PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kilka pytań na temat dojazdów do pracy.

  • 21. Data: 2006-03-20 06:10:07
    Temat: Re: Kilka pytań na temat dojazdów do pr acy.
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    >Re to: Szewc [Fri, 17 Mar 2006 11:24:34 +0100]:

    Przy korzystaniu z polnewsow odgrzebywanie starych postow jest czasochlonne,
    wiec podczepie sie tutaj.
    Odpowiedzi dotycza dwoch moich ostatnich prac w Polsce.

    Zawsze bylo to mniej niz 20 minut.

    Nie, ale lokalizacja pracodawcy - tak. Wazne dla mnie bylo, zeby to bylo
    centrum i zeby po zycie kulturalne, puby, jedzenie w barze/restauracji, banki
    itp. nie trzeba bylo nigdzie jezdzic, tylko moc z tego wszystkiego korzystac
    po wyjsciu z pracy.

    Wazne, czlowiek musi miec czas dla siebie. Jednak wazniejsze sa rodzaj pracy
    (czy jest interesujaca, czy jest w niej cos do osiagniecia) i zarobki.

    Sadze, ze w skrajnych przypadkach typu dojazd zajmujacy 2 godziny w jedna
    strone tak - ale w zyciu nie mialam takiej sytuacji.

    A mozna wrazenia na temat ankiety? :) Jesli ma to byc do pracy naukowej, to
    brakuje danych o odpowiadajacych. Sadze, ze waznosc czegos takiego jak czas
    dojazdu i tolerancja w tym zakresie mocno zalezy od pozycji danej osoby na
    rynku pracy - sa osoby, dla ktorych praca (ktorej dla nich brakuje) jest
    dobrem tak cennym, ze okolicznosci typu dojazd beda nic nie znaczace - np
    bardzo duzo ludzi z dotknietego bezrobociem Rzeszowa dojezdza do pracy w
    Warszawie i jest to dlugi dojazd. Ja natomiast we Wroclawiu, ktory nie jest
    duzym miastem, zetknelam sie dwa razy z przypadkami firm, ktore - choc nie
    maja kontaktu z klientem (produkcja software'u, telemarketing - bardzo rozne
    branze), umiejscowily sie w scislym centrum placac odpowiednie sumy za
    powierzchnie biurowa i tlumaczac to tym, ze zla lokalizacja odbilaby sie na
    pozyskiwaniu i utrzymaniu pracownikow, wiec inwestycja w biuro w scislym
    centrum jest sensowna.
    Inne poglady moga tez miec osoby poruszajace sie samochodem, a inne
    komunikacja miejska czy miedzymiastowa.
    Bez zbadania zroznicowania pogladow na dojazd w zaleznosci od kilku
    narzucajacych sie kryteriow nie widze zbyt duzego sensu w zebraniu
    zroznicowanych opinii od niereprezentatywnej grupy ludzi, chyba ze zaspokoisz
    moja ciekawosc i wyjasnisz mi idee tej ankiety :)

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 22. Data: 2006-03-20 17:15:32
    Od: "Magi" <m...@p...onet.pl>

    > 1. Ile czasu zajmuje Ci dojazd do pracy?

    25 min wolnym kroczkiem.

    > 2. Czy przy wyborze pracodawcy kierowałeś się łatwością/czasem dojazdu?

    Tak

    > 3. Jak ważne jest to kryterium (czas/łatwość dojazdu)?

    Bardzo wazne

    > 4. Czy bylibyście gotowi mniej zarabiać o ile wasz czas dojazdu byłby

    Tak

    > 5. Wasze wrażenia związane z dojazdami/sugestie dot. łatwiejszego
    > dostępu do miejsca pracy?

    Do pracy dojezdzam metrem (dzieki bogu za jego istnienie:); w czasie
    krotkiej jazdy poczytam sobie ksiazke, porozmawiam z mezem (pracuje w tej
    samej okolicy i razem dojezdzamy). Szkoda by mi bylo czasu na dlugie dojazdy
    do pracy.

    Magda.

  • 23. Data: 2006-03-20 17:16:58
    Od: "Magi" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    Bardzo wazne

    > 4. Czy bylibyście gotowi mniej zarabiać o ile wasz czas dojazdu byłby

    Tak

> [...]

    samej okolicy i razem dojezdzamy). Szkoda by mi bylo czasu na dlugie dojazdy

    Magda (warszawianka)
    dla kasy nie bede dojezdzac godzine do pracy.

  • 24. Data: 2006-03-20 22:42:34
    Od: "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    > Mam kilka pytań na temat Waszych dojazdów do pracy:
    >
    > 1. Ile czasu zajmuje Ci dojazd do pracy?
    30-40
    > 2. Czy przy wyborze pracodawcy kierowałeś się łatwością/czasem dojazdu?
    NIE
    > 3. Jak ważne jest to kryterium (czas/łatwość dojazdu)?
    20%
    > 4. Czy bylibyście gotowi mniej zarabiać o ile wasz czas dojazdu byłby
    > mniejszy?
    NIE
    > 5. Wasze wrażenia związane z dojazdami/sugestie dot. łatwiejszego dostępu
    > do miejsca pracy?
    ZIMA CIEPLEJSZA coby rower nie był hardcorowy