PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kradzieze w firmie

  • 11. Data: 2004-02-15 20:26:32
    Temat: Re: Kradzieze w firmie
    Od: Piotr Kosela <k...@b...polbox.com>

    Użytkownik VanVonVen napisał:
    > To co napisalas to lekki OT. Ale od razu nasuwa mi sie nasuwa pkt z kodeksu
    > pracy (nie wiem ktory, ale jak bedzie ktos docielkiwy to poszukam), ktory
    > mowi, ze nie wolno nikogo dyskryminowac ze wzgledy na plec, wiare itd.. Z
    > calym szacunkiem, ale Twoje podejscie jest lekko absurdalne.

    Witam,
    i Ty, i magha macie rację. Tylko co z tego? Wystarczy przejrzeć
    ogłoszenia... Te przepisy, jak wiele innych, są martwe.

    Pzdr
    Pe Ka

    --
    http://www.kosela.neostrada.pl
    --odpowiadając na priv usuń co trzeba z adresu--

  • 12. Data: 2004-02-16 01:46:56
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    VanVonVen wrote:
> [...]
    > mowi, ze nie wolno nikogo dyskryminowac ze wzgledy na plec, wiare itd.. Z
    > calym szacunkiem, ale Twoje podejscie jest lekko absurdalne.

    Absurdalne to są te przepisy. Pracodawca powinien mieć prao do
    zatrudniania kogo chce i na jakich warunkach chce. A pracownik - jak
    mu/jej się nie podoba- może po prostu nie odpowiadać na ofertę / odmówić.

    Socjalistyczną zgrozą wieje z niektórych listów na tym forum.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 13. Data: 2004-02-16 07:37:41
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    Użytkownik "mangha" <R...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Dziewczyno, nawołujesz do dyskryminacji religijnej. Jeśli jesteś taka
    > uczciwa, to odwołaj się do cnoty poszanowania prawa. Obowiązuje zakaz
    > dyskryminacji ze względu na wyznanie i pracodawcy nie wolno zatrudniać
    kogoś
    > dlatego że wyznaje bądź nie daną religię.

    > mangha

    dobrze powiedziane.

    Pozdr.
    TS.

  • 14. Data: 2004-02-16 10:12:48
    Od: "Izabela" <i...@i...pl>

> [...]
    > mu/jej się nie podoba- może po prostu nie odpowiadać na ofertę / odmówić.
    >
    > Socjalistyczną zgrozą wieje z niektórych listów na tym forum.

    Trochę kapitalistyczne stwierdzenie.Może..... każdy niech robi co chce,
    gdzie chce i jak chce.A reszcie jak sie nie podoba to na inną planetę? Jak
    Ci się to podoba?

  • 15. Data: 2004-02-16 17:09:30
    Od: "pit" <n...@g...pl>

    , w ktorym na regalach
    > lezy ok. kilkadziesiat tys. pozycji w opakowaniach mniej wiecej 5x1x2cm.
    > Gdzie kazdy moze wyjac zawartosc i ja schowac nawet w najbardziej nietypowe
    > miejsce.

    Moze chodzi o hurtownie farmaceutyczna??
    Jezeli tak, to bez kontroli osobistych + kamery chyba sie nie obejdzie.
    Albo zagrozic wymiana calej ekipy i zaczac zwalniac powoli po kilka osob hehe

    pozdr

  • 16. Data: 2004-02-17 08:40:40
    Od: "Metsa" <m...@g...pl>

    Oczywiście że są sposoby!
    Podam ci przykład weryfikacji kasjerek w Hipermarketach.
    Specjalny klient podchodzi do kasjerki (od strony wyjścia-pasażu) która
    obsługuje klientów z kolejki. Ma odliczone 5 zł na papierosy L&My i szybko i
    usilnie prosi o paczkę fajek. Kobieta podaje bierze piątaka ale nie może
    nabić na fiskalną bo ma rozpoczęty paragon innegi klienta. Tą pakę musi
    nabić po skończeniu obecnego a przed następnym. Ale czy nabije? Wie dokadnie
    ile ma ya fajki moe wryuci do kasetki ale później wyjąć. Metoda skuteczna.

    Napisz coś więcej o tym magazynie( ile dziennie ginie, wartość takiej
    paczuszki, gdzie to można sprzedać, czy łatwo można sprzedać,czy można
    używać tego w domu, na przerwie śniadaniowej jeśli to np. spożywka) U sie
    Najlepsze działanie metodą zawęrzania podejrzanych przy wsparciu towarem
    unikatowo-cennym ( to zależy od wiedzy o wartości towaru przez magazynierów)
    Najpier żeby nie szukać po tysiącu palet puszczasz plotę że ten i ten towar
    jest bardzo cenny ( mają go szczególnie pilnować) a na czarnym rynku bez
    problemu można go sprzedać za ??? zł
    Mając ustalony na miesiąc grafik patrzysz kto na której zmianie i z kim
    pracuje. I wg grafiku i incydentów zawerzasz grupę podejrzanych a na końcu
    dajesz tych podejrzanych na jedną zmianę kiedy jest "luz" w robocie a dużo
    czasów na pomysły i skubanie palet np.niedziela. Przy odrobinie obrobiebia
    pomysłu i przystosowania w nowych warunkach najpóźniej w miesiąc masz ekipę
    skrobaczy.
    Jest jeszcze dużo możliwości wykrycia ale bez dokładnej oceny sytuacji
    ciężko coś więcej powiedzieć.
    Jedną z najlepszych metod jest Postaw się myślami w miejscu skrobaczy i
    zastanawiaj się co? gdzie? ile? dlaczego? a później poszukaj słabych stron i
    możliwości manipulacji.

    Pozdrawiam
    Dim

  • 17. Data: 2004-02-17 10:48:13
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    (....ciach.....)

    > Wroce jeszcze do mojego pytania. Mi bardziej zalezy na jakiejs metodzie,
    > przy uzyciu ktorej zlodziej sam sie wskaze :)

    Osobiście nie nardzo wierzę takim metodom. Istnieje sporo sposobów
    weryfikacji uczcwości poszczególnych pracowników - np opisywany przez Metsę
    test papierosowy - ale, obawiam się, że nie sprawdzają się one post factum.
    Poza tym, z tego co wiem, wyniki takich testów raczej nie nadają się na
    podstawę do dyscyplinarki. Nieumiejętne stosowanie testów, psychologicznych
    może nie tylko nie wykryć sprawcy ale i wskazać jako złodzieja niewinnego
    faceta.
    Znajomy - po psychologii - opowiadał mi o eksperymencie, w którym studentów
    poinformowano, że ktoś ukradł teczkę z ważnymi dokumentami jeżeli papiery
    sie nie znajdą cała grupa będzie na tą okoliczność przebadana wariografem, i
    sprawca wydalony z uczelni. Osoby prowadzące testy wariografem nie
    wiedziały, że to lipa i często wskazywały "murowanych" sprawców. Przeważały
    wśród nich osoby słabo zintegrowane z grupami lub takie, na których wskazano
    że są sprawcami a one o tym wiedziały.....

    A wracając do tematu. W firmie znajomego (branża AGD/RTF) też jakiś czas
    temu ktoś podkradał z magazynu. Ponieważ złodzieja nie udało sie namierzyć,
    zdecydowano, że jeżeli coś zginie wszystkim, którzy pracowali od "na pewno
    było" do "nie ma" zabierano premię (stanowiła ok 50%) całkowitego
    wynagrodzenia. Kradzieże ustały bo z jednej strony wszyscy pilnowali, z
    drugiej złodziejowi coraz mniej sie to opłacało....

    Pozdrowienia
    Paweł

  • 18. Data: 2004-02-18 21:32:49
    Od: "Tomasz Solowczuk" <s...@g...pl>

    Najlepiej zatrudnij mnie na cały etat w charakterze szpiega ;-)

    pozdrwiam
    s...@N...ghost.pl

  • 19. Data: 2004-02-18 22:23:38
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    >Ale od razu nasuwa mi sie nasuwa pkt z kodeksu
    > pracy (ciach)

    To artykul przede wszystkim z Konstytucji. Bezdyskusyjny.

    Pozdrawiam
    parrot