PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kacowe

  • 71. Data: 2010-08-21 14:52:16
    Temat: Re: Kacowe
    Od: z <z...@g...pl>

    Yakhub pisze:
    > Ale na co argumenty? Na wyznawany światopogląd? Ani Ty, ani Jotte nie
    > jesteście w stanie uargumentować swojego światopoglądu. Bo - jak sama nazwa
    > wskazuje - to tylko Wasze *poglądy*.

    Jestem tylko trochę zszokowany że inteligentny, wykształcony człowiek,
    żyjący w Polsce trochę lat i interesujący się światem dookoła może być
    takim egocentrykiem.
    Ala cóż... sigle, ekolodzy, homo... Poprawnie jest ich szanować.

  • 72. Data: 2010-08-21 15:33:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c6fdc96$0$21003$65785112@news.neostrada.pl R
    <...@n...spam> pisze:

    > Nie wiem co może SN,
    To może się dowiedz, zanim zaczniesz sie wypowiadać?
    Sporo może.

    > ale na pewno do urlopu na żądanie nie potrzebujęz
    > gody pracodawcy.
    Nie czytasz uważnie.
    Zgody nie potrzebujesz, owszem. Ale to nie znaczy, że ten urlop dostaniesz i
    wykorzystasz. Nie tylko pracownicy potrafią wykorzystywać luki i niejasności
    w zapisach prawnych. Pracodawcy także, często nawet dużo lepiej, bo stać ich
    na prawników.

    > A jak cała załoga weźmie do równoczesnie, to znaczy, że pracodawca sobie
    > na to zasłużył.
    Urlopu się nie bierze. Urlop się dostaje, bo udziela go pracodawca. I może z
    niego odwołać. Np. w 20 min. po udzieleniu.

    --
    Jotte

  • 73. Data: 2010-08-23 12:04:20
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-08-19 17:54, Jotte pisze:

    > Uczciwie mówiąc moje osobiste zdanie jest takie, że uprawnienia pracownicze
    > związane z rodzicielstwem są w polskim prawie pracy monstrualnie,

    A kto tu mówił o pracownikach? Mowa jest o ludziach którzy w życiu nie
    skalali się pracą zawodową.

    > nonsensownie rozdęte. Zresztą nie tylko w prawie pracy - przykładem choćby
    > becikowe!

    A moje osobiste zdanie jest w zasadzie dokładnie odwrotne. Rodzice, a
    zwłaszcza matki, są w polskich realiach dyskryminowane.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 74. Data: 2010-08-23 15:49:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4to4c$4vv$1@inews.gazeta.pl Mich@l
    <k...@t...cy> pisze:

    > A kto tu mówił o pracownikach? Mowa jest o ludziach którzy w życiu nie
    > skalali się pracą zawodową.
    Skoro o takich mówisz, to tym bardziej uprawnienia są rozdęte. W tym
    przypadku uprawnienia socjalne.
    Pisałem przecież o becikowym, a to nie jest uprawnienie pracownicze.

    > A moje osobiste zdanie jest w zasadzie dokładnie odwrotne. Rodzice, a
    > zwłaszcza matki, są w polskich realiach dyskryminowane.
    Starannie jednak unikasz jakiegokolwiek uzasadnienia tej tezy.

    --
    Jotte

  • 75. Data: 2010-08-24 13:35:29
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-08-23 17:49, Jotte pisze:

    > Starannie jednak unikasz jakiegokolwiek uzasadnienia tej tezy.

    Prosty przykład: od nowego roku VAT na prezerwatywy 8%, VAT na artykuły
    dziecięce 23%. I o czym tu jeszcze dyskutować?

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 76. Data: 2010-08-24 14:49:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i50hrc$j1t$1@inews.gazeta.pl Mich@l
    <k...@t...cy> pisze:

    > Prosty przykład: od nowego roku VAT na prezerwatywy 8%, VAT na artykuły
    > dziecięce 23%. I o czym tu jeszcze dyskutować?
    Może o tym, że nie znasz zagadnienia.
    To są normy unijne, Polska do tej pory miała 7% VAT i na kondomy, i na art.
    dla bachorów.
    To niezgodne z prawem unijnym, które nakazuje na te ostatnie min. 22% -
    jeśli się do tego nie dostosujemy do początku 2011 roku, to Polsce grozi
    sprawa w unijnym Trybunale Sprawiedliwości na wniosek KE.
    A te 1% więcej to już sprawka tusko(nie)rządu.
    Zresztą - co to za nonsens, gdzie tu dyskryminacja? Zwłaszcza matek?

    --
    Jotte

  • 77. Data: 2010-08-25 11:27:56
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > Posiadanie potomstwa nie jest obowiązkowe. To zwykła zachcianka.

    Noo, posługując się tego typu logiką, to jakby na to nie patrzeć, samo życie
    też jest zwykłą zachcianką :)

    > Pominę tu ciągle często występujące w naszym kraju przypadkowe poczęcia,
    > co przy dostępności i skuteczności rozmaitych środków antykoncepcyjnych
    > wskazują na istnienie licznej grupy "ludzi", których człowieczeństwo
    > sprowadza się wyłącznie do biologicznej przynależności do gatunku. To
    > zjawisko należałoby tępić, a nie prawnie wspierać.

    Tu pełna zgoda.

    > Natomiast decyzja o poczęciu progenitury przez ludzi rozumnych (gatunek
    > ten ma w nazwie słowo "sapiens") powinna być poprzedzona zabezpieczeniem
    > zaplecza materialnego (obniżenie dochodów w okresie ciąży i po niej) i
    > organizacyjnego (opieka nad dzieckiem) przez samych przyszłych rodziców, a
    > nie obarczanie tym w tak ogromnym stopniu pracodawców (w przypadku
    > jednostek budżetowych oznaczaq to ciebie, mnie i wszystkich podatników).

    Masz dużo racji.
    Teoretycznie, ponieważ w praktyce jest to stan w przeważającej większości
    przypadków nie do osiągnięcia. Utopia.
    A jeśli utopia, to każde wyjście z tej sytuacji zawsze będzie tylko
    mniejszym złem.
    Chociaż nie jestem przekonany, czy wspieranie rodzicielstwa przez całe
    społeczeństwo + inwestycja w przyszłe pokolenia faktycznie zasługuje na
    miano "mniejszego zła".

    > Innymi słowy i w pewnym uproszczeniu - dzieci powinno się mieć na własny
    > koszt, a nie cudzy.

    Czy emeryturę też będziesz miał z_własnych_pieniędzy? Bo nieważne czy
    odkładasz do ZUSu czy nie, gdyż niezależnie, gdzie_teraz_inwestujesz własne
    pieniądze,_kiedyś_ktoś będzie musiał tak nimi obracać, by nadal stanowiły
    wartość adekwatną do Twoich potrzeb. Tym kimś nie będziesz ani Ty, ani nikt
    z Twojego pokolenia, lecz Wasze dzieci i wnuki.

    > A jak tych kosztów się nie daje rady ponieść to się dzieci ma mniej, albo
    > wcale.

    I tak się niestety w coraz większej ilości przypadków dzieje, co bynajmniej
    nie jest wcale optymistyczne.

  • 78. Data: 2010-08-25 13:46:52
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-08-24 16:49, Jotte pisze:

    > To są normy unijne, Polska do tej pory miała 7% VAT i na kondomy, i na art.
    > dla bachorów.

    Na artykuły dla bachorów to nie wiem ile vatu było, nigdy się tym nie
    interesowałem. Skupiałem się na artykułach dla dzieci. Ale to OT.

    > To niezgodne z prawem unijnym, które nakazuje na te ostatnie min. 22% -

    Bzdura. Pokaż mi przepis nakazujący państwom UE vat min. 22% na powyższe
    artykuły. Ba, na cokolwiek.

    > jeśli się do tego nie dostosujemy do początku 2011 roku, to Polsce grozi
    > sprawa w unijnym Trybunale Sprawiedliwości na wniosek KE.

    Znak że pora na odejście od pozycji klęczącego petenta.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 79. Data: 2010-08-25 17:44:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i52un9$i7f$1@news.onet.pl Mordzia
    <m...@n...eu> pisze:

    > Noo, posługując się tego typu logiką, to jakby na to nie patrzeć, samo
    > życie też jest zwykłą zachcianką :)
    To jest logika nie do obalenia, dlatego niektórych irytuje.
    Ja tam się na ten najpiękniejszy ze światów nie prosiłem (a ty?), no ale
    skoro już na nim jestem na trochę...
    Może się nie wieszać, jak sądzisz?

    > Masz dużo racji.
    > Teoretycznie, ponieważ w praktyce jest to stan w przeważającej większości
    > przypadków nie do osiągnięcia. Utopia.
    Dlaczego? W tylu krajach jakoś takich cudów socjalnych jak u nas nie ma,
    ludzie o tym wiedzą i są nauczeni odpowiednio myśleć i kierować swoim życiem
    i rozrodem.
    Czym innym jest przecież pomoc socjalna (i renta) dla inwalidy, który
    obarczony chorobą bądź kalectwem nie jest w stanie w ogóle pracować i tym
    samym płacić składek (może nigdy nie płacił), a czym innym zrzuta na apanaże
    dla tych, co się rozmnożyć zechcieli.
    A jedno i drugie z przymusowego haraczu ogólnospołecznego.

> [...]
    > własne pieniądze,_kiedyś_ktoś będzie musiał tak nimi obracać, by nadal
    > stanowiły wartość adekwatną do Twoich potrzeb.
    Co ty piszesz? ADEKWATNĄ do potrzeb???
    Ten w znacznej mierze niesprawiedliwy i nieekonomiczny system bismarckowski
    realizowany przez ZUS ma jednak taką cechę, że pracując nie możemy go
    uniknąć. Co gorsza z uwagi jak został ~150 lat temu skonstruowany dziś nie
    ma pomysłu jak z niego wyskoczyć.
    Dzieci natomiast - jeśli się nie ma warunków do ich posiadania - uniknąć
    bardzo łatwo.

    > I tak się niestety w coraz większej ilości przypadków dzieje, co
    > bynajmniej nie jest wcale optymistyczne.
    Nic w tym złego. może po prostu zaczynają działać prawa natury?
    (nie mylić z tzw. "prawem naturalnym", nieistniejącym tworem wymyślonym
    przez klechów dla mamienia ciemnych katoli)

    --
    Jotte

  • 80. Data: 2010-08-25 18:07:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i536sf$26v$1@inews.gazeta.pl Mich@l
    <k...@t...cy> pisze:

    > Na artykuły dla bachorów to nie wiem ile vatu było, nigdy się tym nie
    > interesowałem. Skupiałem się na artykułach dla dzieci. Ale to OT.
    Fakt, OT zupełny - to to samo, tylko nazwane inaczej.

    > Bzdura. Pokaż mi przepis nakazujący państwom UE vat min. 22% na powyższe
    > artykuły. Ba, na cokolwiek.
    Zanim będziesz gadał, że bzdury, to poczytaj i dowiedz się czegoś zamiast
    pleść byle co.
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/118531,nie_b
    edzie_nizszego_vat_na_ubranka_dzieciece.html
    http://www.pro-life.org.pl/2008/02/stawka-vat-na-art
    ykuy-dziecice-wzronie.html

    > Znak że pora na odejście od pozycji klęczącego petenta.
    W kierunku pozycji petenta pełzającego?

    --
    Jotte