PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieuczciwy "pracodawca"

  • 21. Data: 2003-05-07 06:31:42
    Temat: Re: Nieuczciwy "pracodawca" - Dzieje się!
    Od: Ireneusz Pełech <i...@c...com.pl>

    Użytkownik dead star napisał:

> [...]

    Faktycznie, przedmowca ma racje jesli chodzi o fakt iz jesli ludzie z
    tej firmy czytaja liste dyskusyjna, moga sie dowiedziec rzeczy, ktore
    mogly by jej pomoc w "wygraniu" przyszlego procesu (o ile oczywiscie sie
    odbedzie).
    Po drugie takie teksty, ze "za Pana publikacje na liscie dyskusyjnej
    podamy Pana do sadu", to tez bzdura (jeli chodzi oczywiscie o Polske).
    O ile mi widomo, to jesli dowolny dokument wyslany za pomoca poczty
    elektronicznej nie jest sygnowany podpisem cyfrowym, nie jest uwazany
    za dokument
    wiazacy (jeli mielibysmy czeiac sie szczegolow z punktu prawnego).

    Po trzecie moim osobistym zdaniem Kolega dobrze zrobil, ze pisze o tym
    fakcie na lamach publicznych, bo uchroni to innych ludzi, od
    niepotrzebnych problemow zwiaznych z ta firma.

    Ja jestem w podobnej sytuacji, tylez ze mam umowe-zlecenie z firma (a
    dokladnie to moja zona) i firma jej nie zaplacila. Ze wzgledu na fakt iz
    jest to umowa-zlecenie, nie podlega to pod Sad Pracy, tylko pod Sad
    Grodzki, bo suma wynagrodzenia nie przekracza 5000 zl.
    Inna sprawa jest to iz mam zamiar odzyskac odsetki od sumy wynagrodzenia
    wedle obowiazujacych stawek oprocentowania bankowego i dlatego dodatkowo
    skieruje pozew do Sadu Cywilnego.

    A jesli chodzi o firme, to ostrzegam przed praca w jakiejkolwieg formie
    w firmie Lubińskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej w Lubinie !!!

    --
    Pozdrowka
    Monsoft

    ->Atari Internet Magazyn <-
    http://www.atari.cuprum.com.pl

    -> Usługi informatyczne <-
    http://www.monsoft.republika.pl

  • 22. Data: 2003-05-07 12:33:04
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Ireneusz Pełech napisał:

    > Inna sprawa jest to iz mam zamiar odzyskac odsetki od sumy wynagrodzenia
    > wedle obowiazujacych stawek oprocentowania bankowego i dlatego dodatkowo
    > skieruje pozew do Sadu Cywilnego.

    Co Ty taki łagodny - wg mnie możesz się domagać odsetek
    ustawowych/karnych - skonsultuj się z jakimś prawnikiem. ;)

    Flyer

  • 23. Data: 2003-05-07 16:27:10
    Od: "Konrad Chechłacz" <k...@w...pl>

    > Poza tym, moje zachowanie nie jest karalne.
    Ale oprócz kodeksu cywilnego jest jeszcze etyka

    A o tym już napisałem

    KCH

  • 24. Data: 2003-05-08 17:51:39
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    Konrad Chechłacz wrote:
    > Ale oprócz kodeksu cywilnego jest jeszcze etyka

    Moja etyka ma odłączony telefon i nie ma na czynsz.

    PROZAiC

  • 25. Data: 2003-05-11 16:15:01
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    dead star wrote:

    > Witajcie
    > Od pewnego czasu przygladam sie calej tej dyskusji i mysle sobie
    > ciekawe co na to wszystko Urzad Skarbowy. Ciekawe jakie
    > nieprawidlowosci wyszlyby po kontroli w takiej firmie ?

    Ciekawe też co na to ZUS, wszak składki za mnie także nie opłacono.

    > Przy okazji mysle, ze cala ta dyskusja powinna sie przeniesc na priva
    > - dla Waszego dobra bo po co pisac o rzeczach ktore moga w
    > przyszlosci byc wykorzystane przy obronie pozwanego

    Tak dla wiadomości wszystkich - "pracodawca" czyta tę grupę (a przynajmniej
    ten wątek).
    Mało tego. W całości skopiował go i przytoczył na wewnętrznej grupie
    dyskusyjnej firmy.
    Tak się niefortunnie złożyło, że cały czas miałem do tej grupy dostęp, więc
    to widziałem.
    Pozwoliłem sobie na mały komentarz (nie wytrzymałem, gdy zobaczyłem tekst:
    cyt: "Piotr Jańczyk, nasz NIEDOSZŁY pracownik..." (wytłuszczenie moje)
    Zwróciłem uwagę właściciela na to przejęzyczenie i zapytałem czy nie jest mu
    wstyd przed pracownikami
    ("pracodawca" nie zanegował bowiem żadnego z moich zarzutów).
    W odpowiedzi zablokowano mi dostęp do listy.
    Co mnie zresztą specjalnie nie dziwi.
    pozdrawiam
    PROZAiC