PracaGrupypl.praca.dyskusjeL4

  • 1. Data: 2012-03-14 11:15:46
    Temat: L4
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy Ktoś tu może powiedzieć mi ile stracę na pensji wybywając na 2 tygodnie
    zwolnienia? ostatnio byłem 6 dni i zabrali mi jakieś 40 pln, jakoś mało, z
    80% wychodzi znacznie więcej... jak to jest?

    chciałbym założyć sprawę sądową (byłemu) pracodawcy... ;o)
    na jakie koszty się narażam i co mogę zyskać, a co stracić?

  • 2. Data: 2012-03-14 12:46:01
    Temat: Re: L4
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    mam też zagadnienie: co to oznacza, że podczas wypowiedzenia trzeba
    wykorzystać cały przysługujący urlop? to znaczy ile dni (na 26 rocznie)?

  • 3. Data: 2012-03-14 13:15:41
    Od: ktos <k...@n...pl>

    Od wynagrodzenia za czas pracy, powiedzmy 2000 brutto masz potrącane
    składki ZUS: 9,76% ubezp. emerytalnego, 1,5 % rentowego i 2,45 %
    chorobowego, razem 274,20.

    Od tego co zostanie (1725,80) 9 % zdrowotnego, od 1725,80 - koszty
    uzyskania (111,25) masz naliczone 18 % podatku, ale naliczony podatek
    jest pomniejszany o 7,75% zdrowotnego i o ulgę (46), czyli tak jakbyś
    płacił 18% podatku i 1,25% zdrowotnego

    W przypadku choroby dostajesz 80% ze średniej z wynagrodzeń z 12 m-cy
    pomniejszonych o składki ZUS, ale nie płacisz od tego tych składek
    (9,76%, 1,5 % i2,45 %), tylko od razu podatek i zdrowotne wg reguł j.w.

    Teoretycznie tracisz, ale w praktyce jeśli np. wcześniej dostawałeś
    premie a teraz gołą zasadniczą to może to wyglądać inaczej.

  • 4. Data: 2012-03-14 14:10:38
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2012-03-14 14:15, ktos pisze:
> [...]
    > pomniejszonych o składki ZUS, ale nie płacisz od tego tych składek
    > (9,76%, 1,5 % i2,45 %), tylko od razu podatek i zdrowotne wg reguł j.w.

    Nie prościej było by gdyby np. każdy płacił np. 50% podatku z dochodu. Z
    tego 70% oddajemy emerytom, 30% trafia do budżetu?
    Mniej biurokracji, niej przekrętów.
    Donald. 500tyś zł na moje konto i możecie mój pomysł zastosować już od 1
    kwietnia :)

  • 5. Data: 2012-03-14 14:39:11
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Nie prościej było by gdyby np. każdy płacił np. 50% podatku z dochodu. Z

    ale dlaczego 50? 90!

  • 6. Data: 2012-03-14 14:40:28
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > mam też zagadnienie: co to oznacza, że podczas wypowiedzenia trzeba
    > wykorzystać cały przysługujący urlop? to znaczy ile dni (na 26 rocznie)?

    odpowiedzcie mi proszę na to pytanie...