PracaGrupypl.praca.dyskusje › +KAZDY SOBIE SKROBIE ZUS

  • 1. Data: 2004-07-03 11:31:55
    Temat: +KAZDY SOBIE SKROBIE ZUS
    Od: "Mr Adzio" <h...@o...pl>

    Witam,

    bom przeczytal kilka postow na liscie o ZUS, to kreuje nowa wiadomosc.
    Uwazam, ze ZUS jako system i instytucja jest anachroniczny i padnie predzej
    niz pozniej. Dzien, w ktorym w duzym miescie nie wyplaca w terminie zasilkow
    dla bezrobotnych bedzie poczatkiem czegos, co zwalo sie rewolucja spoleczna.
    Uwazam, ze pracownik powinien dostawac wynagrodzenie i jego wolna wola winno
    byc, czy i gdzie zaplaci sobie na ubezpieczenie emerytalne.
    W koncu jestesmy dorosli.
    ZUS obowiazkowy winno sie placic tylko od pensji minimalnych ustawa
    wyznaczonych.
    Robie 22 lata. Gdybym dostal te kase, co ja i pracodawcy placili na ZUS juz
    teraz moglbym isc na emeryture.
    Za komuny finansowalem Ludowe Wojsko Polskie. Teraz finansuje skarb panstwa.

    Pozd.
    Mr Adzio
    www.media.prv.pl

  • 2. Data: 2004-07-03 11:55:33
    Temat: Re: +KAZDY SOBIE SKROBIE ZUS
    Od: "cim" <piotr@_anty_spam_pojan.net>

    > Uwazam, ze ZUS jako system i instytucja jest anachroniczny i padnie
    predzej
    > niz pozniej.

    Przyjdzie nowy minister i z worka wyciagnie pieniadze. Mamy bardzo
    kreatywnych politykow. Patrz: dofinansowanie PKP.

    >Dzien, w ktorym w duzym miescie nie wyplaca w terminie zasilkow
    > dla bezrobotnych bedzie poczatkiem czegos, co zwalo sie rewolucja
    spoleczna.

    Nie te czasy. Jestesmy okradani dzien w dzien i jakos malo ludzi protestuje,
    ale sproboj tylko zrobic jakis przemarsz ludzi o odmiennych... to zobaczysz
    jakie sie glosy oburzenia podniosa... powszechna mysl to: nie nas okradaja -
    to okradaja budzet.

    > Uwazam, ze pracownik powinien dostawac wynagrodzenie i jego wolna wola
    winno
    > byc, czy i gdzie zaplaci sobie na ubezpieczenie emerytalne.
    > W koncu jestesmy dorosli.

    Tak powinno byc, ale ktos musi placic za grzechy przeszlosci i
    terazniejszosci ;)

    > ZUS obowiazkowy winno sie placic tylko od pensji minimalnych ustawa
    > wyznaczonych.

    Moim zdaniem obciazenia na zus powinny byc stopniowo zmniejszane, wraz ze
    zmniejszaniem dofinansowania wielu dziedzin gospodarki => PKP, gornictwo
    itp. => czyli prywatyzacja, ale nie zlodziejska.

    > Za komuny finansowalem Ludowe Wojsko Polskie. Teraz finansuje skarb
    panstwa.

    Oprocz rzadu, bo rzad sie sam wyzywi ;)

    Pozdrawiam.

    cim

  • 3. Data: 2004-07-04 09:33:42
    Od: "Beata" <b...@w...mm.pl>

    zus to piramida finansowa, powinien być nielegalny. Tak na marginesie to
    słyszeliscie pewnie o 190 m2 gabinecie prezesa zusu.I co wy na to?
    http://ubezpieczenia.onet.pl/945162,wiadomosci.html

  • 4. Data: 2004-09-08 23:43:49
    Od: Darek <d...@g...pl>

    Dnia 3 Jul 2004 13:31:55 +0200, Mr Adzio <h...@o...pl> napisał:

> [...]
    > juz
    > teraz moglbym isc na emeryture.
    > Za komuny finansowalem Ludowe Wojsko Polskie. Teraz finansuje skarb

    Witam
    Zgadzam sie z tym, że ZUS padnie, ale to może pociągnąć w dół cały kraj -
    w miarę kurczenia się pieniędzy ZUSu i starzenia spoleczeństwa składki
    będą podwyższane, co z kolei spowoduje bankructwa firm i dalsze kurczenie
    się liczby płacących czyli kolejne podwyżki. Nikt nie zwraca uwagi na to,
    że obecne wyjazdy młodych ludzi to katastrofa za ileś tam lat(widać tu
    głupotę niektórych państw Zachodnich np Niemiec, które nie chcą Polaków do
    pracy -przecież ci ludzie mogliby płacić tamtejszy ZUS i utrzymywać
    niemieckich emerytów) .Obecna dziura budżetowa to przy tym betka.Tzw
    ubezpieczenia społeczne to filar obecnych rządów
    socjaldemokratycznych(nazwy partii są różne, ale treść ta sama) nie tylko
    w Polsce, ale i w Europie. Pierwszy system ten wprowadzil Bismark. Nie mam
    tu na mysli jednej partii politycznej, ale wiekszość polityków, którzy
    żyją właśnie z zarządzania pieniędzmi podatników - w tym ZUSem. Obecny
    układ pewno będzie kontynuowany dopuki nie skończą się pieniądze. Potem
    okaże się, że żadnych emerytur nie będzie, albo będą warte tyle co
    przedwojenne obligacje.
    A propos przymusu ubezpieczeń. Jest to najistotniejsza jego cecha - bez
    tego każdy dostałby emeryturę proporcjonalną do wpłaconych kwot (ZUS
    państwowy nie byłby potrzebny)- jesliby miało być inaczej to by się z tego
    wycofał. Natomiast teraz emerytury zależą od polityki społecznej, czyli od
    tego co uchwalą politycy, którzy chcą przypodobać się zazwyczaj
    egalitarnie nastawionej większości. Znamienne, że coraz częściej używane
    jest słowo świadczenia społeczne w stosunku do emerytur - sugeruje to, że
    emerytura to rodzaj zapomogi/zasiłku od Państwa, która nie ma
    bezpośredniego związku z wysokością zapłaconej składki. Może też być łatwo
    zawieższony np emerytury dla osób mających inny dochód np jeszcze
    pracujących, przecież to konfiskata czegoś co podobno dana osoba sobie
    wpłaciła - mimo że od obu tych dochodów Państwo pobiera podatki. Jeszcze
    jedno możliwe rozwiązanie problemu to podwyższanie wieku emerytalnego do
    poziomu takiego, że zdecydowana wiekszośc po prostu nie dożyje emerytury -
    rozwiązanie to nie tylko w Polsce jest przygotowywane.
    Darek

  • 5. Data: 2004-09-09 00:03:44
    Od: Darek <d...@g...pl>

  • 6. Data: 2004-09-09 00:41:58
    Od: Darek <d...@g...pl>

    Dnia Thu, 09 Sep 2004 01:43:49 +0200, Darek <d...@g...pl> napisał:

> [...]
    > poziomu takiego, że zdecydowana wiekszośc po prostu nie dożyje emerytury
    > - rozwiązanie to nie tylko w Polsce jest przygotowywane.

    Zapomniałem dodać, że szczęściem w tym nieszęściu choć dość wątpliwym jest
    to, że Polacy przez lata wykształcili umiejętność oszukiwania Pańswa , w
    rzeczywistości chyba to umożliwia funkcjonowanie gospodarki w takich
    warunkach. Działa to jednak również w drugą stronę np lewe renty,
    zwolnienia itp.
    Na ile lat oceniacie trwanie tej ośmiornicy?????
    Jeżeli Pan Lepper dojdzie do władzy wydarzenia mogą trochę przyspieszyć,
    choć więcej niż 4 lata to to raczej potrwa, a politykom chodzi tylko o
    kadencję.

  • 7. Data: 2004-09-09 10:44:57
    Od: kingram <tuxman@_WYTNIJTO_op.pl>

    Darek wrote:

> [...]
    > podwyższanie wieku emerytalnego do poziomu takiego, że zdecydowana
    > wiekszośc po prostu nie dożyje emerytury - rozwiązanie to nie tylko w

    Czyżby najwyższy czas na rozpoczęcie importowania ludzi z krajów
    rozwijających się?
    Tak jak to robią USA, Kanada, Australia, Niemcy, UK i inne?

    --
    - -

    Bsrgds,
    kingram

    Penguin#171437

  • 8. Data: 2004-09-12 15:53:08
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Użytkownik "kingram" <tuxman@_WYTNIJTO_op.pl> napisał w wiadomości

    > Czyżby najwyższy czas na rozpoczęcie importowania ludzi z krajów
    > rozwijających się?
    > Tak jak to robią USA, Kanada, Australia, Niemcy, UK i inne?

    Na to moga sobie pozwolic kraje ktore maja male bezrobocie,
    u nas nawet importowani chinczycy nie wyrobili by na zasilki
    dla bezrobotnych... Zreszta na co pozwalaja nasze zasilki, mam
    kumpla z Belgii, fakt ze strasznego lenia, ktory dostaje ~1000
    Euro zasilku...

    Piotr