PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ku przestrodze.

  • 1. Data: 2005-02-11 11:57:09
    Temat: Ku przestrodze.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Lubelski oddział dużej firmy handlowej z centralą w Poznaniu poszukiwał
    3 pracowników. Tryb naboru był następujący:

    1. chętni wysyłają ankietę e-mailem do oddziału w Lublinie. Ankieta
    zawiera m. in. oczekiwania zarobków
    2. oddział po przejrzeniu maili odsyła 30-60 najlepszych kondydatów do
    Poznania
    3. Poznań odrzuca część
    4. Lublin przeprowadza rozmowy z pozostałymi i wybiera po 2 kandydatów
    na każde stanowisko
    5. Kandydaci jadą do Poznania i tam po rozmawie jest dokonywany
    ostateczny wybór

    Przyszło około 300 ankiet często z oczekiwaniami płacowymi poniżej
    płacy minimalnej.
    Zgadnijcie jakie było podstawowe kryterium wyboru w etapie nr 2?
    Odrzucono wszystkich, którzy oczekiwali zbyt niskiej płacy, bo "jak się
    Poznań dowie, że w Lublinie są ludzie gotowi pracować tak tanio, to nam
    też obniżą płace"

  • 2. Data: 2005-02-11 12:54:38
    Temat: Re: Ku przestrodze.
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    jureq wrote:

    > Lubelski oddział dużej firmy handlowej z centralą w Poznaniu poszukiwał
    > 3 pracowników. Tryb naboru był następujący:
    [...]
> [...]
    > Zgadnijcie jakie było podstawowe kryterium wyboru w etapie nr 2?
    > Odrzucono wszystkich, którzy oczekiwali zbyt niskiej płacy, bo "jak się

    to jest calkiem dobre podejscie;

    > Poznań dowie, że w Lublinie są ludzie gotowi pracować tak tanio, to nam
    > też obniżą płace"

    a to jest pewna informacja, czy sobie dopowiedziales??

    adas;

  • 3. Data: 2005-02-11 13:08:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    adasiek wrote:

    > a to jest pewna informacja, czy sobie dopowiedziales??

    Pewne

  • 4. Data: 2005-02-11 13:27:07
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    jureq wrote:

    > Pewne

    doysc ciekawy tok myslenia; mysle, ze w calej Polsce jest raczej
    wiadome, jak malo jest ofert pracy w rejonie Lublina; tylko czy
    powazna firma bedzie z tego powodu _bardzo_ obnizac wynagrodzenie
    dla pracownikow z Lublina?? (bo nieco nizsze, to podejrzewam ze
    to wynagrodzenie jest);

    pzdrv;
    adas;

  • 5. Data: 2005-02-13 15:01:37
    Od: "Marzena" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jureq"

    > Przyszło około 300 ankiet często z oczekiwaniami płacowymi poniżej
    > płacy minimalnej.
    Wcale się nie dziwię coraz więcej ludzi ze średnim wykształceniem podaje
    niskie wynagrodzenie
    Ci zaś w z wyższym, sporym doświadczeniem podają kwoty brutto zgoła inne. :)

    > Odrzucono wszystkich, którzy oczekiwali zbyt niskiej płacy,

    to mnie nie dziwi. Jeśli pracownik siebie nie ceni ani swojej pracy moze
    okazać się kiepskim pracownikiem.
    Co zas do drugiego członu zdania....

    bo "jak się
    > Poznań dowie, że w Lublinie są ludzie gotowi pracować tak tanio, to nam
    > też obniżą płace"

    Hm.. Świadczy także o Was. Boicie się obniżenia pensji? Dlaczego?
    :)

  • 6. Data: 2005-02-13 15:13:54
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Marzena" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > to mnie nie dziwi. Jeśli pracownik siebie nie ceni ani swojej pracy moze
    > okazać się kiepskim pracownikiem.

    Moze, ale nie musi. W sytuacji bezrobocia takiego, jakie jest, jest bardzo
    wiele osob, zwlaszcza mlodych i bedacych jeszcze czesciowo na utrzymaniu
    rodzicow i majacych zapewnione mieszkanie - albo tez osob pracujacych dla
    hobby i zycia towarzyskiego, a majacych dobrze zarabiajacych malzonkow -
    ktore za niska place (swiadomosc konkurencji i ped do zdobycia doswiadczenia
    do cv) sa w stanie wykonywac dobrej jakosci prace. Sa oczywiscie branze, w
    ktorych niskie wymagania dyskwalifikuja, ale sa takie, gdzie swiadczacy
    dobrej jakosci prace sa gotowi pracowac za poldarmo, bo nie maja
    doswiadczenia lub formalnego wyksztalcenia zapewniajacego im latwe
    znalezienie jakiejkolwiek pracy za normalne stawki. Moze to sie podobac albo
    nie, ale takie zjawisko istnieje na duza skale.

    > Co zas do drugiego członu zdania....
    >
    > bo "jak się
    >
    > Hm.. Świadczy także o Was. Boicie się obniżenia pensji? Dlaczego?
    > :)

    Usmieszek niekoniecznie jest na miejscu - bo jesli ci cenowo konkurencyjni
    istotnie nie sa gorsi od tych drozszych, wnioski dla szefa kierujacego sie
    kryterium zysku sa oczywiste. Z powodu takich samych wnioskow odbywa sie
    masowe przenoszenie miejsc pracy z krajow starej UE do krajow nowej, a z USA
    i starej UE do krajow typu Chiny czy Indie.

    I.

  • 7. Data: 2005-02-15 23:04:33
    Od: MoPS <s...@U...onet.pl>

    > Odrzucono wszystkich, którzy oczekiwali zbyt niskiej płacy, bo "jak się
    > Poznań dowie, że w Lublinie sš ludzie gotowi pracować tak tanio, to nam
    > też obniżš płace"

    Nareszcie! To genialny pomysl!