PracaGrupypl.praca.dyskusje › NIP

  • 1. Data: 2004-09-23 12:07:36
    Temat: NIP
    Od: "Wojtek Humanowski" <w...@w...pl>

    Mam pytanko: jak mam wyrobić sobie NIP, bedac studentem i nie majac jeszcze
    zatrudnienia? Bylem w urzedzie skarbowym, to urzedniczka powiedziala mi, ze
    bez pieczatki zakladu pracy albo urzedu pracy nie wyrobie tego NIPu. To co,
    mam sie zarejestrowac jako bezrobotny? Przeciez jestem studentem, a prace
    chce podjac za granica w przyszle wakacje, wiec niemozliwe jest zeby
    pracodawca dal mi jakas glupia pieczatke. Kazde moje pytanie w strone pani
    urzednik konczylo sie odpowiedzia: "Ja panu nic nie powiem, ma byc
    pieczatka!". To przeciez jest chore, jak oni chca walczyc z bezrobociem, jak
    nie mozna dostac glupiego numerka, a przeciez nie chce pracowac na czarno!
    Poza tym mam kolegow studentow, ktorzy dostali NIP bez problemu, tylko
    akurat w innym miescie, a tak samo jak ja nie podejmowali wczesniej pracy.

  • 2. Data: 2004-09-23 12:17:58
    Temat: Re: NIP
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <w...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > Poza tym mam kolegow studentow, ktorzy dostali NIP bez problemu, tylko
    > akurat w innym miescie, a tak samo jak ja nie podejmowali wczesniej pracy.

    To złóż NIP-3 (albo -1, nigdy nie pamiętam który to jest dla
    nieprowadzących działalności) i zażądaj podania przyczyny odmowy
    przyjęcia formularza na piśmie z podaniem podstawy prawnej. Według mnie
    takiej nie ma. Jeśli pani będzie kręciła, to pięterko wyżej do
    naczelnika urzedu i oficjalna skarga na piśmie na niezgodną z KPA pracę urzędnika.

    Pamiętaj - z urzędasami rozmawia się PISMAMI! Tylko wtedy da się
    cokolwiek załatwić.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-09-23 12:26:07
    Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojtek Humanowski" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > zatrudnienia? Bylem w urzedzie skarbowym, to urzedniczka powiedziala mi,
    ze
    > bez pieczatki zakladu pracy albo urzedu pracy nie wyrobie tego NIPu.

    sciagnij druk NIP-3 z internetu wypelnij i wyslij poleconym do US i sprawe
    powinno to zalatwic.

    m.

  • 4. Data: 2004-09-23 17:15:13
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > sciagnij druk NIP-3 z internetu wypelnij i wyslij poleconym do US i sprawe
    > powinno to zalatwic.

    Nie załatwia - sprawdzone w Krakowie.

    Wojtek

  • 5. Data: 2004-09-23 17:35:14
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <w...@p...onet.pl> napisal(a):

    > Nie załatwia - sprawdzone w Krakowie.

    A podstawę prawną odmowy podali?

  • 6. Data: 2004-09-23 21:22:53
    Od: "Misiu" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie załatwia - sprawdzone w Krakowie.

    Podczas kupna samochodu na podstawie umowy kupna-sprzedaży trzeba wypełnić
    PCC1, gdzie potrzebny jest nip. Bez nipu nie zarejestrujesz umowy w
    skarbowym. Bardzo dziwne jest tłumaczenie(czytaj: wykręcanie się)
    urzędowniczek z tamtego skarbowego. A może im się druczków z kupki na
    kupkę przekładać nie chce...

  • 7. Data: 2004-09-24 09:05:19
    Od: Trociu <t...@a...ict.pwr.wroc.pl>

    On 2004-09-23, Misiu wrote:

> [...]
    Dziwne
    Co prawda bylo to jakis czas temu, ale jakos po skonczeniu 18-stki planujac
    juz jakies prace dorywcze na wszelkie uciechy posedlem do US, wzialem
    odpowiedni druczek, wypelnilem go, zlozylem i po jakims czasie dostalem
    liscik z nadaniem NIPu. Bylo to jeszcze za czasow konca liceum .
    Ale moze przez te kilka lat sprawa sie zmienila.

    Trociu

    --
    Plain-text over all!!!
    /**********/

  • 8. Data: 2004-09-24 17:51:17
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > Poza tym mam kolegow studentow, ktorzy dostali NIP bez problemu, tylko
    > akurat w innym miescie, a tak samo jak ja nie podejmowali wczesniej pracy.

    kazda osoba kt.ukonczyła 18 rok życia powinna mieć nadany nr nip (potrzebny
    jest m.in.żeby rodzice mogli zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego uczące się
    dziecko), w naszym us nie ma problemu, wypełnia sie wniosek, składa sie go i po
    tygodniu jest nr nip. czyżby wszystkie us inaczej działały?
    pozdr.
    magda

  • 9. Data: 2004-09-24 18:02:20
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    s...@o...pl wrote:

    [...]

> [...]
    > zdrowotnego uczące się dziecko), w naszym us nie ma problemu, wypełnia
    > sie wniosek, składa sie go i po tygodniu jest nr nip. czyżby wszystkie

    Mój US wymagał by na formularzu zgłoszeniowym znalazła się pieczątka
    pracodawcy. Dopiero wówczas przyjęli wniosek. Najgorsze że to praktycznie
    chyba zależy od widzimisię danego urzędu. W jednym przyjmują bez problemu
    od razu, podczas gdy w innym bez wspomnianej pieczątki nie ma szans.

    --
    Wojciech Bańcer

  • 10. Data: 2004-09-24 18:19:14
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

> [...]
    > chyba zależy od widzimisię danego urzędu. W jednym przyjmują bez problemu
    > od razu, podczas gdy w innym bez wspomnianej pieczątki nie ma szans.

    To trzeba pożyczyć od znajomego bylejaką pieczątkę, przystawić i będzie.
    ;) Przecież pieczątka do niczego nie zobowiązuje...

    A ja i tak uważam, że nie ma podstaw prawnych do takich wymagań i
    żądanie odmowy na piśmie z podaniem podstawy prawnej powinno spowodować
    magiczną poprawę sytuacji...