PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieuczciwy pracodawca

  • 1. Data: 2002-08-03 17:31:40
    Temat: Nieuczciwy pracodawca
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Mam podpisana umowę zlecenie na okres 1 miesiąca. Po wykonaniu pracy
    pracodawca sie ulotnił i nie zapłacił. Co zrobić, czy wnieść sprawe do sądu
    pracy, ale nie wiem jak długo takie sprawy sie ciagna i czy jest szansa
    odzyskac pieniadze przy umowie zleceniu? Moze ktos miał podobna sytuacje?

  • 2. Data: 2002-08-03 18:05:51
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca
    Od: "Asia" <w...@h...pl>

    Ciezko jest z umowa zlecenie.
    Ta umowa podlega KC, a nie KP.
    Mam kogos kto ma podobny problem. Osoba ta chodzila nawet do PIPu, ale tam
    tez powiedzieli, ze do zwyklego sadu trzeba wniesc sprawe.
    A czy Ci sie wtedy oplaci?

    _______________
    Asia

  • 3. Data: 2002-08-03 20:52:25
    Od: Katy <k...@a...net>

    Dnia 2002-08-03 19:31, Użytkownik .:: Wojtek ::. napisał:
> [...]
    > pracy, ale nie wiem jak długo takie sprawy sie ciagna i czy jest szansa
    > odzyskac pieniadze przy umowie zleceniu? Moze ktos miał podobna sytuacje?

    Ja mialam podobna sytuacje, z tym ze moj pracodawca (instytucja
    panstwowa!) nie chcial mi zaplacic przez dluzszy czas, a jak zaplacil to
    nie taka sume na jaka sie umawialam. Wnioslam sprawe do sadu cywilnego o
    cala naleznosc, a teraz ubiegam sie o pozostala czesc (te niewyplacona).
    Sprawe wnioslam 1 lutego, generalnie do tej pory nic sie nie wydarzylo,
    oprocz zawiadomienia mnie o uiszczeniu kosztow sadowych. Nie wiem ile to
    jeszcze potrwa...
    Ale wnos, nie kosztuje Cie to duzo, wnosisz pozew w postepowaniu
    uproszczonym, jak dobrze pojdzie to obedzie sie bez spotkan w sadzie.
    Pros rowniez o zwolnienie od kosztow procesowych.

    pozdrawiam
    katy

    --
    =^..^=
    "Nawet najmniejszy kot jest arcydzielem" - L. da Vinci

  • 4. Data: 2002-08-03 21:38:30
    Od: a...@i...com.pl (Andrzej Briske)

> [...]
    > pracy, ale nie wiem jak długo takie sprawy sie ciagna i czy jest szansa
    > odzyskac pieniadze przy umowie zleceniu? Moze ktos miał podobna sytuacje?

    Umowy Zlecenia - to umowy cywilno-prawne nie podlegające Sądowi Pracy .
    Aby włączyć w Twoją sprawę Sąd Pracy musisz udowodnić, że umowa zlecenia
    miała cechy umowy o pracę .

    Pozdrawiam

    AB