PracaGrupypl.praca.dyskusje › Moda na angielski

  • 1. Data: 2002-09-06 20:21:31
    Temat: Moda na angielski
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

    Przytłaczająca większośc ogłoszeń rekrutacyjnych zawiera wymóg znajomości
    angielskiego lu/i innego języka. Kiedyś zainwestowałem sporo czasu i
    pieniążków aby zgłębić tajniki angielskiego. Na rozmowie rekrutacyjnej nikt
    o to nawet nie zapytał (chyba nikogo nie było co mógłby to sprawdzić ;-0 ).
    Pracowałem sobie i język nie był potrzebny więc się zapomniało. I tak było w
    3 kolejnych firmach. Czytająć te ogłoszenia mam wrażenie, że angielski jest
    tu drugim językiem urzędowym. Pracodawcy nie wynagradzają lepiej osób
    znających język i tak naprawdę ze względu na trudną sytuację na rynku pracy
    piszą to co wyczytają na suficie. Ktoś powie, że to ich prawo ale ja powiem,
    że to lekceważenie drugiego człowieka -chcę nabywać takie kwalifikacjie ,
    które zapewnią mi pracę i lepszą pensję. Ja też będę na tyle bezczelny iż
    będę odpowiadał na takie ogłoszenia. Nieważne - niemiecki, francuski,
    angielski - wsio rawno! Jak ktoś na rozmowie zechce sprawdzić to trudno -
    zabiorę im tak samo czas i pieniążki.

    --
    Mroczny Daro

  • 2. Data: 2002-09-06 21:45:01
    Temat: Re: Moda na angielski
    Od: "Magic" <m...@i...pl>

    dobra mysl,

    moge tez to robic??? :)

    pzdr

  • 3. Data: 2002-09-07 07:14:47
    Od: "Marcin Oździński" <mozdzins@sim+net.pl>

    Użytkownik "Magic" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > dobra mysl,
    >
    > moge tez to robic??? :)

    Pewnie ze tak.Tak robia _WSZYSCY_ obecnie starajacy sie o prace.
    Znaja wszystkie jezyki perfekt a w dziedzinie IT nic nie jest im obce.
    Pozniej okazuje sie ze maja klopoty z podyktowaniem numeru telefonu dla
    zagranicznego rozmowcy lub dolaczeniem zalacznika do wysylanego e-maila.
    Normalka :(

  • 4. Data: 2002-09-07 11:40:25
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > Pozniej okazuje sie ze maja klopoty z podyktowaniem numeru telefonu dla
    > zagranicznego rozmowcy lub dolaczeniem zalacznika do wysylanego e-maila.

    Bzdury, raczej znam przypadki osób umiących dobrze ang w mowie i piśmie,
    administrację AS'em, Unixami, postawieniem serwera Oraclowego i
    pozostającymi bezrobotnymi lub trafiającymi na pracodawcę, dla którego w
    ostateczności liczy się zdobywanie klientów przez pracownika, po to aby
    rzucić ochłap na koniec miesiąca za ich pracę !!!
    Te czasy minęły, gdzie wynagradzano za znajomość jezyków, profesjonalizm,
    liczy się tylko zdobycie taniej siłej roboczej !!!
    Nie czarujcie pracodawcy - potrzebujecie łosi do roboty dobrze
    wykształocnych !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 5. Data: 2002-09-08 12:14:58
    Temat: Re: Moda na angielski - czasami jednak uzasadniona
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Wrangler" <a...@i...pl> wrote in message

    > Bzdury, raczej znam przypadki osób umi?cych dobrze ang w mowie i pi?mie,
    > administracj? AS'em, Unixami, postawieniem serwera Oraclowego i
    > pozostaj?cymi bezrobotnymi lub trafiaj?cymi na pracodawc?, dla którego w

    Nie wierze !
    srodowisko AS jest wciaz ekskluzywnym klubem poparte znajomoscia Oracla i
    jakis Ux gwarantuje prace.
    Chyba ze taki czlowiek rzada na dzien dobry 20kzl netto lub okazuje sie ze
    wspomniane umiejetnosci nie wykraczaja poza to co zapamietal na pierwszych
    trzech dniach szkolenia a teraz wpisuje sobei do CV Bog raczy wiedziec co.

    Wracajac do wymogu angielskiego (i innych jezykow i wymagan) taki ksztalt
    ogloszen wynika z dwoch w mojej opini powodow:
    1. W Polsce stanowiska HR managerow lub blizej nam kadrowych zajmuja
    skonczone ciolki i ciolkinie. Ich zachowanie w czasie rekrutacji i po jest
    skandaliczne. Same ogloszenia sa zwykle kopiowane z innych z drobymi
    korektami dotyczacymi danych adresowych.
    2. Takie wymogi sa faktycznie potrzebne - mialem do czynienia z rekrutacjami
    w zwiazku z wlasna dzialnoscia i praca w firmie w ktorej potrzebowalem ludzi
    z angielskim i co przychodzili w CV mieli wpisane czarno na bialym znajomosc
    angieslkiego dobra, a na najprostrze pytania typu: Could you elaborate in a
    few sentences your job experiences? W najgorszym przypadku uslyszalem Yes,
    of course (i koniec), a srednio byl to jakis mniej lub bardziej belkotliwy
    zlepek angielskich slow. Na jakiekolwiek bardziej zaawansowane assessing
    centre bylo szkoda czasu.

    Pozdr.
    Beny

  • 6. Data: 2002-09-08 13:50:30
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
    >Nie wierze !
    >srodowisko AS jest wciaz ekskluzywnym klubem poparte znajomoscia Oracla i
    >jakis Ux gwarantuje prace.
    Oracle na AA/400.
    To brzmi jak mercedes z silnikiem do Fiata 126p, no bo, po co komu na
    ASie kupowac Oracla, jak ma juz "by default" DB2?
    W zasadzie nie oczekuje od Ciebie odpowiedzi, bo zapewne to jest tylko
    pare zaslyszanych hasel, a ty je po prostu przepisales...
    :)

> [...]
    >trzech dniach szkolenia a teraz wpisuje sobei do CV Bog raczy wiedziec co.
    No oczywiscie, kazdy wie na co go stac i ile jest wart, pracujesz w
    innym srodowisku?

> [...]
    >ogloszen wynika z dwoch w mojej opini powodow:
    >1. W Polsce stanowiska HR managerow lub blizej nam kadrowych zajmuja
    Ciekawe kto ich umiescil na tych stanowiskach?
    Zapewne jacys geniusze.
    :)

    >Ich zachowanie w czasie rekrutacji i po jest
    >skandaliczne. Same ogloszenia sa zwykle kopiowane z innych z drobymi
    >korektami dotyczacymi danych adresowych.
    Jak widac przecietny *POLSKI* HaeRowiec nie boi sie ciezkiej pracy,
    ani wyzwan...
    :)

    prosze, prosze.
    :)

    Pozdrawiam
    Artur

  • 7. Data: 2002-09-08 15:46:27
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > W zasadzie nie oczekuje od Ciebie odpowiedzi, bo zapewne to jest tylko
    > pare zaslyszanych hasel, a ty je po prostu przepisales...

    Zdaje sie nie rozumiem. Nie mozna znac sie na asach i oraclach - to sie
    wyklucza czy jak ?
    kto kaze ci uzywac oracla na AS'ie.
    A przyznasz chyba ze przy takiej rozleglej znajomosci srodowisk prace chyba
    latwo znalezc.

    pomijac fakt ze od DB2 do Oracla na dobrym unixie nie jest tak daleko jak od
    mercedesa do fiata 126p.
    Beny

  • 8. Data: 2002-09-09 10:16:42
    Od: Nahia <n...@p...onet.pl>

    /o)\ Czesc, Wrangler :-)
    \(o/ Piszesz:

    > Bzdury, raczej znam przypadki osób umiących dobrze
    > ang w mowie i piśmie, administrację AS'em, Unixami,
    > postawieniem serwera Oraclowego i pozostającymi
    > bezrobotnymi

    jak ktos ma na prawde takie super kwalifikacje, to
    nie ma powodu pieprzyc sie z szukaniem pracy- moze
    spokojnie zalozyc soibe dzialanosc gospodarcza, po
    czym podlaczyc sobie lacze do chaty i siedzac tam na
    dupsku administrowac sobie zdalnie nawet kilkoma
    serwerami, pojawiajac sie w firmach sporadycznie jak
    juz koniecznie musi.

    i nie pisz mi tu ze tak sie nie da, bo akurat paru
    takich znam. ba!, znam studenta 3 roku, nawet nie
    informatyki, ktory w ten sposob sobie zarabia, i
    nie sa to male sumy.

    > lub trafiającymi na pracodawcę, dla którego w
    > ostateczności liczy się zdobywanie klientów przez
    > pracownika, po to aby rzucić ochłap na koniec
    > miesiąca za ich pracę !!!

    o chwila, to ze ty nie potrafisz zarobic jako p.h.
    nie znaczy kociaczku, ze jest to szukanie frajera.
    probowales kiedys? tak sie sklada, ze do tej pracy
    trzeba znac sie nie tylko na robieniu stronek, ale
    na masie innych rzeczy- od marketingu zaczynajac,
    na umiejetnosci wyjasnienia skomplikowanych czesto
    spraw technicznych kompletnemu laikowi, i to tak
    zeby je zrozumial, skonczywszy. takie pierdulki ze
    trzeba swietnie znac internet, zeby wiedziec co na
    prawde ma on do zaoferowania firmie tez sa wazne...

    imho firmy ktore zatrudniaja p.h. z lapanki sa
    zwyczajnie niepowazne i dzialaja na wlasna szkode-
    no, chyba ze do sprzedazy sa gabki albo lampki, a
    technika jest chodzenie po domach- to co innego...

    dobry p.h. jest cennym pracownikiem, chocby juz
    dlatego tylko, ze bez niego reszta firmy moze nie
    miec co robic ;-)

    > Te czasy minęły, gdzie wynagradzano za znajomość
    > jezyków, profesjonalizm,

    oczywiscie. teraz wynagradza sie za to, co ktos z
    ta znajomoscia i profesjonalizmem potrafi zrobic.

    > liczy się tylko zdobycie taniej siłej roboczej !!!

    tania sila robocza nie nada mi sie do zrobienia
    porzadnego serwisu, nie porozmawia z klientem o
    usludze za kilkanascie tysiecy zlotych, ani nie
    zrobi mi na prawde dobrego projektu graficznego.
    tania sila robocza jest fajna jak przenosisz sie
    do nowego biura i trzeba meble nosic, albo juz w
    tym biurze do sprzatania po godzinach.
    jasne, ze zatrudnia sie i jednych, i drugich...
    ale to nie ja ich zaliczam do tych grup, oni juz
    w nich sa jak przychodza.

    > Nie czarujcie pracodawcy- potrzebujecie łosi do
    > roboty dobrze wykształocnych !!!

    jak ktos jest los, to nawet dobre wyksztalcenie
    zasadniczo mu nie pomoze- no, ale na szczescie sa
    tez tacy, ktorzy maja do zaoferowania wiecej niz
    samo wyksztalcenie ;-)

    > Wrangler

    Nahia, Department of Redundancy Department

  • 9. Data: 2002-09-09 10:41:02
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    artur dyksinski wrote:

    > Czesc
    > Oracle na AA/400.
    > To brzmi jak mercedes z silnikiem do Fiata 126p, no bo, po co komu na
    > ASie kupowac Oracla, jak ma juz "by default" DB2?

    By the way: "by default" to chyba DB400? - wbudowana w OS400
    (tak przynajmnieniej mial AS z ktorym kiedys mialem troche do czynienia
    w jednej takiej instytucji ...)

    Pozdr.
    D.

  • 10. Data: 2002-09-09 11:05:13
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Nahia wrote:

> [...]
    > dupsku administrowac sobie zdalnie nawet kilkoma
    > serwerami, pojawiajac sie w firmach sporadycznie jak

    E tobie sie cos myli, dlaczego zakladasz ze ktos z tak duza wiedza
    merytoryczna posiada/zdobedzie klientow? To osobna
    dzialka wymagajaca innych/dodatkowych umiejetnosci (ew. kontaktow
    - ale jak by je mieli to nie byli by bezrobotni). Przeciez Wrangler nie
    napisal,
    ze Ci ktorych zna sa swietnymi handlowcami.