PracaGrupypl.praca.dyskusje › Niemcy - pracodawcy

  • 11. Data: 2003-04-17 07:50:30
    Temat: Re: Niemcy - pracodawcy
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

    Marcin, Wiesbaden wrote:

    > W Hessen nie jest ciezko. Pracy jest b.duzo. I to dobrze platnej.

    Powaga? To odezwie sie do Ciebie na priv, ew. mozesz do mnie zagada na gg.

    Ale ja sprawdzilem na http://195.185.214.164/gc/indexd.html
    I dla 8 (Bawaria) jest 37 ofert
    dla 6 (Hessen) jest 16 ofert czyli 2 razy mniej...

    2 lata wczesniej bylo tu dla Bawarii gdzies 200 ofert.

    D.
    --
    The Spice Must Flow...
    Herbert

  • 12. Data: 2003-04-17 08:19:24
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    > Ale ja sprawdzilem na http://195.185.214.164/gc/indexd.html
    > I dla 8 (Bawaria) jest 37 ofert
    > dla 6 (Hessen) jest 16 ofert czyli 2 razy mniej...

    Hej, nie rozsmieszaj mnie. Ja mowie o dobrej pracy w rozsadnej firmie.
    Takiego czegos na gieldzie w Arbeitsamt nie znajdziesz. Ludzie, ktorych
    firmy obecnie potrzebuja nie zagladaja w takie miejsca.

  • 13. Data: 2003-04-17 08:27:17
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

    Marcin, Wiesbaden wrote:

    > Hej, nie rozsmieszaj mnie. Ja mowie o dobrej pracy w rozsadnej firmie.
    > Takiego czegos na gieldzie w Arbeitsamt nie znajdziesz. Ludzie,
    > ktorych firmy obecnie potrzebuja nie zagladaja w takie miejsca.

    :) Ok to gdzie trzeba zagladac? Moglbys dac konkretne linki? Dla mnie AA
    jest tylko barometrem ogolnej sytuacji.

    D.

    --
    The Spice Must Flow...
    Herbert

  • 14. Data: 2003-04-17 09:02:36
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    > :) Ok to gdzie trzeba zagladac? Moglbys dac konkretne linki? Dla mnie AA
    > jest tylko barometrem ogolnej sytuacji.

    AA jest marnym barometrem - firmy nie szukaja juz tak pracownikow, poniewaz
    wiekszosc zglaszajacych sie ta droga miala niedostateczne kwalifikacje i nie
    znalo jezyka (angielski to za malo), a poza tym tutaj nie zagladaja Niemcy.

    Generalnie nie ma jedynego dobrego miejsca, najlepiej jest szukac w kilku
    zrodlach, np. jobpilot.de, Computerwoche, na stronach wiekszych firm
    (Stellenangebote).

    Niestety zdecydowanie najlepsze sa nieformalne kontakty miedzy pracownikami
    roznych firm :)

    Jest tez pewne zroznicowanie zaleznie od poszukiwanych umiejetnosci, np.
    programistow Java jest juz wszedzie tak duzo, ze mozna przebierac, no i
    pobory nie sa zachwycajace. Generalnie dobremu programiscie Java z Polski
    raczej nie oplaca sie przenosic do Niemiec. Odwrotnie wyglada sytuacja np.
    ze Smalltalkiem - malo specjalistow, firmy caly czas bezskutecznie szukaja,
    place sa relatywnie wysokie (minimum 1,5 raza wyzsze niz dla Javowcow).

  • 15. Data: 2003-04-17 09:22:47
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

    Marcin, Wiesbaden wrote:

> [...]
    > poniewaz wiekszosc zglaszajacych sie ta droga miala niedostateczne
    > kwalifikacje i nie znalo jezyka (angielski to za malo), a poza tym

    Nie jestem taki pewnien. Oczywiscie, ze duze firmy tam nie pisaly (no malo)
    wolaly dac zarobic HH i innym posrednikom, ale male ktore robily mniejsze
    rzeczy dla tych duzych tam raczej dwaly ogloszenie (mniejsze koszty
    rekrutacji).

    > Generalnie nie ma jedynego dobrego miejsca, najlepiej jest szukac w
    > kilku zrodlach, np. jobpilot.de, Computerwoche, na stronach wiekszych
    > firm (Stellenangebote).

    Ok, ale tam tez jest nedza...

    > Niestety zdecydowanie najlepsze sa nieformalne kontakty miedzy
    > pracownikami roznych firm :)

    :D Dlatego tez pytam i dlaczego niestety? Wtedy obie strony maja prawie 100%
    pewnosc, ze pasuja do siebie :).

> [...]
    > specjalistow, firmy caly czas bezskutecznie szukaja, place sa
    > relatywnie wysokie (minimum 1,5 raza wyzsze niz dla Javowcow).

    Pewnie, ze masz racja - najlepiej znalesc sobie jakis egzotyczny jezyk i na
    nim pracowac, problem tylko ze jak kogos szukaja juz na to miejsce to
    wymagaja od niego 2-3 lata praktyki. A gosc z 2-3 letnia praktyka w b.
    specjalistycznej dziedzinie to i w Polsce dobrze zarobi jak sam mowiles.
    Moze nie tak dobrze jak w Niemczech, ale zawsze na pewno nie tyle by tylko
    pieniadze byly powodem zmiany miejsca zamieszkania.

    D.

    --
    The Spice Must Flow...
    Herbert

  • 16. Data: 2003-04-17 09:53:42
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

> [...]
    > wolaly dac zarobic HH i innym posrednikom, ale male ktore robily mniejsze
    > rzeczy dla tych duzych tam raczej dwaly ogloszenie (mniejsze koszty

    To nie o posrednikow chodzi - po prostu niemieckie firmy rozczarowaly sie
    poziomem ludzi znajdowanych ta droga.
    Moja firma tez tak szukala, niestety umiejetnosci i jezyk nie te, w koncu
    zatrudnila kilku GC, ale znalezionych przez posrednikow i takich, ktorzy
    zglosili sie bezposrednio.

    > :D Dlatego tez pytam i dlaczego niestety? Wtedy obie strony maja prawie
    100%
    > pewnosc, ze pasuja do siebie :).

    To "niestety" dotyczylo ludzi z zagranicy, ktorzy takich kontaktow nie maja.
    Ja na przyklad nie martwie sie o prace - w razie problemow mam zawsze kilka
    mozliwosci, wlasnie dzieki takim kontaktom tutaj.

    > Pewnie, ze masz racja - najlepiej znalesc sobie jakis egzotyczny jezyk i
    na
    > nim pracowac,

    Dokladnie. Zawsze lepiej umiec cos ekstra niz isc z tlumem.

    A tak na marginesie Smalltalk jest tylko w Polsce egzotyczny, tutaj nie.
    Wszystkie powazniejsze firmy uzywaja go do swoich krytyucznych projektow:
    Deutsche Bank, Carl Zeiss, Siemens, Deutsche Bahn, Sparkassen, BMW, Opel,
    Lufhansa, JP Morgan, DaimlerChrysler i wiele, wiele innych.

    > problem tylko ze jak kogos szukaja juz na to miejsce to
    > wymagaja od niego 2-3 lata praktyki.

    A jak bys chcial? Bez praktyki, to oni sobie zatrudnia Niemca, tez tanio.

    > Moze nie tak dobrze jak w Niemczech, ale zawsze na pewno nie tyle by tylko
    > pieniadze byly powodem zmiany miejsca zamieszkania.

    Dlatego tez nie kazdy tutaj pracuje. To wszystko jest indywidualna decyzja.

  • 17. Data: 2003-04-17 10:08:06
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

    Zatem pozostaje jedyny problem zrobienia sobie dobrej praktyki w Polsce w
    waskiej spacjalizacji + jezyk, i tym chyba mozemy zakonczyc dyskusje o
    latwosci znalezenia pracy w Niemczech.

    D.