PracaGrupypl.praca.dyskusje › Najbardziej przyszlosciowa specjalizacja informatyczna

  • 21. Data: 2005-09-08 08:44:57
    Temat: Re: Najbardziej przyszlosciowa specjalizacja informatyczna
    Od: jurson <g...@p...fm>

    Tomasz Płókarz napisał(a):
    > Jeszcze parę lat i dogoni MS Office.

    Oby.

    > Pomijacie jak do tej pory chyba najistotniejszy argument: Word i
    > Windows wyglądają tak samo wszędzie i pani Krysia zmieniając pracę nie
    > musi się uczyć od nowa. Standard.

    Jak najbardziej masz rację. Również "Panna Krysia" zaraz po studiach na
    Wyższej Szkole Leśnictwa, Zarządzania i Informatyki windowsa i worda
    zna. Natomiast cenę wyszkolenia jej w zakresie podstaw linuksa i open
    office można policzyć z wzoru

    cena szkolenia = (cena licencji na winXP) * n, gdzie n>1 i jest zależne
    od czasu trwania i jakości szkolenia. Nawet jeśli jest to czas
    poświęcany przez firmowego "Informatyka" on też kosztuje i to zwykle
    więcej niż czas "panny Krysi".

    jurson

  • 22. Data: 2005-09-08 09:14:24
    Od: "Jarod" <b...@g...pl>

    > jestem przekonany że wdrożeniowiec - to jest rynek przszłości
    > fk magazyny, płace
    > oczywiście już teraz z doskonałą znajomością baz danych tych nowocesnych
    > ja się tym zajmowaem i wypadam z rynku bo nie znam zupełnie nowości typu
    sql it

    To kiedy Ty sie tym zajmowales ??? Czyzbys zakonczyl swoja edukacje na
    narzedziach pracujacych pod DOS-em ? Bo tam w sumie bazy nie byly zbyt
    poopularne wiekszosc programow zapisywala wszytko do pliku.
    Jarod

  • 23. Data: 2005-09-08 09:21:36
    Od: "Jarod" <b...@g...pl>

    > Jak powszechnie wiadomo, zwykłemu, niewyspecjalizowanemu informatykowi
    ciężko
    > jest znaleźć dobrą pracę, licząc na nią, trzeba się specjalizować.

    A co zwykly niewyspecjalizowny informatyk umie ? Skoro jest informatykiem
    tzn. ze skonczyl studia ? Chyba to, ze to informatyk na zasadzie
    zainstalowalem windowsa mmmm mam smykalke...

    > I tu pytanie: jak sądzicie, jaka specjalizacja będzie najbardziej
    poszukiwana
    > na rynku za 2 lub 3 lata? A jak jest teraz? W którym kierunku najbardziej
    > warto się kształcić? Może analityk/programista baz danych? A może
    programista
    > Java?

    Zeby byc dobrym analitykiem musisz miec naprawde duze pojecie o platformie (
    system / jezyk / baza danych )na ktorej dany projekt ma byc wykonany. W
    zasadzie nie istniejesz na rynku jako programista bez znajomosci baz danych
    one sa wszedzie... Programista JAVA na pewno jest to przyszlosciowy
    kierunek, Java to jedyny jezyk ( z tego co wiem ) w ktorym mozna napisac
    aplet uruchamiajacy sie w przegladarce, bez jakis wielkich nakladow ze
    strony uzytkonika ( wystarczy miec zainstalowana wirtualna maszyne javy).
    Ale wracajac do Twojego pytania, specjalizuj sie w tym w czym czujesz sie
    mocny. Programowanie chociaz ladnie brzmi to jednak mnostwo nauki i raczej
    nie mozna przestac, jesli chce sie byc dobrym. Bo co kilka lat wychodzi nowa
    wersja bazy danych, co jakis czas nowe biblioteki...
    Jarod

  • 24. Data: 2005-09-08 16:52:17
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    .ciach[]

    Nie wiem o czym piszecie (wind,linux) tutaj chodzi o zawód przyszłościowy a
    nie spory.Wg, przyszłość :

    - bezpieczeństwo ; sieci,szyfrowanie,wirusy
    - bazy zawsze ; analityk,wdrozeniowiec
    - integracja ; praktycznie ze wszystkim można sie
    dogadac :maszyna,pralka,samochód
    - audyt ; kazdy produceent z czasem przejzy na oczy ile kasy mozna dostac
    poprzez sad a nie od dystrybutora
    -nadór/opieka ; admin zawsze będzie tylko obszar odpowiedzialności bedzie
    ulegal zmianie
    - ... ide odpoczac

    pozdrawiam
    rafal

  • 25. Data: 2005-09-08 19:05:18
    Od: "d+" <d...@t...pl>

  • 26. Data: 2005-09-09 07:46:54
    Od: jurson <g...@p...fm>

    d+ napisał(a):

    > excelu, to chyba oszczędność 3k za win + 10k zł za office to jednak robi

    no właśnie patrząc po firmach 3k robi na nich małe wrażenia a 10k jak
    najbardziej. Open Office widziałem w takich miejscach w których bym się
    go w życiu nie spodziewał. Często jest kilka stanowisk ze MS Office i na
    pozostałych Open Office. Do OO firmy się przekonały dość szybko bo
    "ryzyko" mniejsze a zysk znacznie większy.

    jurson

  • 27. Data: 2005-09-09 13:09:43
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    d+ napisał(a):

> [...]
    > komputerów, gdzie panie Krysie będą głównie pisały pisma i liczyły na
    > excelu, to chyba oszczędność 3k za win + 10k zł za office

    To kupią komputery, które mają to 'wliczone w cenę'. Mało to takich
    w marketach jest? Poza tym w wielu firmach jest tak, że właściciel
    próbuje zainstalować linuksa, napotyka na trudności konfiguracyjne,
    rzuca to w cholerę i wraca do Windows. Sad but true.

    Dodatkowo uważam, że zastępowanie Worda OpenOfficem w firmie, która
    ma kontakt zewnętrzny ze światem, to jest robienie jej krzywdy.
    Ludzie nie piszą poprawnie dokumentów, a OO.org ma od cholery
    problemów z tymi niepoprawnymi. [1]

    > Ja od jakiegoś czasu instaluje dla swoich klientów tylko mozilla
    > thunderbird, firefox i open office aby zwiększyć bezpieczeństwo i ograniczyć
    > koszty.

    To że thunderbird staje się popularnym programem, to ja widzę na ppo. :)
    Jak dla mnie niestety - jedno, drugie i trzecie to straszne kobyły,
    uruchamiające się koszmarnie długo i ociężałe w działaniu. Osobiście
    używam zestawu The Bat, Opera i MS Office XP i nie zamienię wygody
    takiego zestawu na to powyżej, pomimo że to kosztuje.

> [...]
    > (suse bodajże). Może nie dziś, nie jutro ale pojutrze linux będzie odgrywał
    > dużą rolę w świecie komputerów biurowych, na to liczę.

    Zakładasz, że Microsoft będzie łaskawie stał w miejscu i czekał aż Linuks
    go przegoni. :)

    [1] Znajomy próbował wdrożyć OO.org na stanowisku dla klientów, którzy mieli
    sobie przychodzić otwierać i drukować sobie swoje dokumenty samodzielnie.
    Po tygodniu zmienił to na Worda.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2005-10-09 15:04:30
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" napisał w wiadomości

    > Osobiście używam zestawu The Bat, Opera i MS Office XP
    > i nie zamienię wygody takiego zestawu na to powyżej, pomimo
    > że to kosztuje.

    Wygoda - ważna rzecz. Ale liczy się też _czas_.

    Na uruchomienie OpenOffice'a czeka się wieczność, nawet
    na niezłym sprzęcie. Zdecydowanie szybciej można się doczekać
    na pracę w Wordzie czy Excelu.

    Zresztą OO wzoruje się właśnie na MS Office - chociażby sam
    interfejs. Tak naprawdę, to ciągle próbuje go dogonić.

    Gimp też miał być tak wspaniały, lepszy niż Photoshop.
    Może do pracy w domciu to tak, ale Gimp nie obsługuje CMYK,
    co dyskwalifikuje go w pracy grafika.

    Najbardziej rozśmieszyło mnie takie stwierdzenie w internecie, że
    Linuksa można uruchomić nawet na 486 z 16 RAM! ;)))))
    Tyle, że w trybie tekstowym!

    Toż na takiej konfiguracji bez problemu śmiga Windows 3.11,
    z obsługą sieci i Wordem przynajmniej 2.0!

    --
    Koziorozec

  • 29. Data: 2005-10-09 23:29:51
    Od: " leszek" <s...@g...pl>