PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...

  • 31. Data: 2006-09-19 12:09:14
    Temat: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > To pytanie wyniklo chyba z braku glebszego zastanowienia sie.
    >
    > 1. Infrastruktura -

    wlasnie dlatego, ze Przemysle nie maja tego wszystkiego, nalezalo by inwestorow tam
    przyciagac, żeby mialy za co (podatki) ta infrastrukture zrobic, a nie doplacac im
    za "rozwoj" rozwinietego regionu, wlasnie dokladnie mi o to chodzi, bo w koncu to
    polskie pieniadze ida w duzej czesci na to.

    Wojtek

  • 32. Data: 2006-09-19 12:22:47
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystawił zaświadczenie, tylko _rzeczywiście_ on miał przeciwwskazania - nie
    > wiem szczerze mówiąc, jak to rozwiązać, pomijając czytanie mu w myślach,
    > czyli fantastykę), to ok, ale jeśli ich nie miał, to powinien _dożywotnio_
    > tracić _jakąkolwiek_ pomoc ze strony państwa (z wyjątkiem ew. do darmowego
    > pogrzebu najtańszym kosztem, pod bramą cmentarza, anonimowo). A do tego
    > powinien być automatycznie kierowany na dozór policyjny (bo z czegoś musi
    > żyć, a skoro nie ma roboty, to logiczne jest, że będzie kradł - a wtedy przy
    > pierwszym uczynku do pierdla na 5-10 lat).

    no to daj przepis na moje życie:
    - jestem zarejestrowany jako bezrobotny od 3 miesięcy
    - nie mam przeciwskazań do podjecia pracy, ale nigdy mi urzad nie zaproponowal nawet
    posady sprzedawcy;
    - urząd pracy wyplaca mi zasilek, dokladam oczywiscie na zycie z oszczednosci
    (wystarczy ich na dlugo)

    daj mi dozor policyjny, bo nie zdechlem z głodu i nie pracuje...
    a moze walnij głowa o mur mocno, zeby ci klepka na swoje miejsce wlazła.

    Wojtek

  • 33. Data: 2006-09-19 12:47:42
    Od: "Laris" <markx@op_wyw_a_l.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
    > http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3627716.html

    Tak czytam ta dyskusje i czytanie przerwal mi telefon.

    Dzwoni babka i sie pyta czy skladalem CV. Cos tam skladalem, dawno to bylo.
    Mowi mi 2 zmiany, praca od pon-piatku, pracownik fizyczny. 1000 zl brutto +
    premia dla nie spozniajacych sie pracownikow. Podziekowalem. Nawet jakos nie
    byla specjalnie zaskoczona. Bardziej zrezygnowana......... :) Smiech na sali

    Laris

  • 34. Data: 2006-09-19 12:56:53
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Kira" <c...@e...wytnij.pl> wrote in message

    > Ten tysiąc to jest pi razy oko tydzień normalnego życia, przy
    > czym należy zignorować rachunki i inne zobowiązania finansowe.
    > Sprawdzałam ostatnio - zwykłe, bez szaleństw, ale też i bez
    > szczególnych wyrzeczeń, zakupy to 100-150zł. Na jedzenie. Tak
    > pi razy oko co drugi dzień.

    No niestety tak mogłoby wyjść, gdyby do tego swobodnie podejść.
    Fakty są takie, że wydatki na jedzenie to jedyne z czego można
    zrezygnować, gdyż rachunki po prostu trzeba spłacać.
    I w ten sposób da się przeżyć za 10zł dziennie.
    Chleb, jakiś dżemik, zupka z proszku, tani pasztet i jedziemy...
    A napić się można herbatą albo wodą z cytryną.
    Nie da się? Da się... Widziałem takich.

    W praktyce, osobiście, mam wyrzuty sumienia że "zaszalałem"
    gdy wydam więcej niż 25zł dziennie na jedzenie.
    Z tego się nagle 750zł miesięcznie robi... i to już jest sporo.

    Stach

  • 35. Data: 2006-09-19 13:13:34
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Michał Buslik" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kantor" <k...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > ?!
    >
    > cholera, po lekturze tej grupy wpadne w kompleksy , 7k netto na dwie osoby
    > w Wawie to wegetacja , 180 PLN za zywnosc na dwie osoby tygodniowo to
    > chleb i woda ...
    >
    > cholera, moze ten Wroclaw rzeczywiscie jest duzo tanszy od Wawy ( widac od
    > mojego ostatniego pobytu w marcu w tym miescie musialo sie duzo zmienic )
    jestem z Poznania :)

    kantor

  • 36. Data: 2006-09-19 13:15:29
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "kantor" <k...@a...com.pl> napisał

    > jestem z Poznania :)

    Zatem z racji obciążeń kulturowych i tradycji, tym bardziej powinieneś
    przeżyć nawet za 10 zł tygodniowo ;-)

    N.

  • 37. Data: 2006-09-19 13:16:29
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Aneczka" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kraków jak widać po tym, też znacznie tańszy od Warszawy (co o tyle
    > dziwne, że w co niektórych dziedzinach ponoć już ostro doganiamy Wawę
    > :( ). Na 2 osoby, podobnie jak Michałowi, na jedzenie, wystarcza nam
    > tygodniowo ok. 150-200 zł i nie wyobrażam sobie na co musiałabym wydawać,
    > żebym tyle wydawała co 1-2 dni. No, chyba, że będziemy się żywić tylko
    > najdroższymi rzeczami, albo będziemy jeść i... tylko jeść...
    > No, albo żywilibyśmy się tylko na mieście, w średniej klasy knajpach, to
    > tak... Ale jak zrozumiałam mowa była o zakupach, a nie o knajpach...

    daj spokój, wpadam na 3 minuty do sklepu, wychodze niemal z niczym - i o 75
    PLN lżejszy...
    wiem że mam 2 obiady 2 kolacje i ciastka do kawy - wszystko (pakiet
    oszczędnościowy).... Życie jest drogie jak cholera.

    kantor

  • 38. Data: 2006-09-19 13:20:22
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

> [...]
    > wiem że mam 2 obiady 2 kolacje i ciastka do kawy - wszystko (pakiet
    > oszczędnościowy).... Życie jest drogie jak cholera.

    jest drogie ale
    albo zarabiasz krocie
    albo nie umiesz kupowac

    po prostu

  • 39. Data: 2006-09-19 13:35:07
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 19 Sep 2006 14:07:37 +0200, użyszkodnik Michał
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Były ostatnio dane bo Unia zaczyna siędo tego dowalać. W UE minimalna płaca
    > to 60% średniej krajowej - u nas 30%.

    tia i co ???
    podwyższą minimalną dzieki czemu wzrośnie bezrobocie bo kolejni pójdą
    do szarej strefy ???

    --
    futszaK
    601061867

  • 40. Data: 2006-09-19 13:37:52
    Od: "M...@g...bla.bla.com" <M...@g...com>

    Michał Buslik napisał(a):
    szczędnościowy).... Życie jest drogie jak cholera.

    > jest drogie ale
    > albo zarabiasz krocie
    > albo nie umiesz kupowac

    oki to powiedz jak kupowac:P wedlin tanich nie kupie - bo w wawie tylko
    w jednym miejscu sa zjadliwe (po ktorych nie masz rewolucji
    zoladkowych) tanie wedliny, ale nie mam mozliwosci tam teraz kupowac.
    na 2 osoby+dziecko tygodniowo wychodzi ok 400-500 pln - pojedyncze
    zakupy + ok 100-150 jak skoncza sie wedliny/pieczywo/warzywa/owoce z
    duzych zakupow w pobliskich sklepikach, ale juz w tym jest jedzenie i
    chemia, do tego koty raz na 3 miesiace ok 400pln.
    co wiecej koszty zakupow zmniejszylam robiac zakupy raz w tygodniu, bo
    robiac codziennie wydawalam wiecej.
    Jak to zmniejszyc?