PracaGrupypl.praca.dyskusjeLM i CV przez email

  • 71. Data: 2008-04-10 17:03:17
    Temat: Re: LM i CV przez email
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > strasznie skomplikowany przypadek wybrales, najczesciej po prostu nie ma
    > dostepu do internetu

    hm... chyba przysnołeś, bo skoro nie ma dostępu do internetu to nie ogłasza
    ofert pracy w internecie,nie odbiera meili i nie kontaktuje się meilowo:O)

    > a co ma dostep do internetu do tego ?

    to o czym wyżej napisałem:O)

  • 72. Data: 2008-04-10 17:04:40
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > a ja wielokrotnie widziałem że pracownik wcale nie miał doostępu do
    > Internetu, albo wcale nawet komputera nie miał i też pracował:O)
    >
    > tylko czy uważasz że takie ograniczenia mają jakiś sens w przypadku
    > pracownika odpowiedzialnego za kontakty na zewnątrz firmy?
    > wracając do tematu, to meilem odpowiada się na oferty zamieszczane zwykle w
    > internecie, a nie zawieszone na gablotce w firmie:O)

    Mam wrażenie, że nie rozumiesz jednej rzeczy na poziomie technicznej:
    firmowy serwer poczty itp. usług może stać w sieci, do której pracownik
    ma dostęp, jednocześnie nie mając dostępu do Internetu (czy ogólnie na
    zewnątrz sieci firmowej).

    A co do sensu takich ograniczeń, to zależy od stanowiska. Rzecznik
    prasowy powinien dostęp do Internetu mieć. Szeregowy odpowiadacz na
    maile w dowolnym z działów, niekoniecznie - no chyba, że wymagają tego
    jakieś inne powierzone mu obowiązki.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 73. Data: 2008-04-10 19:00:16
    Od: "S. Banach" <...@B...pl>

    PDF zapewni Ci to że to co widzisz na swoim PC, będzie tak samo
    wyglądało u potecjalnego pracodawcy, i odbiorca formatowania Ci
    przypadkiem nie przestawi.

    Innych zalet/wad między tymi formatami w tym kontekście nie ma.
    Więc jeżeli dotarłeś do tej odpowiedzi odpuść sobie resztę wątku.

  • 74. Data: 2008-04-10 19:20:02
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Mam wrażenie, że nie rozumiesz jednej rzeczy na poziomie technicznej:

    zdaje ci się:O)

    > firmowy serwer poczty itp. usług może stać w sieci, do której pracownik ma
    > dostęp, jednocześnie nie mając dostępu do Internetu (czy ogólnie na
    > zewnątrz sieci firmowej).

    pewnie że może tak być, jak i setki możliwych konfiguracji sprzętowo jakichś
    tam, ale to w tym konkretnym przypadku nie ma to żadnego znaczenia
    (wytłumaczenie czytaj niżej)

> [...]
    > powinien dostęp do Internetu mieć. Szeregowy odpowiadacz na maile w
    > dowolnym z działów, niekoniecznie - no chyba, że wymagają tego jakieś inne

    i doszliśmy wreszcie do sedna sprawy:O)
    (w dali słychać hura i oklaski a w powietrzu unoszą się baloniki)

    skoro pracownik ogłasza oferty w internecie, oraz prosi o kontakt meilowy to
    taki dostęp do internetu musi mieć (co tam musi, on go poprostu ma!), i nie
    musi w tym celu posiadać super łącza, prosty komputer z OS i neostrada na
    przykład (w firmie mogą być nawet ściany ogniowe sprzętowe i programowe i
    takie tam dla bezpieczeństwa, mogą tam być bramy zamykane na klucz, kominek
    z płaszczem wodnym i wieszak na ubrania)

    czy to brzmi logicznie?
    czy może w tej firmie jeden pracownik zajmuje się ogłaszaniem w necie i ma
    łącze z www i poblokowaną pocztą i Counter-Strike'iem, a drugi odbieraniem
    meili i ma tylko dostęp do poczty, a policjanci chodzą parami bo jeden umie
    czytać a drugi pisać? :O)

  • 75. Data: 2008-04-10 19:32:21
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Tak, przekonanie, że wszyscy muszą się dostosować do niej, a kto się
    > nie dostosuje, ten niegodzien jest zainteresowania, mało profesjonalny
    > i w ogóle dupa. :->

    ale nic takiego nie napisala, nikt nie musi sie dopasowac do niej.
    poprostu uwaza ze firma w ktorej pracownik odpowiedzialny za rekrutacje i
    przegladanie korespondencji nie potrafi odczytac pdfa jest nieprofesjonalna.
    ciezko sie z tym nie zgodzic bo co za firma by zatrudnila kogos na
    stanowisko rekrutera ktory nie potrafi sobie poradzic z pdfem:) raczej
    trzeba sie trzymac od takiej firmy z daleka.

    ale oczywiscie nikt na firmie nic nie wymusza:)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 76. Data: 2008-04-10 19:54:00
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Piotrek pisze:

> [...]
    > stanowisko rekrutera ktory nie potrafi sobie poradzic z pdfem:) raczej
    > trzeba sie trzymac od takiej firmy z daleka.

    :-)

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Jenkinson's Law:
    It won't work.

  • 77. Data: 2008-04-10 20:33:08
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > skoro pracownik ogłasza oferty w internecie, oraz prosi o kontakt meilowy to
    > taki dostęp do internetu musi mieć (co tam musi, on go poprostu ma!), i nie

    Nie. Jeśli pracownik ma odbierać maile, to *musi* mieć dostęp tylko i
    wyłącznie do odbierania maili, cała zaś reszta jest czysto opcjonalna.

    Np. może mieć dostęp do odbierania + wysyłania + do kilku konkretnych
    numerów IP (np. serwisów pracy, aby w nich publikować oferty) na porty
    80/443. I wsio.

  • 78. Data: 2008-04-10 20:38:19
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    gargamel wrote:

    > hm... chyba przysnołeś, bo skoro nie ma dostępu do internetu to nie ogłasza
    > ofert pracy w internecie,nie odbiera meili i nie kontaktuje się meilowo:O)

    nie wiem jak Ci to napisac zebys zrozumial, nie tylko ja Ci juz
    tlumacze w tym watku, ze dostep do serwera mailowego nie wymaga dostepu
    do internetu

  • 79. Data: 2008-04-10 21:01:00
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > nie wiem jak Ci to napisac zebys zrozumial, nie tylko ja Ci juz
    > tlumacze w tym watku, ze dostep do serwera mailowego nie wymaga dostepu do
    > internetu

    a ogłaszanie się w internecie nie wymaga dostępu di internetu?

    a ja nie wiem jak ci to wytłumaczyć, ale jedno z drugim jest powiązane
    ciągiem przyczynowo skutkowym:O)

  • 80. Data: 2008-04-10 21:18:14
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Np. może mieć dostęp do odbierania + wysyłania + do kilku konkretnych
    > numerów IP (np. serwisów pracy, aby w nich publikować oferty) na porty
    > 80/443. I wsio.

    o rany, chyba jesteś administratorem sieci?

    i pewnie jeszcze zapomniałeś dodać że pracownik może się logować do
    komputera tylko jako użytkownik z ograniczonymi prawami, gdzie ma
    zainstalowany tylko notatnik i worda (z zestawem dwóch czcionek) i nic
    samodzielnie nie może zainstalować,
    a jak ktoś nawet tego doc'a przyśle z inną czcionką to kicha i biały
    ekran:O)
    ciekawe czy taki pracownik musi mieć dostęp do toalety? (pewnie
    administrator drzwi zablokował:O)

    a tak na marginesie to jednak plus c,v, w html'u, bo takie firmy mam z
    głowy, ufffff :O)