PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieuczciwy pracodawca - próba wyłudzenia wypłaty

  • 1. Data: 2005-04-26 09:12:53
    Temat: Nieuczciwy pracodawca - próba wyłudzenia wypłaty
    Od: Marek Chmielewski <m...@p...com>

    Dwa lata temu to znaczy do 1 marca 2003 do 30 kwietnia 2003 pracowałem w
    pewnej niewielkiej firmie zatrudniającej ok 30 osób. Firma ta przez dwa
    miesiące mojej pracy nie chciała/potrafiła podpisać ze mną papierowej
    umowy o prace więc po tym czasie zrezygnowałem ze świadczenia pracy dla
    tej firmy. Firma ta nie miała w stosunku do mnie zaległości finansowych.
    Do dzisiaj nie otrzymałem świadectwa pracy, pita oraz papierowej umowy o
    pracę.
    Natomiast wczoraj dostałem "Ostateczne wezwanie do zapłaty" na kwotę
    odpowiadającą moim poborom w tej firmie.
    Nie za bardzo wiem jak mam teraz postąpić.
    Czy oddać pieniądze ;)?
    Żądać wydania umowy o pracę, świadectwa pracy oraz pita?

  • 2. Data: 2005-04-26 13:10:43
    Od: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek Chmielewski" <m...@p...com> napisał w
    wiadomości news:p9d1k2xt35.ln2@mch.one.pl...
> [...]
    > pracę.
    > Natomiast wczoraj dostałem "Ostateczne wezwanie do zapłaty" na kwotę
    > odpowiadającą moim poborom w tej firmie.

    A jak uzasadnili swoje żądanie w tym wezwaniu? ;)

    > Nie za bardzo wiem jak mam teraz postąpić.
    > Czy oddać pieniądze ;)?
    > Żądać wydania umowy o pracę, świadectwa pracy oraz pita?

    Ja bym zrobił tak. Ponieważ zapewne w żaden sposób nie uzasadnili swoich
    roszczeń, ja bym zażądał właśnie takiego uzasadnienia. Niech Ci dadzą na
    piśmie informację, na jakiej podstawie wypłacili te pieniądze, i dlaczego
    żądają ich zwrotu. I poczekał na ich ruch. Nie wydadzą takiego oświadczenia,
    bo byłby to świetny dowód w sądzie pracy - ukręciliby bata sami na siebie. W
    ten sposób sprawa umrze śmiercią naturalną.

    pozdr
    Andrzej

  • 3. Data: 2005-04-27 07:07:52
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

> [...]
    > bo byłby to świetny dowód w sądzie pracy - ukręciliby bata sami na siebie.
    > ten sposób sprawa umrze śmiercią naturalną.

    ta albo powiedzą że księgowa się pomyliła.
    Lepiej sprawdz wyciągi z banku za co otrzymałeś wynagrodzenie z tej firmy
    jezeli
    za prace -to z banku wyciągnij kopie przelewu na twoje konto i masz dowód w
    sądzie pracy - już dawno powinienes ich podac.