PracaGrupypl.praca.dyskusje › Młody informatyk cd.

  • 1. Data: 2002-03-06 22:39:46
    Temat: Młody informatyk cd.
    Od: "Marcin Operacz" <m...@h...com>

    Witam

    Jakiś czas temu pojawiło się ogłoszenie dotyczące młodego człowieka przed
    maturą który pytał się jak zaplanować sobie życie zawodowe, aby zakończyć w
    dolinie krzemowej...

    Cytat:

    Jestem obecnie w 4 klasie LO od przeszlo 10 lat wiem, ze zostane
    informatykiem i poczynilem wszystkie mozliwe kroki aby zrealizowac ten cel.
    Szybko sie ucze i jestem pracowity (nawet bardzo jesli chodzi o
    informatyke). {CUT}Chcialbym ostatnie dwa lata studiow
    skonczyc w Dolinie Krzemowej w Berkley. Jednak aby zrealizowac ten cel
    potrzebne sa pieniazki. Rowniez mam ochote zdac agzaminy na kolejne
    certyfikaty Microsoft'u.{CUT}Przez te trzy lata jestem gotow poswiecic caly
    swoj czas na
    potrzeby mojego ew. pracodawcy i sponsora. {CUT}

    Odpisałem na to ogłoszenie... Dostałem masę mailów z prośbą o opisanie tego
    jak ja to zrobiłem... Postanowiłem opowiedzieć całej grupie:

    (To był wstęp)

    Mianowicie w 3 klasie szkoły podstawowej wiedziałem że moje życie będzie
    związane z komputerami. I nigdy w to nie wątpiłem...
    Szkołę średnią skończyłem eksperymentalną(z tego co mi wiadomo to teraz nie
    jest już eksperyment) Liceum Techniczne, miał to być taki
    ogólniak+technikum(nie wiem czy dobrze napisałem), co jest zaskakujące to
    wcale nie byłem kujonem, moja średnia wyszła troszkę powyżej 3,5... Nigdy
    nie uważałem że czegoś można się nauczyć w szkole, dlatego nieraz zdażało
    się że nie było mnie w szkole po 3-4 tygodnie :)
    Po maturze w 2000 roku, zdałem egzaminy i dostałem się do mojej wymarzonej
    uczelni(Polsko Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych), ale niestety
    nie jest to szkoła publiczna i trzeba było za nią płacić. A żeby za coś
    płacić w wieku 18 lat to albo trzeba mieć bogatych rodziców albo zacząć
    zarabiać na siebie... Stwierdziłem że po studiach to przydałoby się jeszcze
    pare lat doświadczenia, a i na szkołę niemało trzeba kasy wykładać (860 zeta
    o ile pamiętam), więc wziąłem poniedziałkową Gazetę Wyborczą (Agora musi mi
    darować reklamę ;)) i znalazłem bardzo ciekawe ogłoszenie,(bardzo mi się
    spodobało logo firmy Polymus Dystrybucja) i odpowiedziałem na nie. Teraz
    mogę się przyznać... Szukali programisty/projektanta ze znajomością Accessa,
    nie znając go kompletnie napisałem CV że i owszem znam go b.dobrze(cały
    weekend siedziałem nad kompem i uczyłem się tego chole........stwa),
    zaprosili mnie na rozmowę kwalifikacyjną.

    Do tej pory sam programowałem (ASP,VBScript,C++), ale teraz jestem
    "managerem" i wszystko co piszą moi podwładni jest w VB.NET lub C#

    U mnie w firmie jest wyraźny podział, jest jeden człowiek na stanowisku
    Busines Development Manager on wymyśla i "wciska" klientą jakieś koncepcje,
    a ja zastanawiam się jak to napisać w czym i na jakiej platformie
    sprzętowo-programowej..

    W tej chwili jest to zajebiście trudne, ale mogę Ci napisać jak MY to
    robimy.... Obserwujesz rynek, np. połączenie C+ z Wizja dało duże
    możliwości. C+ musi przestawić anteny klientów Wizji a więc jest szansa na
    zrobienie kasy... Możesz w takiej sytuacji zrobić zajebistą prezentacje i
    jeżeli wiesz do kogo pójść to masz duże szanse to zrobić.... (Ale ten
    konkretny przykład jest już obsadzony :)))

  • 2. Data: 2002-03-06 22:41:42
    Temat: Re: Młody informatyk cd.
    Od: "Marcin Operacz" <m...@h...com>

    CUT

    Sorka ale mi się wysłało niedokończone.....

    CDN...

  • 3. Data: 2002-03-06 22:54:51
    Od: "Marcin Operacz" <m...@h...com>

    > zaprosili mnie na rozmowę kwalifikacyjną.
    Przyjeli za jakąś symboliczną kwotę 1000 zł netto(to jest naprawdę b.niska
    pensja jak na programistę na pełen etat)...

    Przez pierwsze 2 miesiące (okres próbny) dostawałem takie pieniądze, potem
    była podwyżka... i jeszcze jedna na koniec roku...

    W 2001 z grupy polymus wydzieliła się firma specjalizująca się w nowych
    technologiach Comtica, zajmowaliśmy się tworzeniem baz danych stron firm
    (m.i. TV Puls) itd.

    Na początku wakacji 2001 odszedł od nas manager działu IT, więc zostałem sam
    sobie.
    Po wakajach przyszedł pełen zapału noy manager. I zaczeły się zmiany..
    zatrudniliśmy 5 nowych ludzi. Ktoś musiał tym kierować a nie mógł to być pan
    manager bo on zajmował się wymyślaniem nowych rzeczy.. Więc w wieku 20 lat
    zostałem managerem, ma pod sobą 5 ludzi których średnia wieku wynosi coś
    koło 30 lat... pojawiła się kolejna podwyżka i przestałem programować...

    W mailach do mnie przyszły pytania na które odpowiedziałem tak:

    Czy ja jestem programistą i w czym piszę
    > Do tej pory sam programowałem (ASP,VBScript,C++), ale teraz jestem
    > "managerem" i wszystko co piszą moi podwładni jest w VB.NET lub C#

    Jak wygląda podział obowiązków w firmie:
> [...]
    koncepcje,
    > a ja zastanawiam się jak to napisać w czym i na jakiej platformie

    Jak znaleźć jakąś intratną propozycje:
> [...]
    > jeżeli wiesz do kogo pójść to masz duże szanse to zrobić.... (Ale ten
    > konkretny przykład jest już obsadzony :)))

    Przepraszam wszystkich grupowiczów za takie rozpisywanie się nad moją
    osobą.....

    Marcin

    PS: Jak jakieś pytania to chętnie odpowiem..

  • 4. Data: 2002-03-06 23:19:34
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Mar 2002 23:54:51 +0100, "Marcin Operacz" <m...@h...com>
    wklepał(-a):

    >PS: Jak jakieś pytania to chętnie odpowiem..

    Czy pracujesz dla Ciemnej Strony Mocy (czyt. Microsoftu)? ;-P

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 5. Data: 2002-03-07 10:41:39
    Od: "Marcin Operacz" <m...@h...com>

    > Czy pracujesz dla Ciemnej Strony Mocy (czyt. Microsoftu)? ;-P

    Nie i wcale tego nie żałuje, szczególnie że moje spojrzenie na produkty tej
    firmy jest trochę kontrowersyjne... :)

    Przez wiele lat uważałem M$ za beznadziejną firmę...
    A teraz jestem przekonany że jest to jedna z najleprzych firm z branży...

  • 6. Data: 2002-03-07 10:45:24
    Od: "Marcin Operacz" <m...@c...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <K...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin Operacz" <m...@h...com> napisał w wiadomości

    > tej

    > no.. rzeczywiście.. "najleprza" jak to napisales :)))

    Nie sądziłem że ktoś się zorientuje ;)

  • 7. Data: 2002-03-07 10:46:59
    Od: "Krzysztof" <K...@i...pl>

  • 8. Data: 2002-03-07 11:11:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Mar 2002 11:41:39 +0100, "Marcin Operacz" <m...@h...com>
    wklepał(-a):

    >Nie i wcale tego nie żałuje, szczególnie że moje spojrzenie na produkty tej
    >firmy jest trochę kontrowersyjne... :)

    Każdy się przyzwyczaja do tego, na czym pracuje... i zapomina o innych
    producentach.

    >Przez wiele lat uważałem M$ za beznadziejną firmę...
    >A teraz jestem przekonany że jest to jedna z najleprzych firm z branży...

    Jeśli chodzi o marketing to na pewno.
    A reszta.... ja zdania nie zmieniłem.
    Polecam http://www.fun.from.hell.pl/2002-02-27/buglist.jpg ;-)

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 9. Data: 2002-03-07 11:27:24
    Od: "Marcin Operacz" <m...@c...pl>

    > Jeśli chodzi o marketing to na pewno.
    > A reszta.... ja zdania nie zmieniłem.
    > Polecam http://www.fun.from.hell.pl/2002-02-27/buglist.jpg ;-)

    Zdjęcie za....ste ale, wystarczy zmienić windows 2000, Microsoft na RedHat
    lub TurboLinux lub Debian... I też będzie śmieszne.. A co do tej dyskusji to
    NTG, ale bardzo chętnie Ci opiszę co o tym sądze...

    PS: Na M$ zrobisz kase, na GNU nie... :(

  • 10. Data: 2002-03-07 12:13:36
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Marcin Operacz wrote:

    > ... pojawiła się kolejna podwyżka i przestałem programować...

    Nie brakuje Ci tego?

    Pozdrawiam
    Darek