PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kaserki w Auchan Warszawa Modlińska - 664 zł brutto za 90 godzin

  • 21. Data: 2007-02-12 12:26:30
    Temat: Re: Kaserki w Auchan Warszawa Modlińska - 664 zł brutto za 90 godzin
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

    > W UK tez nie i dlatego ludzie wyjezdzajacy do najnizej platnej pracy
    > wynajmuja tam pokoje, czasem dzielone z niesamowita iloscia nieznajomych.
    > Krotkookresowy emigrant ekonomiczny zwykle godzi sie na drastyczne
    > obnizenie warunkow zycia, pod warunkiem, ze bedzie w stanie oszczedzic
    > znaczaca dla niego kwote.

    Masz rację trochę za bardzo się rozpędziłem (W UK więcej zarobią ale tylko
    jeśli będą oszczędzać na czym tylko się da). Nie zmienia to faktu że
    emigracja za najniższa stawkę nie jest opłacalna jeśli w swoim kraju ma się
    gdzie mieszkać.

  • 22. Data: 2007-02-12 15:04:57
    Od: "Paweł Pracki" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Sęk w tym, że kasjerki zarobiły nie 600 tylko 1200 PLN. Jednak połowę oddały
    (jak sądzę nie zupełnie dobrowolnie), szalonym dyrektorom bezustannie
    zadłużających się szpitali, mianowanym nauczycielom, którzy wyprodukowali
    ostatnio mianowanych maturzystów itp itd.

  • 23. Data: 2007-02-13 04:20:07
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Kurciok wrote:

> [...]
    > jeśli będą oszczędzać na czym tylko się da). Nie zmienia to faktu że
    > emigracja za najniższa stawkę nie jest opłacalna jeśli w swoim kraju ma się

    Nie zgadzam sie. Wielu ludzi, tych ze wsi i malych miasteczek, ktorzy
    pojechali do UK pracowac za najnizsza stawke u siebie jak najbardziej
    mialo gdzie mieszkac. Bycie nawet wlascicielem lokalu na zad..iu, gdzie
    nie ma sensownej pracy w niczym nie pomaga, zwlaszcza ze utrzymanie domu
    czy mieszkania kosztuje.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 24. Data: 2007-02-13 13:16:37
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

    > Nie zgadzam sie. Wielu ludzi, tych ze wsi i malych miasteczek, ktorzy
    > pojechali do UK pracowac za najnizsza stawke u siebie jak najbardziej
    > mialo gdzie mieszkac.

    I jeszcze więcej ich wróciło. Reszta mieszka po parę osób w jednym
    mieszkaniu.

    > Bycie nawet wlascicielem lokalu na zad..iu, gdzie nie ma sensownej pracy w
    > niczym nie pomaga, zwlaszcza ze utrzymanie domu czy mieszkania kosztuje.

    To ja mogę powiedzieć że jak chce oszczędzać to niech sprzeda dom i lokal i
    wynajmie jedno mieszkanie na spółkę z paroma osobami w jakimś większym
    polskim mieście niech nie pije piwa i nie chodzi na imprezy bo to drogie
    (będzie miał wtedy to samo co w UK) prace w biedronce też znajdzie od zaraz.

  • 25. Data: 2007-02-14 08:36:13
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Kurciok wrote:

> [...]
    > (będzie miał wtedy to samo co w UK) prace w biedronce też znajdzie od zaraz.

    Jest to malo oplacalne, poniewaz z zarobkow w biedronce nie bedzie w
    stanie robic oszczednosci, nawet rezygnujac z imprez.
    Wyjazd tam, gdzie da sie robic oszczednosci przy takim stylu zycia to
    sprawa tymczasowa. Nikt raczej nie chce do konca zycia wynajmowac
    mieszkania na spolke z innymi osobami - jest to traktowane jako
    tymczasowe poswiecenie dla przyszlych zyskow z zainwestowania
    oszczednosci. Gdy nie ma przyszlych zyskow, staje sie to calkowicie
    nieatrakcyjne.

    I.

  • 26. Data: 2007-02-14 11:23:41
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

> [...]
    > poswiecenie dla przyszlych zyskow z zainwestowania oszczednosci. Gdy nie
    > ma przyszlych zyskow, staje sie to calkowicie nieatrakcyjne.

    Tyle że przy pensji minimalnej tych zysków raczej nie będzie (oszczędzać nie
    będzie z czego). Jak ktoś pracuje za minimalną stawkę a na mieszkanie
    przeznacza powiedzmy 300 funtów miesięcznie (załóżmy że mieszka w 3 osoby w
    jednym mieszkaniu ale ma jeden pokój dla siebie) to po odjęciu pieniędzy na
    jedzenie dojazd do pracy nie zostanie mu nic (wręcz będzie sie musiał starać
    aby się za to utrzymać). A do tego dolicz koszty podróży oraz koszty
    związane z szukaniem pracy (jak ktoś nie zna dobrze języka to pracy może
    szukać długo, a jak się nie sprawdzi to mogą go wyrzucić). No chyba że masz
    na myśli oszczędzanie polegające na mieszkaniu w namiocie. Wielu ludzi z UK
    wraca ze stratami a nie z oszczędnościami. Ale w tym co piszesz jest
    oczywiście dużo racji. Chcę tylko zaznaczyć że ta opłacalność jest bardzo
    dyskusyjna.

  • 27. Data: 2007-02-14 17:20:17
    Od: Rafał 'bufi' Lorbiecki <b...@p...de>

    _Osobnik_ *Jakub Lisowski* _nastukał_ :

    > [ resztę pobredzeń wyciąłem ]

    No nie pobredzeń, tylko gość ma częściowo rację.

    Sam pracuję w duńskiej firmie która 'osiedliła' sie PL i wiem
    jak traktują polskich robotników i ile im płacą.

    Jak była u nas w 'odwiedzinach' delegacja z Danii z blizniaczej
    firmy i się dowiedzieli ile płacą Polakom za taką samą pracę
    jak u nich Duńczykom, to się za głowę lapali i wierzyć nie chcieli.

    Powiem tylko, że różnica jest wielkości takiej, że tam na godzinę
    mają tyle co u nas dniówka. Z resztą chyba wszedzie zagranicą
    tak jest.

    Inna sprawa, że 'obok' jest firma ze Szwecji w której składają
    jakieś skrzynki elektryczne. Zarabiali tam sporo więcej od nas, ale gdy
    ich szefostwo dowiedziało się, że u nas są takie, a nie inne stawki
    to zmniejszyli im pensje o prawie 1/3 bo przecież za dużo im płacili.
    Żenada.

    Najlepszy numer jest taki, że nasza firma dostała oficjalne pismo
    od wladz miasta z pochwałą za "Iwnestycja w regionie" czy jakoś
    tak.

    I nie mów mi, że zagraniczni inwestorzy nie przyjeżdzają tu
    tylko dlatego, że mają tanią siłę roboczą.

    > ja czyli jakub
    bufi

  • 28. Data: 2007-02-15 14:42:42
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 14 Feb 2007 17:20:17 +0000 (UTC), Rafał 'bufi' Lorbiecki <b...@p...de>
    w <s...@s...org.pl.de> napisał:

    > _Osobnik_ *Jakub Lisowski* _nastukał_ :

    > No nie pobredzeń, tylko gość ma częściowo rację.
    >
    > Sam pracuję w duńskiej firmie która 'osiedliła' sie PL i wiem
    > jak traktują polskich robotników i ile im płacą.

    Płacenie w okolicy najniższej krajowej powoli się kończy.
    Jeszcze troche wytężonej pracy rządu i związków zawodowych i skończy się
    w ogóle - nie będize się opłacało _nikomu_.

> [...]
    >
    > Powiem tylko, że różnica jest wielkości takiej, że tam na godzinę
    > mają tyle co u nas dniówka. Z resztą chyba wszedzie zagranicą

    Dodaj sobie przelicznik kosztów życia - ceny takie same liczbowo, tylko
    w Euro.
    Różnice wychodzą na usługach specjalistycznych typu dentysta na
    przykład.

> [...]
    > ich szefostwo dowiedziało się, że u nas są takie, a nie inne stawki
    > to zmniejszyli im pensje o prawie 1/3 bo przecież za dużo im płacili.

    A tutaj jest - bo ludzie sobie dali zmniejszyć.
    Jeżeli nadal płacą więcej niż u was w zakładzie, to wychodzą na swoje
    bardziej niż przedtem.

    Ja rozumiem, że żona, dzieci i mieszkanie do spłacenia, i że lepsza taka
    praca niż żadna, ale są pewne granice taniości.

    > Najlepszy numer jest taki, że nasza firma dostała oficjalne pismo
    > od wladz miasta z pochwałą za "Iwnestycja w regionie" czy jakoś
    > tak.

    Bo to oni płaca ludziom, a nie PUP, płaca podatki gminie i takie tam.

    > I nie mów mi, że zagraniczni inwestorzy nie przyjeżdzają tu
    > tylko dlatego, że mają tanią siłę roboczą.

    Teraz się przekonują, że nie aż tak tanią, jak im wmawiano, ale nadal są
    to znacząco niższe pieniądze, niż musieliby płacić pracownikom w starej
    UE.
    Jednak częściowo to wynika z niższych kosztów życia.

    ja czyli jakub
    Revoke.