PracaGrupypl.praca.dyskusje › Na co zwraca sie uwage w firmach z zagranicznym kapitalem?

  • 11. Data: 2003-01-08 22:07:16
    Temat: Re: Na co zwraca sie uwage w firmach z zagranicznym kapitalem?
    Od: "Akoterinatabellaczikcziks" <S...@t...pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:avgvt0$dk6$1@news.gazeta.pl...

    > Czy słowo outsorsing już się tak zadomowiło w języku polski ?

    No niekoniecznie - "outsourcing" bardzo głupio brzmi (zwłaszcza przez "s"
    ...), ale jakiego słowa użyjesz w zamian?

    Kurde - czy może Pan Miodek ma jakiś adres email, tak, aby było mu można
    takie problemy zgłaszać?

    Ps.

    Zamiast "email", może poczty elektronicznej...

    Pss.

    Może ktoś wie jak się pisze "dwumlask" ? Bo mój słownik z Worda akceptuje
    tylko tak " dwu mlask" .

    pozdr

    shimon

  • 12. Data: 2003-01-08 22:36:08
    Od: "Akoterinatabellaczikcziks" <S...@t...pl>

    Użytkownik "MerlinXP" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > sorry za taka bezposredniosc, ale taki dzis nastroj (i w ogole to ja
    > wymagajacy jestem ;)

    Nie masz za co przepraszac, to raczej ja Ci jestem wdzeczny za to ze chcialo
    Ci sie poswieciec kilka minut, na przeczytanie tego i za rzeczowa krytyke -
    lepiej tu dostac po uszach, niz zeby CV polecialo do kosza u pracodawcy. Z
    tych samych powodow dziekuje Kaizen'ow i Wojciechowi Skrzypinskiemu.

    Co do kilku punktow zgadzam sie z Wami w 100% - niepotrzebnie sie powtarzaja
    pewne fragmenty, bledy i ogolne zakrecenie ;) Dobrze ze przeczytal to ktos,
    zanim to nie trafilo na kolejne biurka dziewczat z HR. (Mam nadzieje ze juz
    nie bedzie musialo ;)

    Co do innych punktow - podyskutowalbym, ale to juz nie dzis - jutro
    nieludzko rano musze zwarty i gotowy do podjecia nowych obowiazkow.
    Jak sie dobrze spisze, to dlugo sie potem nie wyspie... A tak dobrze bylo mi
    byc obibokiem ;)

    pozdr
    akote

  • 13. Data: 2003-01-08 23:34:33
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Akoterinatabellaczikcziks" <S...@t...pl> writes:

    > Użytkownik "artex" <a...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > w lesie...
    >
    > obibokiem bylem i polibudy nie skonczylem
    > a dwa razy do niej podchodzilem

    no to wyksztalceniu napisz ze matura (gdzie) i ze zaliczone dwa lata
    politechniki kierunek taki-a-taki.(czy ile tam lat ci wyszlo)

    jak sie beda na rozmowie pytac czemu tylko dwa lata a nie skonczona,
    to juz musisz byc tworczy. wazne, zeby to co powiesz nie swiadczylo o
    tym, ze jestes len bo leni i osob co nie koncza projektow nikt nie
    chce zatrudniac.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 14. Data: 2003-01-08 23:50:46
    Od: Bozo <b...@b...pl>

    svobo wrote:
> [...]

    1. Zdjęcie dla mnie OK, ale dość tolerancyjny jestem ;)
    2. Mimo że CV może być dość dowolne, to przydała by się jakaś forma.
    3. Wykształcenie - zdobywałeś wiele lat, trzeba je wyeksponować. Jako
    uzupełnienie kursy i certyfikaty, nie odwrotnie (dura lex, sed lex).
    4. CV ma być krótkie 1 strona, IMHO to jest list motywacyjny (i tak za długi
    i nie za bardzo na temat).
    5. Byki - całe stado. Mnie kiedyś nie przyjęli za spację przed przecinkiem
    (Del Piero, nawiasem mówiąc bardzo przereklamowani).
    6. Idiotyczne wymagania naszych czasów - brak zgody na wykorzystanie danych.
    Nawet bardzo dobre CV zostanie odrzucone za jego brak.
    7. Co to znaczy język dobrze? Trzeba dokładnie określić stopień.
    8. Referencje raczej na życzenie, chyba że jesteś 500% pewny ludzi, których
    pochopnie podałeś namiary.
    9. Nikogo nie obchodzi czego szukasz, ale jak napisała Nina do czego dążysz
    i dlaczego. Zbędne, zmienić/dodać do celu lub usunąć.
    10. To co interesuje do zainteresowań zawodowych. Aby ominąć czepialskich
    psychologów, dodać 1-2 rzeczy pozazawodowe (np. muzyka poważna) i jakiś
    sport (siatkówka?) - pracodawcy cenią dobrą kondycję ;)
    11. Prezentowane cechy osobiste precz. Nie pasują do profilu stanowiska, to
    raczej handlowiec/akwizytor. Natomiast dobrze się prezentują podczas
    rozmowy kwalifikacyjnej.
    12. Certyfikaty ok, jeśli są ważne i wystawione na osobę, nie na firmę.

    Na koniec ogólnie: módl się, aby CV dotarło do ludzi z wykształceniem
    technicznym, a nie jakiegoś HR z biurwami, bo wyląduje w niszczarce.