PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koszty życia we Włoszech

  • 1. Data: 2005-09-02 21:49:27
    Temat: Koszty życia we Włoszech
    Od: "Michal Zmich" <z...@o...pl>

    Witam,

    Czy ktoś się orientuje jakie są zarobki we Włoszech, ile przeciętnie wydaje się
    na utrzymanie, ile kosztuje wynajęcie mieszkania, itp.? Oczywiście bez ekscesów
    finansowych, ale też bez wsuwania ryżu trzy razy dziennie :D.

    Pozdrawiam
    Michał Żmich

  • 2. Data: 2005-09-03 06:06:46
    Temat: Re: Koszty życia we Włoszech
    Od: jabatman <j...@p...onet.pl>

    Michal Zmich napisał(a):
> [...]
    > na utrzymanie, ile kosztuje wynajęcie mieszkania, itp.? Oczywiście bez ekscesów
    > finansowych, ale też bez wsuwania ryżu trzy razy dziennie :D.

    we włoszech średnio polacy zarabiaja od 700 euro do nawet 1500euro.
    mieszkanie malutkie wynajmiesz juz za 250 a takie kulturalne bedzie cie
    kosztować ok. 400. jesli zarobisz 1000 euro a za mieszkanie zapłacisz
    400 to o jedzenie nie mósisz sie przejmować. jesli jesteś sam to za
    200-300 euro masz jedzenie na cały miesiąc pod dostatkiem

  • 3. Data: 2005-09-03 07:56:32
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > we włoszech średnio polacy zarabiaja od 700 euro

    Po co jechac do pracy za granica za 700 euro?

    Wojtek

  • 4. Data: 2005-09-03 08:42:00
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Fotech napisał(a):

    > Po co jechac do pracy za granica za 700 euro?
    ^^^^^^^^^

    Może właśnie do pracy, a ty jak sądzisz?

    Zbyszek

  • 5. Data: 2005-09-03 09:21:06
    Od: "Michal Zmich" <z...@o...pl>

    >                ^^^^^^^^^
    >

    > Może właśnie do pracy, a ty jak sądzisz?
    >
    > Zbyszek

    Nie jadę do pracy za 700 euro - myślę, że trochę więcej. A jadę bo mam szansę
    rozwoju zawodowego, mogę zobaczyć coś innego niż w kraju, a przy okazji nauczyć
    się języka na miejscu.

    Jabatman - dzieki za konkretną odpowiedź.

    Jeżeli ktoś wie coś jeszcze jak wyglądają koszty normalnego życia we Włoszech -
    proszę o wypowiedzi.

    Pozdrawiam
    Michał Żmich

    Ja

  • 6. Data: 2005-09-03 09:40:51
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Michal Zmich napisał(a):

    > Nie jadę do pracy za 700 euro

    Wybacz, to nie było nic osobistego, a jeżeli już to raczej do mojego
    przedpiscy (poprzedniego rzecz jasna).
    Takie jak jego pytania, dowodzą - w moim mniemaniu - tylko i wyłącznie
    braku wyobraźni, tudzież zamknięcia w swoim ciasnym światku i być może
    konieczności poprawnia sobie samopoczucia.

    Zbyszek

  • 7. Data: 2005-09-03 11:03:36
    Od: "Topino" <t...@p...onet.pl>

    > we włoszech średnio polacy zarabiaja od 700 euro do nawet 1500euro.
    - hmm chyba brutto, w przypadku pracy biurowej albo na czarno w przy.pracy
    fizycznej

> [...]
    > 400 to o jedzenie nie mósisz sie przejmować. jesli jesteś sam to za
    200-300 euro masz jedzenie na cały miesiąc pod dostatkiem

    - zalezy gdzie : w Milano i na północy optymistyczna wersja to 500 EUR za
    mieszkanie i tyleż samo na jedzenie i to właśnie z dużą ilością makaronów
    ( mało kosztują) czy pizzą co jakiś czas na mieście.
    Gdyby się chciało wyskoczyc na normalna kolację czy obiad w restauracji to
    jak nic 30 eur od osobytrzeba liczyć ( 2 dania,deser,napoje)

  • 8. Data: 2005-09-04 14:01:46
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    Fotech wrote:

    > Po co jechac do pracy za granica za 700 euro?
    >
    > Wojtek

    bo lepiej zarabiac 700 euro niz 700 zl - proste, nie ?