PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...

  • 11. Data: 2006-09-20 08:53:33
    Temat: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 20 Sep 2006 10:29:18 +0200, użyszkodnik Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> napisał:

    > Widzisz, a w Danii wymyslono, ze miast zlobkow sa opiekunki oplacane
    > przez gmine. Opiekunka zostac moze np matka, ktora nie chce isc po
    > urodzeniu dziecka do pracy, a ma odpowiednie warunki lokalowe ect. Moze
    > opiekowac sie maksymalnie 4 dziecmi - lacznie ze swoim.

    o proszę jak ładnie, i bezrobocie się zmniejsza :)

    --
    futszaK
    601061867

  • 12. Data: 2006-09-20 09:12:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eeqj01$9tk$1@inews.gazeta.pl Kira
    <c...@e...wytnij.pl> pisze:

    > Powiedz mi jednak, jaki do licha sens ma wypłacenie jednorazowo
    > kwoty 2.000zł...? Ani nie jest to kwota pozwalająca się jakośtam
    > podzielić na kolejne miesiące, ani... no w sumie to nie wiem co.
    > Wyjaśnisz? ;)
    Pewnie. To proste posunięcie i ma same plusy:
    - dla potencjalnej matki kwota jest nieistotna i z całą pewnością nikogo nie
    zachęci do rozrodu, ale jeśli któraś faktycznie urodzi to pozytywne odczucie
    "dostania za darmo" chwilowo odczuwalnych pieniędzy na pewno nie zaszkodzi;
    - przy braku ryzyka powiększenia się prokreacyjnych działań społeczeństwa (z
    powodu wymienionego wyżej) sumaryczna kwota do wydania jest nietrudna do
    oszacowania i w skali budżetu niewielka;
    - pozorowane działanie o niskim koszcie i zerowej istotności jego twórcy
    mogą próbować przekuć na efekt znacznego sukcesu w polityce społecznej,
    zwłaszcza przy współistnieniu innych, równie pozornych działań.

    Jotte

  • 13. Data: 2006-09-20 09:36:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eequ4u$4vv$2@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > dziecka do pracy, a ma odpowiednie warunki lokalowe ect. Moze opiekowac
    > sie maksymalnie 4 dziecmi - lacznie ze swoim.
    Wiedząc, że grupę tę czyta pewna ilość osób płci żeńskiej, ryzykując zatem
    życiem ;) pozwolę sobie na twierdzenie, iż np. w polskim prawie pracy
    uprawnienia związane z macierzyństwem są IMO stanowczo zbyt rozbudowane. A
    jednak nie zachęca to do prokreacji i dzietność spada. Przypuszczam, że tzw.
    prorodzinne działania natury społecznej (nawet realne, nie pozorowane)
    również nie odniosą oczekiwanego rezultatu.
    Żadne doraźne ruchy nie przyniosą w tej dziedzinie większego efektu, bo
    rodzicielstwo to zjawisko o wieloletniej perspektywie (truizm). Dlatego
    skuteczniejsze może byłoby zapewnienie poczucia długofalowej stabilności, a
    to możliwe jest w kraju zrównoważonym ekonomicznie.
    W ogóle uważam, że jednym z głównych powodów (o ile nie zasadniczym)
    podejmowania w różnych krajach prób dodatniej stymulacji prokreacji jest
    istnienie w nich systemu ubezpieczeń społecznych opartych na solidarności
    pokoleniowej. A jak ten system działa w Polsce, to chyba wszyscy wiemy...

    Jotte

  • 14. Data: 2006-09-20 09:43:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > istnienie w nich systemu ubezpieczeń społecznych opartych na
    > solidarności pokoleniowej. A jak ten system działa w Polsce, to chyba

    Cos w tym jest. W sumie z tego co rozmawialem z ludzmi z innych krajow o
    podobnym systemie ubezpieczen spolecznych, tam jest ten sam problem.
    Jest on mniej wyostrzony na razie, dzieki temu, ze kraje te maja wieksze
    budzety, natomiast jest jedynie kwestia czasu, kiedy tam beda podobne
    dylematy jak u nas.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2006-09-20 10:18:15
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 20 Sep 2006 11:43:55 +0200, użyszkodnik Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > Jest on mniej wyostrzony na razie, dzieki temu, ze kraje te maja wieksze
    > budzety, natomiast jest jedynie kwestia czasu, kiedy tam beda podobne

    my będziemy pierwsi, zresztą już to widać :)

    wychodze na ulice i widze rozwalające się drogi, ci co jeszcze
    cośkolwiek robią w Polsce robią to bylejak bo tak są wynagradzani,
    żeby przeżyć łapią się kilku prac na raz czego efektem jest
    wykonywanie wszystkiego bylejak, byle taniej bo pieniądzy brakuje i
    będzie brakowało jeszcze więcej, zas ludzie w wieku produkcyjnym robią
    za granicą bo tam nie musza oddawać tyle fiscusowi.

    Co gorsza wielu wykształconych na koszt polskiego podatnika ludzi
    jedzie za granice wykonujac proste prace fizyczne, czyli pieniadze
    wydane na ich ksztalcenie zwyczajnie sie marnuja.

  • 16. Data: 2006-09-20 11:47:21
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Wed, 20 Sep 2006 11:12:51 +0200]:

    > Pewnie. To proste posunięcie i ma same plusy:

    A, no z tego punktu widzenia to jak najbardziej :)))

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 17. Data: 2006-09-20 11:49:51
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    futszaK napisał(a):
    > Co gorsza wielu wykształconych na koszt polskiego podatnika ludzi
    > jedzie za granice wykonujac proste prace fizyczne, czyli pieniadze
    > wydane na ich ksztalcenie zwyczajnie sie marnuja.
    Tu konieczne jest pewne wyjasnienie - "na koszt podatnika" to
    slowo-wytrych, ktore ma wywolac nieuzasadnione wrazenie, ze panstwo w
    swej wielkodusznosci wspiera uzyskanie tego wyksztacenia. Jak kiedys
    policzylem, zmniejszenie o polowe obciazen podatkowych spowodowaloby, ze
    z tylko tego tytulu moich rodzicow stac byloby na sfinansowanie moich i
    mojego brata studiow. Tak wiec ten podatnik to nasi rodzice, a nie
    blizej nieokreslony dobroczynny byt, i do tego zdrowiej by to wszystko
    wygladalo.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 18. Data: 2006-09-20 13:15:04
    Od: profit <p...@o...eu>

    Dnia 20.09.2006 Kira <c...@e...wytnij.pl> napisał/a:

> [...]
    > kwoty 2.000zł...? Ani nie jest to kwota pozwalająca się jakośtam
    > podzielić na kolejne miesiące, ani... no w sumie to nie wiem co.

    Ostatnio czytałem o negatywnym skutku takiego postępowania. Coraz mniej
    matek zaraz po urodzeniu zostawia dziecko w szpitalu. Niemowlaki wracaja
    dopiero gdy rodzicom zostanie wypłacone becikowe. Niestety dzici po tym
    okresie sa już bardzo zaniedbane.

    profit