PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nikogo nie obchodzi, co lubisz

  • 11. Data: 2007-08-05 15:11:20
    Temat: Re: Nikogo nie obchodzi, co lubisz
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    Użytkownik "Any User" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:f94nlj$2528$1@opal.icpnet.pl...

    > Ale ja nie pisałem o użytkownikach tej grupy, tylko o ogóle pracującej
    > części społeczeństwa polskiego
    A ja pisałem, że nie wiesz, jak jest w tej kwestii z ogółem społeczeństwa.
    W każdym razie w żaden sposób tego twierdzenia nie uzasadniłeś.

    > Chwalić może i nie, ale warto uświadamiać użytkowników tej grupy, gdyż oni
    > w większości nie musieli z różnych względów rozpoczynać kariery zawodowej
    > w taki sposób, w jaki rozpoczynał ją tzw. przeciętny Polak.
    Jakiś dowód będzie na to rozpoczynanie "kariery" zawodowej przez
    przeciętnego Polaka?

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-08-05 15:23:56
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Jakiś dowód będzie na to rozpoczynanie "kariery" zawodowej przez
    > przeciętnego Polaka?

    Trudno dać jednoznaczny dowód. Ale pamiętam miasto, w którym się
    wychowałem i jak tam było z bezrobociem, biedą i perspektywami. Poza
    tym, przecież jestem pracodawcą i stykam się z ludźmi szukającymi pracy.
    Mam pewne spostrzeżenia dotyczące procentu specjalistów wśród ogółu
    poszukujących pracy...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 13. Data: 2007-08-05 15:29:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    > Trudno dać jednoznaczny dowód.
    Szczególnie nie mając danych.

    > jestem pracodawcą i stykam się z ludźmi szukającymi pracy. Mam pewne
    > spostrzeżenia dotyczące procentu specjalistów wśród ogółu poszukujących
    > pracy...
    Mnie chodziło o dowody, nie o spostrzeżenia.
    Różne już rzeczy wypisywałeś i wypisujesz nadal. Sam zresztą wiesz jak
    odbierane i na ile wiarygodne...

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-08-05 15:37:23
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Szczególnie nie mając danych.

    > Mnie chodziło o dowody, nie o spostrzeżenia.
    > Różne już rzeczy wypisywałeś i wypisujesz nadal. Sam zresztą wiesz jak
    > odbierane i na ile wiarygodne...

    Hmm, a czy Ty jesteś w stanie udowodnić, że nie mam racji?

    Jeszcze mi się dodatkowo nasunęło - wystarczy zobaczyć procent obywateli
    mających wyższe wykształcenie, a także tych podpadających pod wyższy
    próg podatkowy - te dane dają się w pewien sposób powiązać ze sposobem
    szukania pracy.

  • 15. Data: 2007-08-05 16:27:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f94qrh$27lk$1@opal.icpnet.pl Any User <t...@t...pl>
    pisze:

    > Hmm, a czy Ty jesteś w stanie udowodnić, że nie mam racji?
    Nie muszę. Twierdzenie bez dowodu jest niepowazne i bez wartości.

> [...]
    > podatkowy - te dane dają się w pewien sposób powiązać ze sposobem szukania
    Gdzie są te dane i gdzie ten procent można zobaczyć (oraz zweryfikować
    wiarygodność)?

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2007-08-05 17:24:25
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    andrzej napisał(a):
    > Ciekawy artykuł jest na stronie
    > http://www.praca.egospodarka.pl/16773,Idealne-CV-i-l
    ist-motywacyjny,5,46,1.html

    Ciekawe artykuły tam piszą :)

    W jednym z nich "Najczęstsze błędy w CV"
    http://www.praca.egospodarka.pl/17764,Najczestsze-bl
    edy-w-CV,2,46,1.html
    czytamy:
    "Nagminnie zaobserwować również można stosowaną przez kandydatów
    wyliczankę opisującą przebyte przez nich staże i praktyki. Kandydaci nie
    zdają sobie sprawy, iż nie ilość a jakość jest brana zazwyczaj pod uwagę."

    a w innym "Sposób na dobre CV"
    http://www.praca.egospodarka.pl/17070,Sposob-na-dobr
    e-CV,2,46,1.html
    czytamy:
    "Ważne jest, by opisać przebyte staże, wymianę studencką, studia
    zagraniczne, ponieważ są to niewątpliwe atuty kandydata, świadczące o
    jego zaradności i chęci zdobywania doświadczeń."

    I weź tu człowieku się kieruj radami specjalistów od CV :) Sami nie
    wiedzą czego chcą, a za rekrutację się zabierają...

    Współczuję tym co muszą przygotować CV i czytają takie artykuły :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2007-08-05 21:07:35
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > "Nikogo nie interesuje, w jaki sposób chcesz wykorzystać swoje
    zatrudnienie.
    > Nikt nie jest ciekaw, czy lubisz pracować z ludźmi. Nikogo nie obchodzi,
    (...)
    Podczas rozmowy kwalifikacyjnej twoim celem powinno być ustalenie, co lubi
    > potencjalny pracodawca, twój klient."

    To taka wskazówka której wielu polskich pracowników nie rozumie.
    Sprowadza się do zdania "myśl jak twój klient".
    Istotą każdej działalności gospodarczej jest sprzedaż.
    Nie projektowanie, konstruowanie, produkowanie itp działania bo to tylko
    środki.
    Celem jest sprzedaż. kto tego nie zozumie może być narażony na rózne
    frustracje.
    Aby sprzedać należy myśleć jak potencjalny lub docelowy klient.
    Jak widać można ten model przenieśc na rynek pracy. Jednych zadowoli, innych
    nie.
    --
    Jackare

  • 18. Data: 2007-08-06 06:26:30
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> napisał w
    wiadomości news:f95eg0$e0j$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Istotą każdej działalności gospodarczej jest sprzedaż.
    > Nie projektowanie, konstruowanie, produkowanie itp działania bo to tylko
    > środki.

    Nie prawda! Firmy sa po to, aby dawać ludziom etaty.

    > Celem jest sprzedaż. kto tego nie zozumie może być narażony na rózne
    > frustracje.

    Nie prawda! Wciskanie ludziom towaru to jest czynność niegodna uczciwego
    człowieka!

    > Aby sprzedać należy myśleć jak potencjalny lub docelowy klient.

    Nie prawda! Dobre i potrzebne rzeczy się sprzedają same i w ogóle nie trzeba
    ich reklamować! W sklepie trzeba tylko siąść i poczekać a klient jak mu sie
    piwo skończy, albo lodówka zepsuje to przyjdzie sam i już!

    > Jak widać można ten model przenieśc na rynek pracy. Jednych zadowoli,
    > innych
    > nie.

    Jeszcze by tego brakowało, żeby człowiek musiał prosić o robote! W
    konstytucji jest zagwarantowana i mają dać!

    :)

    --
    andrzej

  • 19. Data: 2007-08-06 10:54:45
    Od: Daniel Rychcik <m...@s...w.google.pl>

    On 2007-08-05, Any User <t...@t...pl> wrote:
    > Chwalić może i nie, ale warto uświadamiać użytkowników tej grupy, gdyż
    > oni w większości nie musieli z różnych względów rozpoczynać kariery
    > zawodowej w taki sposób, w jaki rozpoczynał ją tzw. przeciętny Polak.

    Znaczy urodzili się jako "mniej lub bardziej wyróżniający się specjaliści
    z różnych dziedzin"?

    Daniel
    --
    photosite.pl

  • 20. Data: 2007-08-06 11:07:07
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Znaczy urodzili się jako "mniej lub bardziej wyróżniający się specjaliści
    > z różnych dziedzin"?

    Nie. Po prostu mieli możliwości spokojnie skończyć studia, po czym
    spokojnie szukać dobrej pracy. Nie mieli tzw. noża na gardle w postaci
    notorycznego braku gotówki.

    Widzisz, znam wielu takich specjalistów, którzy zawdzięczają możliwość
    dobrego startu swoim rodzicom. A znam też takich (i ja sam też należę do
    tej grupy), którzy musieli startować od ZERA. Dosłownie. I ogólnie mogę
    z tym żyć - denerwują mnie tylko ludzie z tej pierwszej grupy, którzy
    uważają, że reprezentują ogół społeczeństwa.