PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koniec umowy zlecenie, brak nowej, a kontynuacja pracy

  • 1. Data: 2007-07-05 15:04:14
    Temat: Koniec umowy zlecenie, brak nowej, a kontynuacja pracy
    Od: "Franec" <n...@m...com>

    Witam
    Jestem w takiej sytuacji: skończyła się miesięczna umowa zlecenie,
    pracodawca, zgodził się na kontynuowanie pracy i obiecał podpisanie umowy o
    prace, tylko, że już kilka dni pracuje i nadal umowy nie dostałem, w sumie
    pracuje na czarno, czy umowa ustna tez ma jakieś znaczenie? Jeżeli skończy
    się umowa o prace i pracodawca dopuści pracownika do pracy wiąże się to z
    przedłużeniem umowy, ale jak to wygląda w przypadku umów zlecenie ?

  • 2. Data: 2007-07-05 15:40:13
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 5 Jul 2007 17:04:14 +0200, Franec napisał(a):

    > Jestem w takiej sytuacji: skończyła się miesięczna umowa zlecenie,
    > pracodawca, zgodził się na kontynuowanie pracy i obiecał podpisanie umowy o
    > prace, tylko, że już kilka dni pracuje i nadal umowy nie dostałem

    Idź do szefa i powiedz, że chcesz podpisać umowę. Teraz. Jeśli tego samego
    dnia Ci jej nie da i będzie zbywał, po prostu się spakuj i wyjdź. Chyba że
    masz dużo czasu i energii, żeby się potem sądzić z pracodawcą o zapłatę za
    wykonaną pracę.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2007-07-05 19:32:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6j19a$aj5$1@news.onet.pl Franec <n...@m...com> pisze:

    > Jestem w takiej sytuacji: skończyła się miesięczna umowa zlecenie,
    Jest to zatem sprawa zamknięta i obecnie bez znaczenia.

    > pracodawca, zgodził się na kontynuowanie pracy
    Kontynuowanie? Czy to znaczy, że wcześniej robiłeś to samo tylko na
    umowę-zlecenie?

    > i obiecał podpisanie
    > umowy o prace, tylko, że już kilka dni pracuje i nadal umowy nie
    > dostałem, w sumie pracuje na czarno, czy umowa ustna tez ma jakieś
    > znaczenie?
    Tak, tylko trzeba udowodnić jej zawarcie.
    Natomiast umowa o pracę powinna być na piśmie (dopuszczalne jest pisemne
    określenie jej warunków najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy). Art. 29 §2 KP

    > Jeżeli skończy się umowa o prace i pracodawca dopuści
    > pracownika do pracy wiąże się to z przedłużeniem umowy, ale jak to
    > wygląda w przypadku umów zlecenie ?
    Przy umowie-zleceniu nie ma pracodawcy. Skończyła się i jesteś wolny.

    Poczytaj:
    http://www.gdansk.oip.pl/36.html
    http://www.bezrobocie.net/prawo_umowa.php
    http://www.sciaga.pl/tekst/34581-35-sposoby_nawiazyw
    ania_i_rozwiazywania_stosunku_pracy

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-07-05 21:00:45
    Od: "Franec" <n...@m...com>

    Użytkownik "Jotte

    > Jest to zatem sprawa zamknięta i obecnie bez znaczenia.

    > Kontynuowanie? Czy to znaczy, że wcześniej robiłeś to samo tylko na
    > umowę-zlecenie?

    Tak

    > Tak, tylko trzeba udowodnić jej zawarcie.

    To akurat nie problem, bo codziennie podpisuje wiele dokumentów, które
    wychodzą na zewnątrz firmy.

  • 5. Data: 2007-07-05 21:13:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6jm5p$j07$1@news.onet.pl Franec <n...@m...com> pisze:

    > Tak
    Może zatem charakter wykonywanych czynności spełniał kryteria opisane w art.
    22 §1 KP i zgodnie z §1^1 i 1^2 tego art. wcale nie miałeś umowy-zlecenia,
    lecz umowę o pracę?
    Możliwość udowodnienia tego faktu może ci sporo dać w przyszłości.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-07-05 21:59:24
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 5 Jul 2007 23:00:45 +0200, Franec <n...@m...com>
    w <f6jm5p$j07$1@news.onet.pl> napisał:

    [ ... ]

    > To akurat nie problem, bo codziennie podpisuje wiele dokumentów, które
    > wychodzą na zewnątrz firmy.

    A co się stanie, gdy treść któregoś z tych dokumentów będzie niewygodna
    dla kogokolwiek wysoko umocowanego?
    Na papierze nie ma, że jesteś pracownikiem firmy X, a robisz coś w jej
    imieniu, albo się podszywasz, fałszerstwo, oszustwo albo jeszcze inne
    nieładne słowo.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 7. Data: 2007-07-06 05:52:18
    Od: "skarb" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jotte" napisał | >> Kontynuowanie? Czy to znaczy, że wcześniej
    robiłeś to samo tylko na
> [...]
    art.
    | 22 §1 KP i zgodnie z §1^1 i 1^2 tego art. wcale nie miałeś umowy-zlecenia,

    Hmm, a praca w kinie, na umowę zlecenie, na czas nieokreślony, dla studentów
    < 26, polegająca na regularnym stawianiu się w pracy i wykonywaniu tych
    samych czynności każdego dnia też by nie podpadała pod umowę o pracę?
    Odeszłam, czując się wykorzystywana, ale może podbuntuję byłych kolegów ;-)

    Pozdrawiam,
    Magda Wasilewska

  • 8. Data: 2007-07-06 16:18:26
    Od: "b3ut" <b...@g...pl>

    jeśli podpisywałeś listę w pracy, dyskretnie sobie ją skseruj

  • 9. Data: 2007-07-06 16:58:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6klai$htl$1@inews.gazeta.pl skarb
    <m...@g...pl> pisze:

> [...]
    > umowę o pracę?
    > Odeszłam, czując się wykorzystywana, ale może podbuntuję
    Muszą wystąpić równocześnie _wszystkie_ wymienione w przywołanym artykule
    cechy.
    Wątpliwości rozstrzyga sąd pracy.
    Jeśli przesłanki są poważne (bez porady prawnej opartej na szczegółowym
    rozpoznaniu sprawy nikt się nie podejmie oceny) warto pokusić się o
    wniesienie pozwu. Ucieczka (odejście) to niespecjalne rozwiązanie.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-07-08 15:43:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 5 Jul 2007 17:04:14 +0200, "Franec" <n...@m...com> wrote:

    >prace, tylko, że już kilka dni pracuje i nadal umowy nie dostałem, w sumie
    >pracuje na czarno, czy umowa ustna tez ma jakieś znaczenie? Jeżeli skończy

    Zbierz tylko jakikolwiek dowód na to, że jestes dopuszczony do pracy.

    >się umowa o prace i pracodawca dopuści pracownika do pracy wiąże się to z
    >przedłużeniem umowy, ale jak to wygląda w przypadku umów zlecenie ?

    Jakich zleceń? Masz taką umowę, jaką chcesz. A pracodawca jest jełop.
    Nie ma umowy na piśmie, to możesz w sądzie zeznać, że miała byc to
    umowa na czas nieokreslony i pracodawca będzie musiał dowieść, że tak
    nie było.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356