PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowy cesarz na rynku IT

  • 11. Data: 2008-04-30 12:06:19
    Temat: Re: Nowy cesarz na rynku IT
    Od: Karol <k...@o...pl>

    Any User pisze:

    > Dla pracowników? Cóż, dobry pracownik powinien czuć się silny potęgą
    > swojego pracodawcy. Dla dobrych pracowników to oczywiście dobrze, że
    > pracuje w globalnej firmie, która jest w stanie mu zapewnić taką pracę,
    > do jakiej się kwalifikuje.

    Bo ja wiem. Sporo bzdurnych korporacyjnych wymagań. Często duży burdel.
    Czy to dobre warunki? Duża firma jest mocno bezwładna. Ciężko o nowości.
    Wolą sprawdzone i wypróbowane technologie, nie koniecznie lepsze.
    Ale za to mają tendencje do maksymalizowania zysku, więc tną nie zawsze
    tam gdzie należy i nie zawsze tam gdzie się pracownikowi podoba.

    > A dla nierobów? Na szczęście takim jest trudno przetrwać w dużej firmie
    > (zresztą w żadnej nie powinni się utrzymać - jak ktoś jest nierobem, to
    > na zbity pysk...).

    Wiesz co piszesz? Wystarczy, że odkryje sposób "lansowania" swojej osoby
    i uda mu się przetrwać początek. A później już z górki.

    Karol

  • 12. Data: 2008-04-30 13:54:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że dobry. Większa firma, to lepsza jakość usług i ogólnie
    > wyższe standardy.

    Powiedz, ze zartujesz? Jestes chyba jedyna osoba, ktora wyznala wiare w
    wyzsze standardy uslug wiekszych firm. Duza firma znacznie mniej szanuje
    pojedynczego klienta niz mala, zwlaszcza w sytuacji gdy juz wykupila
    wiekszosc konkurencji. Poza tym narody sa silne _liczba_ firm, nie ich
    wartoscia.

    > A do tego dochodzi jeszcze zysk z globalizacji, np. przeniesienie drogich
    > stanowisk pracy do tańszych regionów.

    Taaa, perspektywa zycia w swiecie korporacji (a raczej to juz chyba
    rzeczywistosc) moze cieszyc tylko ludzi z mentalnoscia niewolnika.

  • 13. Data: 2008-04-30 13:59:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Dla pracowników? Cóż, dobry pracownik powinien czuć się silny potęgą
    > swojego pracodawcy.

    Tak, a obywatel panstwa totalitarnego - typu nazistowskie niemcy, tudziez
    ZSRR - powinien czuc sie silny potega swego panstwa.

    > Dla dobrych pracowników to oczywiście dobrze, że pracuje w globalnej
    > firmie, która jest w stanie mu zapewnić taką pracę, do jakiej się
    > kwalifikuje.

    Dla obywateli mocarstwa to oczywiscie dobrze, ze sluzy tej wspanialej
    machinie.

    > A dla nierobów? Na szczęście takim jest trudno przetrwać w dużej firmie
    > (zresztą w żadnej nie powinni się utrzymać - jak ktoś jest nierobem, to na
    > zbity pysk...).

    A dla dysydentow? Na szczescie sluzby bezpieczenstwa dzialaja i jak komus
    sie w glowie przewraca to gulagi czekaja.

  • 14. Data: 2008-04-30 18:01:44
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > A dla nierobów? Na szczęście takim jest trudno przetrwać w dużej firmie
    > (zresztą w żadnej nie powinni się utrzymać - jak ktoś jest nierobem, to na
    > zbity pysk...).

    hahaha wlasnie nieroby w korporacji maja raj na ziemi:)
    ciezko jest nierobowi w malej firmie bo to ile robi latwiej wychwycic.
    a w korporacji...... heh chyba nie pracowales w naprawde duzej korporacji w
    ktorej bzdurne procedury, programy motywacyjne czy inne smieci zabieraja
    mase czasu a wystarczu byc dobrym wazeliniarzem czy specem od markowania
    roboty zeby sie przebujac calymi dniami nic nie robiac, a jeszcze po drodze
    moze awansik sie zalapie:)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 15. Data: 2008-04-30 18:07:27
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Taaa, perspektywa zycia w swiecie korporacji (a raczej to juz chyba
    > rzeczywistosc) moze cieszyc tylko ludzi z mentalnoscia niewolnika.

    z tym to jest roznie, zalezy gdzie sie trafi do korporacji. w niektorych
    miejsach jest luzno i fajnie sie pracuje w innych terror i spora rotacja
    kadry:)
    ale korporacja jak sie rozrasta zaczyna sie obwarowywac procedurami, pozniej
    kots wymysla cos zeby ulatwic zycie pracownika wsrod tych procedur, tworzy
    sie zesoply do analiz dlaczego dane procesy tyle trwaja, te zespoly cos
    analizuja, badaja, opracuja jakas inna procedure ktora ma to ulatwiac itd
    itp.
    potem dorzuca jeszcze roznymi programami do zarzadzania czasem pracy,
    sciezka kariery, szkolen, rozliczania dla kogo kto co zrobil. pozniej iny
    dzial analiz dorzuci swoj program bo potrzebuje lekko inne dane i zamiast je
    przetworzyc to lepiej zeby pracownik zrobil ponownie prawie to samo co juz
    robil itd itp.
    jedym slowem absurd goni absurd:)
    uroki pracy w korporacji, ale to wszystko ma swoja ladna amerykanska nazwe,
    sa teamy nie zespoly, sa team leaderowie a nei kierownicy i sa mangerowie a
    nie dyrektorzy :)
    a potem jest SSDD(same shit difrent day :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 16. Data: 2008-04-30 20:21:59
    Od: "cashanka" <c...@g...pl>

> [...]
    >dobrych pracowników to oczywiście dobrze, że pracuje w globalnej firmie,
    >która jest w stanie mu zapewnić taką pracę, do jakiej się kwalifikuje.

    muahahaha, Any User w pelnej krasie :-D

    To mi brzmi prawie jak "Klasa robotnicza je kawior ustami swoich
    przedstawicieli"
    :-D

  • 17. Data: 2008-04-30 22:04:16
    Od: "cashanka" <c...@g...pl>

    > Tak nie można, naprawdę, to nie jest ładne...
    > Nabijać się z kaleki...
    > :)))))

    Eeee tam, on nadaje grupie kolorytu :-) Inaczej byloby to kolko wzajemnej
    adoracji i opluwania "zlych pracodowacow - krwiopijcow". Takie sprowadzenie
    ad absurdum pozwala tez na szczery wybuch niekontrolowanego smiechu, a przy
    mojej codziennej dawce stresu, to bardzo porzadane :-))
    Any User- prosimy o wiecej !!!!
    :-D

  • 18. Data: 2008-05-01 08:24:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

    > z tym to jest roznie, zalezy gdzie sie trafi do korporacji. w niektorych
    > miejsach jest luzno i fajnie sie pracuje w innych terror i spora rotacja
    > kadry:)

    Nie o to chodzi - kapital scentralizowany w wielkich korporacjach jest
    dobry, ale wylacznie dla tych korporacji. Naturalna konsekwencja jest ich
    proba wplywania na polityke tak, aby latwiej bylo zarabiac, unikac kar itp.,
    na media by zjednac sobie opinie publiczna i wyborcow dla "swoich"
    politykow. W pewnym momencie w nieunikniony sposob pojawi sie totalitaryzm
    korporacyjny. Zeby bylo jasne - liberalizm gospodarczy uwazam za wielkie
    dobrodziejstwo ludzkosci, ale to wlasnie wielkie korporacje mu zagrazaja.

  • 19. Data: 2008-05-01 09:59:17
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> [...]
    > dobrodziejstwo ludzkosci, ale to wlasnie wielkie korporacje mu zagrazaja.

    Skoro to nieuniknione to najlepiej pracowac w korporacji, zeby byc po
    wlasciwej (zwycieskiej) stronie barykady ;)

    pozdr

  • 20. Data: 2008-05-01 10:47:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Z" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Skoro to nieuniknione to najlepiej pracowac w korporacji, zeby byc po
    > wlasciwej (zwycieskiej) stronie barykady ;)

    Praca w korporacji nie da Ci zadnej przewagi, w koncu wiekszosc ludzi juz
    pracuje albo bedzie. Po "wlasciwej" stronie barykady znajdziesz sie wtedy,
    gdy bedziesz wychwalal taki stan rzeczy - cos jakby zapisac sie do NSDAP w
    hitleroskich niemczech.