PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kwota zarobkow w ogloszeniu

  • 21. Data: 2009-09-26 07:02:47
    Temat: Re: Kwota zarobkow w ogloszeniu
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    news:h9j8rd$1uq$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Wiele zależy od firmy, w której przyjdzie mu pracować. I jak można podać
    > żądaną kwotę wynagrodzenia, skoro nawet kandydat nie zdążył zapoznaćsię
    > z zakresem obowiązków.

    To zakresu obowiązków również nie podano w ogłoszeniu o pracę?

    > Od jednej firmy mogę żądać 3000, a od innej za tą samą pracę 5000. I co?
    > Mam "strzelać" przez telefon byle kadrowej, która nawet jeszcze nie
    > zdecydowała się, czy zaprosić mnie na rozmowę?

    No proszę. Dokładnie tak samo to wygląda w drugą stronę. Na danym
    stanowisku, za wiedzę i umiejętności XYZ, obowiązki typu ABC firma jest w
    stanie zapłacić xxxx zł. Ale przychodzi kandydat, który godzi się na
    wykonywanie obowiązków AB i trochę C, ale wiedzę i umiejętności ma tylko X
    i trochę Y, a Z dopiero się uczy. Pracodawca może zgodzić się go przyjąć,
    ale już na innych warunkach płacowych, np. tylko za xx zł. Skąd więc ma
    wcześniej wiedzieć, jaką stawkę wynagrodzenia podać w ogłoszeniu. Owszem -
    może podać jakieś widełki, ale są sytuacje, gdy nie mają one żadnego sensu.

  • 22. Data: 2009-09-26 07:06:40
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał

    > osoba starajaca się o pracę nie ma co negocji\ować bo nie zna pracy!:O)

    I nie wie na ile może wycenić swoją wiedzę i umiejętności?
    To w takim razie d...a, a nie pracownik.

  • 23. Data: 2009-09-26 08:36:57
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    > To zakresu obowiązków również nie podano w ogłoszeniu o pracę?

    Owszem, w ogłoszeniu był podany zakres obowiązków, ale różnie z tym
    bywa.

    Bywają sytuacje, (z własnego doświadczenia), że firma poszukuje
    pracownika bo planuje zmienić lokalizację, infrastrukturę, mają całą
    masę kłopotów z czymś tam...a człowiek właśnie zatrudniony nie daje
    sobie rady...
    W ogłoszeniu o tym nie piszą, a na rozmowie doiwadujemy się właśnie
    takich rzeczy.
    Wiadomo, że w takiej sytuacji można nieco podbić stawkę.
    Im więcej informacji o firmie, tym większe pole manewru przy
    negocjacjach.
    I vice versa.

    > No proszę. Dokładnie tak samo to wygląda w drugą stronę. Na danym

    Dokładnie tak.
    I powinno to obowiązywać w obydwie strony.

> [...]
    > Owszem -
    > może podać jakieś widełki, ale są sytuacje, gdy nie mają one żadnego

    I tak to powinno wyglądać. A nie namolne wypytywanie przez telefon,
    jeszcze przed zaproszeniem na rozmowe.

    J.

  • 24. Data: 2009-09-26 14:48:20
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Baloo" napisał:
    > I nie wie na ile może wycenić swoją wiedzę i umiejętności?

    ale po co ma wyceniać swoje umiejętności?
    przecież pracownik nie będzie wykorzystywał tych umiejętności w tej pracy
    więc o co ci biega?
    wycenić można pracę, a to moze wycenić pracodawca, bo to on wie jaką pracę
    zleca, pracownik się o tym przekona dopiero po około miesiącu pracy, wtedy
    stwierdzi czy to co dostaje to za mało czy za dużo:O)

    > To w takim razie d...a, a nie pracownik.

    dupa to jest taki pracodawca co chce zatrudnić sprzątaczkę do sprzątania
    swojego biura i nie wie ile taka praca jest warta!:O)

  • 25. Data: 2009-09-26 14:51:51
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Pe.Ka" napisał:
    > Tzn. że jak przyjmujesz się do pracy to idziesz za ile Ci dadzą a dopiero
    > po pewnym czasie zaczynasz negocjować wynagrodzenie?

    przyjmujesz się za jakąś tam kwotę na okres prubny i po okresie negocjujesz,
    proste, co?

    > Jesteś marzeniem każdego pracodawcy ;)

    wiem, ale nie każdy pracodawca jest moim marzeniem:O)

    > Świadomy kandydat wie ile jest wart i taką cenę na rynku wystawia.

    no ludzie, nie powtażajcie w koło tych zasłyszanych głupot, płóaci się za
    konkterną pracę a nie za jakieś tam wartości w pracy nie przydatne, albo nie
    wykorzystane!!!!!

  • 26. Data: 2009-09-26 15:23:41
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości

    > dupa to jest taki pracodawca co chce zatrudnić sprzątaczkę do
    > sprzątania swojego biura i nie wie ile taka praca jest warta!:O)

    Zazwyczaj wie ile jest warta taka praca.
    Ostatnio rozmawiałem z takim jednym preziem, to dla niego była warta
    600zł.
    Tyle płacił swojej sprzątaczce.

    Zapomniał dodać, że ta pani pracowała u niego 3-4 godz., a potem w innej
    firmie za podobną kwotę na 1/2 etatu, nie wspominając o prywatnych
    fuchach za kilkaset zł w tygodniu.

    Czyli całkiem niezła sumka jak na kwalifikacje potrzebne do wykonywania
    tego typu usług.

    J.

  • 27. Data: 2009-09-26 16:54:00
    Od: "Pe.Ka" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h9labd$he0$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > przyjmujesz się za jakąś tam kwotę na okres prubny i po okresie
    > negocjujesz, proste, co?

    Proste jest również to, że ta jakaś kwota jest wynikiem negocjacji a nie
    ofertą nie do odrzucenia bo "paaanie na to miejsce to mamy jeszcze 100
    chętnych".

    > no ludzie, nie powtażajcie w koło tych zasłyszanych głupot, płóaci się
    > za konkterną pracę a nie za jakieś tam wartości w pracy nie przydatne,
    > albo nie wykorzystane!!!!!

    To nie są zasłyszane głupoty tylko normalne poczucie własnej wartości.
    Nie jest winą pracownika, że pracodawca nie chce bądź nie potrafi
    wykorzystać jego potencjału. Jest taka podaż pracowników na rynku że
    można bez problemu znaleźć zawsze kogoś odpowiedniego do danego
    stanowiska. Ale jeśli ktoś potrzebuje fakturzystkę z dyplomem
    zarządzania i trzema językami obcymi to ma zapłacić za te kwalifikacje a
    nie za to że będzie 5 faktur w miesiącu wystawiać.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 28. Data: 2009-09-26 17:18:30
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał

    > ale po co ma wyceniać swoje umiejętności?

    Właśnie po to, by nie wyjść na głąba podczas rekrutacji.
    Dla mnie ktoś, kto na pytanie o oczekiwania finansowe odpowiada "Nooo ja
    nie wiem", ma niewielkie szanse na dalszą rozmowę.

    > przecież pracownik nie będzie wykorzystywał tych umiejętności w tej pracy
    > więc o co ci biega?

    A co innego będzie wykorzystywał w pracy? Sekretarkę?

    > wycenić można pracę, a to moze wycenić pracodawca, bo to on wie jaką
    > pracę zleca, pracownik się o tym przekona dopiero po około miesiącu
    > pracy, wtedy stwierdzi czy to co dostaje to za mało czy za dużo:O)

    Bzdury wymyślasz i tyle.
    Mogę wycenić czyjąś pracę na 1 zł albo 10 000 zł, bo taki mam kaprys i co
    mi zrobisz?

    > dupa to jest taki pracodawca co chce zatrudnić sprzątaczkę do sprzątania
    > swojego biura i nie wie ile taka praca jest warta!:O)

    Jak wyżej. Nie rozumiesz podstawowej zasady, że każdy ciągnie w swoją
    stronę, więc po grzyba mam komuś mówić, że jestem gotów zapłacić 10 000 zł,
    jeśli on chętnie podejmie się pracy za połowę takiej kwoty? Czy to oznacza,
    że jego praca będzie mniej warta? Bynajmniej.

  • 29. Data: 2009-09-26 17:19:12
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Pe.Ka" napisał:
    > Proste jest również to, że ta jakaś kwota jest wynikiem negocjacji a nie
    > ofertą nie do odrzucenia bo "paaanie na to miejsce to mamy jeszcze 100
    > chętnych".

    wiesz, skoro ktoś jest na tyle głupi że sam nawet nie wie ile chce załacić
    za daną pracę a na dodatek nie potrafi jej sprecyzować i ma masę czasu na
    gadanie ze setką chętnych w celu wyłusknia jednego jelenia ktury za grosze
    będzie jeszcze my tyłek lizał to już jego problem, nie mój:O)

    > To nie są zasłyszane głupoty tylko normalne poczucie własnej wartości.

    poczucie wartości? chcesz przeliczać wartości na pieniądze? tak się liczą
    kurwy!:O)

    > Ale jeśli ktoś potrzebuje fakturzystkę z dyplomem zarządzania i trzema
    > językami obcymi to ma zapłacić za te kwalifikacje a nie za to że będzie 5
    > faktur w miesiącu wystawiać.

    a kogo to obchodzi ilke językuf obcych zna fakturzystka i czy ma czarny pas
    w kunkfó:O)
    pracodawcę ma interesować czy potrafi fakturować (ewentualnie przyuczenie,
    bo to nie żadna magiczna wiedza:O) i ile za tą pracę zapłąci, proste?:O)

  • 30. Data: 2009-09-26 17:20:34
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał

    > przyjmujesz się za jakąś tam kwotę na okres prubny i po okresie
    > negocjujesz, proste, co?

    Albo i nie. Okres próbny może się skończyć brakiem podpisania kolejnej
    umowy i tyle będziesz miał z negocjacji.

    > no ludzie, nie powtażajcie w koło tych zasłyszanych głupot, płóaci się za
    > konkterną pracę

    Ale konkretna praca nie wynika z powietrza, tylko z wiedzy, umiejętności,
    kwalifikacji i doświadczenia danego kandydata.