PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...

  • 171. Data: 2006-09-21 08:08:46
    Temat: Re: O kosztach zycia, bylo: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michał Buslik napisał(a):

    > ta sama firma na tych samych liniach robi IDENTYCZNE skladnikowo majonezy
    > dla duzej sieci hipermarketow pod marka w powszechnym odbiorze oznaczajaca
    > rzeczy tanie ( wiec dla co poniektorych do niczego ) - opakowanie rzecz
    > jasna brzydsze, sloiczek nie taki gustowny ale sklad i smak taki sam
    > rozna jest tylko cena - ten drugi jest tanszy o 30 %

    Jak pamietam to wlasnie takie roznice cenowe wynikajace z samej marki
    okreslilem - ok 30% :)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 172. Data: 2006-09-21 08:16:51
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eeth2o$i0u$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Michał Buslik <b...@i...pl> pisze:

> [...]
    > niczego ) - opakowanie rzecz jasna brzydsze, sloiczek nie taki
    > gustowny ale sklad i smak taki sam rozna jest tylko cena - ten drugi

    No i tu się z Tobą akurat nie do końca zgadzam :)
    Niekiedy faktycznie zawartość obu słoików jest identyczna, a dopłaca się za
    lepsze opakowanie, za lokalizację sklepu, za reklamę itp. ale to nie dotyczy
    produktów "biedronkowych" (jak je na własny użytek nazywam).

    Produkty "biedronkowe" są owszem robione przez te same firmy, które
    produkują normalnie, ale do tych tańszych używa się niestety zupełnie innych
    substratów, że się tak wyrażę.
    Czyli w wielkim uproszczeniu - 'Łowicz' zrobi dobry dżem z truskawek (całych
    i dorodnych) i gorszy 'dżem' z truskawek (w postaci pestek, śladowych ilości
    owoców i większości pektyny). 'Frosta' zrobi świetne burgery rybne z całego
    fileta ryby, a tanie 'burgery' z przemielonych odpadów rybnych, ości i 90%
    mąki. To są niestety fakty.
    Dawno temu, gdy te tanie produkty wchodziły dopiero do sklepów, kupiłam
    kilka na spróbowanie (w tym i chemię i żywność) i zrezygnowałam momentalnie,
    bo różnica była kolosalna. Przynajmniej dla mnie.

    --
    Nixe

  • 173. Data: 2006-09-21 08:17:35
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    > Jak pamietam to wlasnie takie roznice cenowe wynikajace z samej marki
    > okreslilem - ok 30% :)

    chyba ze tak - nie sledze wszystkich postow
    w kazdym razie zmierzam do tego ze tansze nie znaczy ( zawsze ) ze gorsze
    i na odwrot

  • 174. Data: 2006-09-21 08:19:29
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Z tych "marek" to bezpiecznie można kupić jedynie ręczniki papierowe,

    jestes w bledzie i to duzym
    nie twierdze ze wszystkie produkty LP sa warte kupowania bo tak pewnie nie
    jest, ale niektore tak - nalezy czytac na opakowaniu "wyprodukowano przez X
    dla"

  • 175. Data: 2006-09-21 08:19:34
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:slrn.pl.eh4i1h.3vvtbcp.kocurek@www.slrn.z.pl>
    Jacek Wojaczyński <k...@a...w.sigu.invalid> pisze:

    > Nie, no jasne, napisałaś:
    > [...]
    > "Jest trochę lepiej, niż gdzie indziej, ale za to życie jest duuuużo
    > droższe".
    >
    > Co może sugerować, że zarobki w Wawie są o 20% wyższe a życie o 80%
    > droższe aniżeli w innych reginach Polski.

    A to już sobie sam dopowiedziałeś.
    Może też sugerować, że zarobki są 30% wyższe, a życie 50% droższe, ale tak
    czy siak nigdzie nie pisałam o konkretnych wartościach, a jedynie o
    subiektywnych odczuciach tych kilkunastu znajomych, które w W-wie mieszkają
    i pracują, a w innych częściach Polski bywają.

    > Miłego dnia życzę.

    Wzajemnie :)

    --
    Nixe

  • 176. Data: 2006-09-21 08:21:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:slrneh3d3r.k4e.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski

    > A wygląda inaczej.

    > Teraz zarabiasz więcej (przynajmniej tak twierdzisz, zakładam
    > ryzykownie, że to prawda).
    > Co cię będzie wkurzać jak będziesz zarabiał mniej, albo wcale?
    > Może to samo, co teraz takich właśnie wkurza?

    Nie sadze, bo tu nie ma przelozenia ile ktos zarabia. Po tlustych
    czasach mialem okres "chudych" i jakos dalej mnie denerwowalo jak ktos
    twierdzil, ze jak ktos zarabia wiecej to trzeba mu jeszcze przy***, bo
    taka jest "sprawiedliwosc spoleczna". Ja wychodze z zalozenia, ze jak
    komus sie udalo i zarabia wiecej, to bardzo dobrze, znaczy sie ja tez
    mam szanse i moze kiedys mi sie uda. Niestety u nas wciaz pokutuje
    przekonanie, ze jak sasiad ma 100 krow a ja jedna, to chcialbym by
    sasiad tez mial jedna, a nie zebym ja mial 100.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 177. Data: 2006-09-21 08:24:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    januszek wrote:

    > Taak, np VAT i akcyzowe różnej maści... ;P

    Dokladnie - duza rzesza bezrobotnych placi duza akcyze - alkoholowa....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 178. Data: 2006-09-21 08:26:08
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    Użytkownik "Michał Buslik" <b...@i...pl> napisał

> [...]
    > jest, ale niektore tak - nalezy czytac na opakowaniu "wyprodukowano przez

    To nie zmienia postaci rzeczy.
    Resztę opisałam w innym poście :)
    Być może jakiś procent LP faktycznie nadaje się do użytku, ale ja kupiłam
    kilka produktów (gdy Geant ze swoim LP dopiero wchodził na rynek w Polsce) i
    tak się zraziłam, że nie dam namówić się na kolejne.
    To były: proszek do czyszczenia, który nie czyścił (miał konsystencję mąki i
    rozmazywał się po prostu zsotawiając smugi), sól (już wiadomo jaka), kwasek
    cytrynowy (również śmierdzący), produkty 'Frosty' dla LP - niejadalne (tzn.
    jeśli ktoś uznałby to jako kluski rybne, a nie jako burgery to owszem ;-),
    soki (przearomatyzowane do bólu), dżemy (niemal sama galareta z pestkami),
    papier toaletowy (półprzezroczysty miejscami i rwący się na drobne
    kawałeczki) i wspomniane ręczniki do rąk, które okazały się jako jedyne
    godne polecenia (nie różniły się niczym od droższych odpowiedników).

    N.

  • 179. Data: 2006-09-21 08:29:08
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    >W wiadomości <news:eeth2o$i0u$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > No i tu się z Tobą akurat nie do końca zgadzam :)

    nie wdajac sie w szczegoly - wierz mi ze dotyczy przynajmniej niektorych a
    na pewno jednego bo bralem udzial w analizie marketingowej zleconej przez
    firme - producenta i mialem dostep do wszelkich danych, w tym skladnikowych
    itd a nawet ogladalem linie produkcyjna :-)

    > Produkty "biedronkowe" są owszem robione przez te same firmy, które
    > produkują normalnie, ale do tych tańszych używa się niestety zupełnie
    > innych substratów, że się tak wyrażę.

    no nie wiem jak Cie przekonac ze nie masz racji przynajmniej w tym jedynym
    wypadku

    moze opisowo - "maz" majonezowa splywa z jednej i tej samej "kadzi" i
    nastepnie jest rozdzielana na dwie linie sloikowe

    w kazdym razie tak bylo kilka lat temu gdy mialem okazje sie temu przygladac

  • 180. Data: 2006-09-21 08:31:57
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 20 Sep 2006 21:58:11 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl>
    w <s...@s...local> napisał:

    > Eeeee, jakby z grupy I progu wyjąć tych którzy nie przekraczają kwoty
    > wolnej, to by się okazało, że np. w II progu jest 20%, a w trzecim 4%.

    Mityczna kwota wolna od opodatkowania w wysokości 2790 pln (530.08 *
    100/19)?
    Zeby osiągnać takie proporcje, cztli zrobić z 5% płacących (2 i 3 próg)
    25%, musiałbyś odrzucic 80% płacacych, tylko i wyłącznie z 1 progu ...

    > Tę statystykę fałszują bezrobotni, studenci z NIPem którego użyli raz
    > w życiu do jakiejś umowy-zlecenia za parę złotych itd

    Bezrobotnych jest ile? 17% pracujących?

    Wracając do ...:

    Obecnie według danych mamy:
    próg % podatników % przychodów

    Ty postulujesz, że po wywaleniu byłoby [*]:
    próg % podatników % przychodów
    Zaokrągliłem z 4 do 5% żeby było łatwiej pokazać, przy 4 pokazanie też
    by działało, ale tak ładnie by się nie skracało.

    Aby osiągnąc takie proporcje, z kazdego tysiąca płacących należełoby
    odrzucić 800 osób z 1 progu:
    jest tak:
    próg 1 2 3
    na 1000 osób 950 40 10

    Ty postulujesz, że ma być:
    próg 1 2 3
    w % 75 20 5 [*]
    na 200 osób: 150 40 10
    (liczności 2 i 3 progu pozostały niezmienione, odpadł tylko 1 próg).

    Nadal ci z 2 i 3 progu płacą więcej na podatnika, widać to już w 2
    tabelce.
    2 pozostałe są po to, zęby pokazać nierealność idei, że po odrzuceniu
    niepłacących w 2 progu z 4% robi się 20% płacących.

    ja czyli jakub
    Revoke.