PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowy człowiek w pracy. Wytniemy mu numer!

  • 31. Data: 2007-05-10 23:13:59
    Temat: Re: Nowy człowiek w pracy. Wytniemy mu numer!
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> wrote in news:464245ED.341529B9@interia.pl:

    [...]
    > nawet wskazane jest "wyciecie numeru", ale takiego by nowego
    > pracownika zaznajomic z atmosfera w firmie i troche wyluzowac, nie mam

    wiem jak wyluzowac! mozna oderwac sie od swoich codziennych zajec i
    poswiecic troche czasu na spokojne wytlumaczenie nowej osobie zasad
    organizacyjnych, ktore obowiazuja w Waszym swiecie;

    tymczasem, borem, lasem: czy mozesz wytlumaczyc, w jaki sposob niby to
    "wyciecie numeru" (tj. zrobienie czegos nietypowego i bedacego w calkowitej
    sprzecznosci z codziennym stylem bycia) ma "zaznajomic z atmosfera"? bo
    moim zdaniem, to moze co najwyzej pokazac "tak u nas nie jest";

    adas;

  • 32. Data: 2007-05-10 23:28:35
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    u...@o...pl (Wwieslaw) wrote in news:f1tm22$9j2$1@news.onet.pl:

    [...]
    > nic wspolnego z tym psychologicznym wywodem. Jak przyjdzie "nowy" to pan
    > od BHP go przeszkoli - myslisz, ze dlatego, ze wynika to z
    > obowiazujaceog prawa? On juz nawet nie pamieta gdzie tych przepisow

    glupis - i jeszcze do tego nie doceniasz czyjejs pracy; "jak idziesz, do
    lekarza - to myslisz wystawia diagnoze na podstawie wiedzy medycznej?
    gdzie tam - on nawet nie pamieta czy kiedykolwiek zdobyl ta wiedze",

    > szukac. Zawsze szkolil nowych. Pan na PKP tez od zawsze ostukuje kola
    > pociagow, chociaz nie pamieta po co. Nowi koledzy wytna numer koledze -
    [...]

    widzisz, jakie to jest cudowne! mamy w spoleczenstwie specjalizacje!

    pracownik PKP sprawdza mlotkiem, czy pociag prawidlowo hamuje - jakby
    tego zrobil i okazaloby sie, ze hamulce nie dzialaja prawidlowo,
    moglbys zginac w katastrofie - ale nie musisz sie tym martwic; kiedy
    wsiadasz do pociagu, nie musisz sam sprawdzac poprawnosci hamowania,
    bo ktos sie tym zajmuje zawodowo;

    rozejrzyj sie naokolo - jakie to wszystko cudowne! motorniczy w tramwaju
    siedzi sobie przez 6 godzin na krzeselku - i to jeszcze sam - podczas gdy
    cala reszta podrozuje w wielkim scisku; ten to ma dopiero zycie! caly
    dzien siedzi sobie na krzeselku, jedzie tym tramwajem i jedyne co robi,
    to pozdrawia sie z innymi motorniczymi - cudownie!

    a nauczyciel? no - nauczyciel to ma zajebiscie - caly dzien tylko sobie
    gada i gada; tu se strzeli jakas dluzsza wypowiedz, tu se podyskutuje z
    uczniami, tu se costam naopowiada, pousmiecha sie - cudownie!

    tey ale no przedstawiciel handlowy, to jest dopiero cos; pojezdzi se po
    calej Polsce samochodem (na koszt pracodawcy!), wchodzi sobie taki do
    sklepiku, wymieni ze sprzedca uwagi na temat wczorajszego meczu, czasem
    podrzuci jakas paczuszke z zupkami czy zgrzewke napoju, dostanie autograf
    na jakims papierku, czasami kase przyjmie; cudownie!

    adas;

  • 33. Data: 2007-05-11 05:15:57
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Etanol napisał(a):

    > I niech się wdzieje w lateksowy kubraczek + pejczyk :)

    koniecznie w stringi z lajkry

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 34. Data: 2007-05-11 06:50:38
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    robbi pisze:

    > Zaproscie AnyUser'a zeby odegral role szefa esesmana ;>

    No ja mówiłem o ludzkim dowcipie a nie o krwawej jadce :D

  • 35. Data: 2007-05-11 07:28:25
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Tomek wrote:

    > No ja mówiłem o ludzkim dowcipie a nie o krwawej jadce :D

    Jak chcecie kogoś miło przyjąć, to po pracy wyjmijcie dużą flaszkę, tak po
    polskiemu, a nie jakieś głupie dziecinne kawały wymyślacie.....

  • 36. Data: 2007-05-11 09:34:41
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: LukaszS [Wed, 9 May 2007 21:57:53 +0200]:

    [ciap]
    Do wszystkich, którzy "pojechali" po pomyśle...

    Nie przesadzacie trochę? Jeśli zespół jest zgrany i ma podobne
    poczucie humoru, to takie wyskoki są całkowicie naturalne. I ten
    nowy też się wkręci, o ile dobrany był nie tylko pod kątem
    twardych umiejętności.

    U nas zawsze było to na porządku dziennym i nowe nabytki jakoś
    tak nie umierały na zawał, tylko ubaw miały tak samo jak i my.
    Raz np. pierwszego dnia pracy nowej dziewczyny wszyscy jak jeden
    założyliśmy niebieskie dżinsy na lewą stronę i czarne koszulki,
    też na lewą stronę. Poza tym wszystko było całkowicie normalnie,
    praca, przydzielanie zadań, wprowadzenie nowej, rozmowy, wsio.
    Na drugi dzień z kolei wszyscy ubraliśmy się normalnie, a ona
    siłą persfazji - przyszła w dżinsach i koszulce na lewą stronę ;)
    Nie wiem czy dziwniej się nam przyglądała pierwszego dnia czy
    drugiego, ale rzecz jasna tego drugiego dnia wszystko jej szybko
    wyjaśniliśmy, a przełożenie ciuchów na prawą stronę nie było
    dla niej jakimś szczególnym utrudnieniem więc i stres niewielki.
    Innym razem z kolei zrobiliśmy na start dnia "ognisko" w salce
    konferencyjnej: kumpel wpadł z gitarą, wszyscy sobie założyli
    opaski z piórkiem ;) i odśpiewaliśmy pieśń pochwalną na cześć
    firmy - specjalnie zresztą na tą okazję ułożoną. Po tym nastąpiła
    "mowa", której uwieńczeniem był "wykład" na temat tego, że nowe
    osoby w firmie... niekoniecznie powinny brać wszystko poważnie ;)
    Przy innej z kolei okazji, środek lata i upał że japierniczę,
    na wejściu wyjaśniliśmy że dzisiaj pracujemy "w terenie". Akurat
    nieszczególnie mieliśmy jakąś konkretną pracę, głównie trzeba
    było parę rzeczy omówić. Młody został doprowadzony do szafki,
    gdzie mógł sobie wybrać kąpielówki i ręcznik (kupione na tą okazję
    dzień wcześniej), po czym zwinęliśmy się hurtem nad jezioro do
    takiego jednego zaprzyjaźnionego ośrodka. W w/w czekał prezes,
    który na tą okazję robił za straszliwego formalistę i zaczął od
    ochrzanienia nas CO MY TU DO CHOLERY ROBIMY?? - BEZ NAPOJÓW
    A ŻAGLÓWKĘ MAMY TYLKO DO 15 I NIE MA CZASU LATAĆ I KUPOWAĆ??
    Mina młodego po drugiej częsci opierniczu - bezcenna ;) Ale to
    trzeba było słyszeć, bo w piśmie się tego nie odda...

    Wszystkie wycięte nowym numery zawsze spotykały się z bardzo
    dobrym przyjęciem, a przy okazji niwelowały dystans, który
    na początku zawsze występuje. Nikt nie latał po nich do psychiatry,
    nikt nie zszedł na zawał, nikomu nie zdarzyło się dostać z nerwów
    rozwolnienia, nikt nikogo do sądu nie pozywał. Nie wiem co wam
    odbiło z tym formalizowaniem wszystkiego... W pracy spędza się
    sporą część życia i imo lepiej, jeśli atmosfera jest luźniejsza
    a ludzie nie boją się wyrazić swojego zdania 'bo to szef'.

    A do DigTela - mnie też w szkole 'odkocili' i nie pamiętam
    żeby wiązała się z tym jakaś trauma...

    Ogólnie - zlujcie trochę... Zwłaszcza że pora roku akurat temu
    mocno służy ;)

    --
    _ _ ____ _______________________________________
    | ' /| |_ http://www.Cyber-Girl.NET ~ GG 1565217 |

  • 37. Data: 2007-05-11 09:54:04
    Od: Bartek Sobczak <k...@b...pl>

    Kira napisał(a):
> [...]
    > Mina młodego po drugiej częsci opierniczu - bezcenna ;) Ale to
    > trzeba było słyszeć, bo w piśmie się tego nie odda...

    A co to za firma co sobie jezdzi nad jeziorko w ciagu dnia? Ja tez tak
    chce;)

    pzdr

  • 38. Data: 2007-05-11 12:29:39
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Kira napisał(a):

    > U nas zawsze było to na porządku dziennym i nowe nabytki jakoś
    > tak nie umierały na zawał, tylko ubaw miały tak samo jak i my.

    róznica pomiędzy szukanym pomysłem autora wątku a pomysłami
    przytoczonymi przez Ciebie polega na tym, że
    Wy robiliście błaznów z siebie, a on chce zrobić błazna z "nowego".
    I tyle.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 39. Data: 2007-05-12 19:03:45
    Od: jerry <...@i...pl>

    ja dodam tylko, żeś jesteś żałosny...

  • 40. Data: 2007-05-14 09:34:27
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    U nas nowy dostawał do tłumaczenia "Lorem ipsum".
    Po dwóch dniach czytał na głos w dziale produkcji, wołaliśmy handlowców,
    żeby ocenili, czy tłumaczenie dokłądne jest.
    Po tem sikaliśmy ze śmiechu.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin