirackiej kopii, bo
    nie bedzie go stac zaplacic programiscie 1500ZL za zlamanie klucza, albo
    szukac niewiadomo gdzie i kupowac po rownie wygorowanej cenie.

    im trudniej cos zlamac, im wiecej w to trzeba wlozyc wysilku i wiedzy
    tym bardziej cena koncowa pirata tak uzyskanego wieksza.
    jesli owa cena zblizona jest do ceny legalnego oprogramowania, wielu
    ludzi kupi legalne i tyle.

    > Ploty i mity rozpowszechniane przez tych którzy przegrali. Przegrali

    jesli PRAWOMOCNY wyrok sadu w USA jest dla ciebie plota i mitem, to
    mysle ze nie mamy dalej o czym rozmawiac po prostu.

    dodam jeszcze, ze w ramach tych "plotow i mitow" ja jako mieszkaniec
    kalifornii, poszkodowany w wyniku praktyk monopolistycznych MS dostane
    od tejze firmy odszkodowanie ;)

    > Przykro mi. Ale tego fragmentu nie rozumiem. Jakie korzyści mają
    > koncerny samochodowe z kradzieży? Firmom ubezpieczeniowym też się nie

    gdyby kradziez nie oplacala sie z powodu tego, ze ukradzionego samochodu
    zlodziej uzywac nie moze - to spadlaby produkcja po prostu.

    kradzione BMW czy mercedesy i cala masa innych samochodow laduje za
    wschodnia granica.

    okradziony Niemiec czy Polak dostaje z ubezpieczenia odszkodowanie,
    dorzuci troche wiecej kasy i idzie kupujen nowy samochod. TO NAPEDZA
    WIEKSZA SPRZEDARZ.
    PANIAL?

    Firmy ubezpieczeniowe z kolei z czego zyja? No z ubezpieczen. im wiecej
    osob zawiera ubezpieczenia, tym wiecej maja klientow.
    a im wiecej kradziezy, tym wiecej osob ubezpiecza samochody. zarazem, im
    wieksze prawdopodobienstwo kradziezy, tym firma ubezpieczeniowa bardziej
    podnosi stawki, zeby wyjsc na swoje. placa wszyscy bo nie maja wyjscia -
    nikt nie chce ryzykowac, ze zostanie bez auta i bez zadnego
    odszkodowania.

    PANIAL???
    interes sie kreci.

  • 43. Data: 2003-12-04 01:48:46
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    > wiadomości news:20031203155936.2d426d8f.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    [..]
> [...]

    żerowania na osobach którym ukradziono telefon?Przecież oni i tak kupią z

    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 44. Data: 2003-12-04 01:59:45
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:20031203155936.2d426d8f.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    On Wed, 3 Dec 2003 15:45:36 -0000

> [...]

    >wystarczy wyprodukowac oprogramowanie z wbudowanymi zabezpieczeniami.
    >oczywiscie kazde zabezpieczenie zrobione przez czlowieka inny czlowiekj

    Tak, tak. Mam do wyboru - poświęcać czas na tworzenie zabezpieczeń, które
    zostaną złamane w ciągu góra 3, 4 tygodni albo poświęcić czas na
    udoskonalanie produktu. W tym pierwszym przypadku moje koszty rosną. Cena
    również, ponieważ ludzie, ze względu na swoją mentalność, poczekają na
    nowego cracka.

> [...]

    >walka rozstrzygajaca odbyla sie na rynku amerykanskim (tam jest
    >najwiecej uzytkownikow) a im zaprawde nie trzeba bylo nic lokalizowac ;)

    Tak, tak. Jest jeszcze taka Francja. Marne 60 mln obywateli w chorobliwy
    sposób przywiązanych do swojego języka. Do tego 80 mln bogatych Niemców,
    jakieś 40 mln trochę biedniejszych Hiszpanów. Jakieś 50 mln. Włochów. Nie
    mówiąc o takich protestanckich, uczciwych rynkach jak skandynawskie. Razem
    ta cała EU to jakieś 300 mln mieszkańców i co najmniej 15 języków.

    >a gdzie ja pisalam, ze mam zamiar zabronic?

    >chodzilo mi jedynie o to, ze MS nie zdobyl monopolu uczciwa droga.

    Ploty i mity rozpowszechniane przez tych którzy przegrali. Przegrali bo
    zatrzymali się w rozwoju. Przegrali, ponieważ myśleli że wypracowaną pozycję
    zachowają na wieki.Bo zazdroszczą Gatesowi. Myślisz,że ONeil z Sun-a czy
    Elison z Oracla to anioły?Nie mówiąc o zarządach firm z innych branż.Firma
    ma wypracowywać zysk.

    [...]

> [...]

    Przykro mi. Ale tego fragmentu nie rozumiem. Jakie korzyści mają koncerny
    samochodowe z kradzieży? Firmom ubezpieczeniowym też się nie opłacają
    kradzieże. Im więcej kradzieży ->większe wypłaty dla ubezpieczonych->większe
    składki->mniej ubezpieczonych?Nie widzę sensu.

    >z softem komputerowym mechanizm podobny. z jedna roznica - w wypadku
    >tego ostatniego jest wiecej ludzi znajacych sie na tym i zdajacych sobie
    >sprawe, ze mozna drastycznie ograniczyc piractwo stosujac rozne
    >zabezpoeczenia.

    Raczej się mylisz. Gdyby teza była prawdziwa, to nasz ulubiony MS dawno
    stosowałby takie zabezpieczenia.Poświeciłby po prostu więcej pieniędzy na
    reklamę.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 45. Data: 2003-12-04 02:24:31
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:20031203171620.0e40e359.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    On Thu, 4 Dec 2003 01:21:01 +0100
    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    > wiadomości
    .usun... On Wed, 3
    [...]
    > Jakis czas temu byl podobny w tematyce artykul o polskich operatorach
    > sieci komorkowych.
    [...]
    > Tyle, ze u nas sie go nie uaktywnia.

    >otoz to. jeszcze jeden przyklad na to, jak producenci 'promuja' kradziez
    >przez zaniechanie.
    >bo im sie to oplaca i tyle.

    Naciągacie, naciągacie. Tego typu działania mają sens tylko wtedy, gdy
    okradziony kupi nowy telefon. Po co ma kupować nowy, jeśli może kupić z
    drugiej ręki?Zakładacie, że jest uczciwy i zrezgnuje z kupna Nokii 4BFCA
    New! za 100 zł?A może ubezpieczy się od kradzieży?
    Zresztą macie racje. To pewnie wina tego, że tymi firmami rządzą Żydzi,
    masoni i cykliści.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 46. Data: 2003-12-04 03:21:47
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:20031203174606.0b3bfde3.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    On Thu, 4 Dec 2003 01:59:45 -0000
> [...]

    >alez ja tak nie twierdzilam. za to TY twierdziles, ze:
    >i z ta wlasnie twoja teza polemizowalam. jak widac skutecznie, bo dales

    Nie twierdzę, że nie ma tanich i dobrych produktów. Jednak nie stanowią
    większości.

    [...]
> [...]

    >zniszczylo? alez wlasnie od niego zaczela sie epoka sukcesow MS - jesli
    >mierzyc iloscia zarobionych pienidzy i procentem rynku, jaki zdobyli.

    Sukcesy odnosili już wcześniej. I nawet gdyby nie zmienili kierownictwa też
    byliby pierwsi. Nie dlatego, że są lepsi. Po prostu ich konkurecnja była i
    jest do d..y.Spójrz na rynek przeglądarek. Netscape przegrał nie dlatego, że
    IE był darmowy, ale dlatego, że od wersji 4.x to było bardziej
    nieporozumienie niż przeglądarka.Taka np. Opera istnieje, jest płatna. Ma
    użytkowników. Firma ma dochody. Netscape miał dodatkowe fory ponieważ
    produkował serwery
    internetowe. Gdzie jest teraz?AOL zmienił go już w portal pornograficzny czy
    nie?

> [...]

    >tym bardziej cena koncowa pirata tak uzyskanego wieksza.
    >jesli owa cena zblizona jest do ceny legalnego oprogramowania, wielu

    Crackerzy będą mieli robotę tak długo jak będzie zbyt na nielegalne
    oprogramowanie. Duża cena to duża pokusa. Mocne zabezpieczenia to jeszcze
    większa pokusa. Tu nie mamy do czynienia z wyrobnikami, których sytuacja
    zmusza do łamania zabezpieczeń. To fascynaci. Przynajmniej ci najlepsi.

    >dodam jeszcze, ze w ramach tych "plotow i mitow" ja jako mieszkaniec
    >kalifornii, poszkodowany w wyniku praktyk monopolistycznych MS dostane
    >od tejze firmy odszkodowanie ;)

    No i ok, że ich ukarali. Odszkodowania gratuluję. Większość firm będących w
    sytuacji MS starałoby się ją maksymalnie wykorzystać.Co nie zmienia faktu,
    że gdyby ich konkurencja działała w bardziej sensowny sposób, to MS nie
    osiągnąłby znaczącej pozycji.

    [...]

    >kradzione BMW czy mercedesy i cala masa innych samochodow laduje za
    >wschodnia granica.

    Sory Nina, ale nie wierzę w spiskową teorię dziejów. W 2002 roku sprzedano:
    W Ameryce Pln 10 mln samochodów osobowych (USA,Kanada, Meksyk). W Azji ok 8
    mln. W Europie ok 14 mln. Żeby sprzedaż producentów byłą napędzana przez
    osoby, którym ukradziono samochody, ilość kradzieży powinna iść w dziesiątki
    procent. Niestety, nie znalazłem danych dotyczących kradzieży. Nie może być
    znacząca z kilku powodów: wysoki procent kradzieży to niezadowolenie
    obywateli. Nikt nie lubi być okradany. Złodzieje musieliby znaleźć chłonny
    rynek na który opłacałoby się sprzedawać. Rynku takiego nie widać. Nawet
    Rosja tego nie zapewni. Należy uwzględnić samochody z drugiej ręki,
    eksportowane do Polski, Rosji czy Ukrainy.
    Ja wiem, że to fajnie oskarżać wielkie koncerny o wszelkie zło na świecie.
    Niestety, nie zawsze jest to prawda.Poza tym dyskutowaliśmy o wpływie
    używania nielegalnego oprogramownia na ilość i jakość miejsc pracy.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 47. Data: 2003-12-04 09:22:59
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jarosław Wiechecki <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > New! za 100 zł?A może ubezpieczy się od kradzieży?
    > Zresztą macie racje. To pewnie wina tego, że tymi firmami rządzą Żydzi,

    Tu nie chodzi o kupno nowego telefonu przez okradzionego.
    Operatorzy zyja z rozmow a nie z posrednictwa w sprzedazy aparatow.
    99% okradzionych posiadajacych abonament kupi jakikolwiek aparat i bedzie
    dalej korzystac z uslug, bo i tak musi je oplacac.A jak nie kupi, to "kit mu w
    oko" i tak musi placic operatorowi za abonament.
    Natomiast jakis % z ukradzionych aparatow zaowocuje dokupieniem do nich karty
    jesli nie abonamentowej, to jakiegos popa, tak-taka czy innego simplusa. Z
    kolei czesc abonentow kupujacych dobrej jakosci aparat "uzywany" (kradziony)
    skorzysta z form promocji operatorow nie zawierajacych sprzetu, a wiec dla
    nich tanszych.

    Krzysztof

  • 48. Data: 2003-12-04 09:37:18
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-04 02:48, Jarosław Wiechecki wrote:
    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    [.....]

    > Spisek? Nadal nie widzę sensu.To po co promocje łączące telefon z kartą?Próba
    > żerowania na osobach którym ukradziono telefon?Przecież oni i tak kupią z
    > drugiej ręki.

    Promocja łacząca telefon z kartą służyć ma zablokowaniu handlu
    telefonami z promocji, co z kolei ma spowodować, by ten kto chce mieć
    nowy telefon został abonentem lub, jeżeli nim jest podpisał cyrograf na
    kolejny okres. Proste, jasne i nieskomplikowane.
    Brak blokady oparty na IMEI to nie żaden spisek, lecz czysty pragmatyzm.
    Ktos, komu ukradziono telefon musi kupic nowy, ten ukradziony zwykle
    jest uzywany przez nową osobę - więc nowego klienta. Założenie, że
    wszystkie ukradzione telefony wracają do okradzionych /nie do tych
    samych/ tzn., że liczba telefonów w sieci nie rosnie z powodu kradzieży
    jest mało realistyczne.

    Pzdr: Catbert

  • 49. Data: 2003-12-04 16:48:51
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystkie ukradzione telefony wracają do okradzionych /nie do tych
    > samych/ tzn., że liczba telefonów w sieci nie rosnie z powodu kradzieży

    Założenie, że okradzeni z telefonów napędzają sprzedaż też jest błedne. Ile
    może być okradzionych osób?1%?1% czy nawet 5% nie napędza sprzedaży.
    Sprzedaż napędzana jest przez nowocześniejsze, bardziej gadżeciarskie
    telefony a nie przez złodziei.Telefonów przenośnych sprzedaje się
    dziesiątki, jeśli nie setki milionów rocznie. Do tego dochodzi rynek
    niekradzionych, używanych telefonów.
    Przykro mi. Mylicie się. Zresztą żyjemy w wolnym kraju. Można wierzyć w
    Kwaśniewską, można wierzyć w spisek producentów
    samochodów/elektroniki/telefonów.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 50. Data: 2003-12-04 17:37:08
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-04 17:48, Jarosław Wiechecki wrote:

> [...]
    > Przykro mi. Mylicie się. Zresztą żyjemy w wolnym kraju. Można wierzyć w
    > Kwaśniewską, można wierzyć w spisek producentów

    Na przykładzie własnej rodziny mogę podać, że ilość "dodatkowych"
    telefonów/aktywacji waha się na poziomie 15-50%.
    Nie jesteśmy ludźmi szczególnie majętnymi, ani takimi, którzy bywaja w
    miejscach, w których kradnie sie nagminnie. Moje dzieci, nie chodza do
    zawodówek, w których kradzież jest społecznie akceptowaną normą.

    W szkole, w której pracuje moja lepsza połowa uczennica poradziła sobie
    z kilkunastoma telefonami - wpadła na kolejnym, bo ostentacyjnie
    twierdziła, że jest on "taki sam". Pechowo miał równiez taki sam numer
    IMEI. Gdyby operator blokował takie telefony, to znaczna część
    kradzionych by nie działała. Nie każdy złodziej jest dostatecznie
    kumaty, by zmienić IMEI.
    Wszystkie znane mi ukradzione telefony zostały zastąpione nowymi, wiele
    miało kartę prepaid, a w tej chwili jest abonamentowych, bo uzytkownik
    chciał nabyć telefon po promocyjnej cenie.
    Jest naiwnościa sądzić, że te ukradzione leżą w szafie lub, że ich
    uzytkownik łaczy sie jedynie ze 112, jedynym, jaki mozna wybrać bez karty.
    Niedostrzeganie korzyści operatorów jest więc ewidentnym zajebistym /za
    akceptacja Miodka/ chciejstwem, takim samym, które może spowodować wybór
    wymienionej przez Ciebie osoby na eksponowane stanowisko.
    Biznes i polityka rządzą się odmiennymi prawami, niz sobie to
    wyobrażasz. gdy gra idzie o wielka stawkę w grę wchodzi nawet
    odstrzelenie komuś łba, o korumpowaniu piszących ustawy nie mówiąc.

    To nie żadne spiski, normalne "dżentelmeńskie" umowy, często niepisane.

    Pzdr: Catbert