PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jutro wazna rozmowa...

  • 11. Data: 2005-12-02 16:29:14
    Temat: Re: Jutro wazna rozmowa...
    Od: "Lisek" <S...@w...pl>

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns971FC3DCDEBA0adasiek.podolany.net@127.0.0.1.
    ..

    > poza tym bardzo zainteresowalo mnie to "jestem na utrzymaniu rodzicow";
    > czy to oznacza, ze jestes jeszcze uczniem/studentem?? jezeli tak, to
    > sorry, ale mowienie o 4 latach doswiadczenie podejrzewam tutaj o znaczna
    > przesade; 4 lata doswiadczenia, to nie znaczy ze "przed czterema laty
    > pierwszy raz widzialem na oczy robienie stronki WWW i pozniej od czasu
    > do czasu cos skrobnalem"; 4 lata doswiadczenia, to znaczy cztery lata
    > pracy w pelnym wymiarze godzin jako programista stron WWW;

    Nie napisałem że mam czteroletnie doświadczenie. Napisałem wyraźnie, co sam
    zacytowałeś, że od czasu do czasu od 4 lat robiłem strony internetowe. Poza
    tym rozbudowa dosyć duzego serwisu internetoweto to też zdobywanie
    doświadczenia.

  • 12. Data: 2005-12-02 16:30:35
    Od: "Lisek" <S...@w...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > 600 zł to kpina, za specjalistyczną wiedzę. Sprzątaczka z podstawowym
    > wykształceniem ma więcej. Wracając do Twojej sprawy 1200 zł netto to chyba
    > minimum przyzwoitości.

    Dlatego zacznę rozmowę od 1500, żeby było z czego "schodzić".

  • 13. Data: 2005-12-02 16:37:19
    Od: "Lisek" <S...@w...pl>

    Użytkownik "Dape" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Kwota, ktora napisales to kpina. Jesli jestes *dobry* (szybko sie
    > uczysz, rozwijasz wraz z jezykiem [w tym wypadku php]) i nie stoisz w
    > miejscu) do tego robisz projkety terminowo powinienes zarabiac MINIMUM 3x
    > wiecej niz te (lol) 600 zl. 600 zl mozna wziac za 1 projekt robiony 3-4
    > dni. Moim zdaniem powinienes pomyslec o pracy na wlasny rachunek -
    > zwlaszcza jesli juz masz co pokazac ewentualnym klientom.

    Może juz o tym pisałem ale właśnie do tego się przymierzam. Złapałem kontakt
    z dziewczyną która siezdiała na moim miejscu i będziemy działać na własną
    rękę. Ona grafika - ja część programistyczna.

    Z uczeniem się nowych rzeczy nie mam problemów. Rozbudowane strony, które
    zostały mi powierzone do aktualizacji dosyć szybko "rozgryzałem".
    Właścicielka firmy jest zadowolona bo jeszcze ani razu nie usłyszała ode
    mnie, że czegoś nie da się zrobić (na co była przeczulona mając
    doświadczenia w pracy z wieloma osobami). Zobaczymy na ile mnie "wycenią"
    podczas zbliżajacej się rozmowy... jedno jest pewne - nie robić sobie
    nadziei na to, że w koncu po kilku latach pracy dostanie człowiek więcej niż
    1200 złotych wypłaty.

  • 14. Data: 2005-12-04 11:55:36
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Dlatego zacznę rozmowę od 1500, żeby było z czego "schodzić".

    Racja, u wielu ludzi panuje pogląd że jak się coś robi na kompie to komp
    wykonuje co najmniej 90% pracy, a Ty siedzisz i naciskasz sobie przyciski. Nie
    zdają sobie sprawy ile tak naprawdę trzeba się uczyć i poznawać nowych rzeczy.
    Nowe programy, urządzenia, itp. Kupując nawet gazetę komputerową inwestujesz w
    siebie.

    Pozdr
    Kriss

  • 15. Data: 2005-12-04 16:11:30
    Od: "Lisek" <a...@w...pl>

> [...]
    > rzeczy.
    > Nowe programy, urządzenia, itp. Kupując nawet gazetę komputerową

    Tak. Martwi mnie właśnie takie "poszanowanie" dla moich umiejętności.
    Obawiam się że to może być z dwóch powodów:
    1. żeby pokazać mi że ponoć "każdy głupi" to samo może robić i taka praca
    jest wobec tego niewiele warta
    2. dlatego że właściciele nie mają NAJMNIEJSZEGO pojęcia o programowaniu czy
    robieniu stron www od strony technicznej - nie wiedzą ile wiedzy wymaga
    wykonywanie takiej pracy :-(

    Jeszcze nie rozmawiałem z szeryfami tej firmy - w piątek nie było na to
    czasu ale jeżeli stanie na kwocie w okolicach 1000 złotych to nowy tydzień
    rozpocznę od poszukiwań nowej pracy - tym bardziej, że same dojazdy
    pochłaniają ponad 120zł miesięcznie i łatwo policzyć ile z tego tysiąca
    zostaje.
    --
    Szary Lisek

  • 16. Data: 2005-12-04 18:31:35
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Obawiam się że to może być z dwóch powodów:
    > 1. żeby pokazać mi że ponoć "każdy głupi" to samo może robić i taka praca

    Ja kiedyś wygrałem konkurs do agencji reklamowej na grafika. Firma Ą, Ę ... mało
    nie spuchli, jaką są niby firmą. Wszystkie moje prace były później (jak już
    pracowałem) oceniane na niedopracowane, mierne ,"nie o to chodziło" itp. Dziwnym
    trafem tylko zawsze je oddawali do druku i klient był zadowolony. Tak było ze
    wszystkim. Zero tekstu "o fajnie to zrobiłeś", "nawet spoko" "dość dobre, ale
    zmień to i to" Tylko że wszystkie te "gnioty" akceptowali. Główną wyrocznią była
    żona szefa :-)))

    > 2. dlatego że właściciele nie mają NAJMNIEJSZEGO pojęcia o programowaniu czy
    > robieniu stron www od strony technicznej - nie wiedzą ile wiedzy wymaga
    > wykonywanie takiej pracy :-(

    W wczoraj na TVN24 powiedzieli że wykonanie strony dla firmy archiwistycznej
    kosztuje 3000zł. I co najmniej TYLE jest warta praca przy takich zleceniach.
    Szkoda że nie wszyscy to wiedzą. Powinna być taka solidarność zawodowa pomiędzy
    komputerowcami. Poniżej jakiej ceny się nie da zrobić i już. Niektórym by się
    oczy otworzyły.

    Pozdr
    Kriss

  • 17. Data: 2005-12-04 19:15:20
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Ja kiedyś wygrałem konkurs do agencji reklamowej na grafika. Firma Ą, Ę
    tia.. jestesmy wielcy i preżni tylko pracowników mamy do d..y (do duszy,
    jakby ktoś nie wiedział o co chodzi (-: )

> [...]
    > "nawet spoko" "dość dobre, ale zmień to i to" Tylko że wszystkie te
    > "gnioty" akceptowali. Główną wyrocznią była żona szefa :-)))
    a to akurat jest nagminne. Będziesz bił pianę, to i inni w końcu to
    podchwycą. nie będziesz, to co najwyżej uslyszysz "ujdzie w tłoku". Ce est
    la vie

> [...]
    > solidarność zawodowa pomiędzy komputerowcami. Poniżej jakiej ceny się nie
    > da zrobić i już. Niektórym by się oczy otworzyły.
    kwestia dobrego podejścia handlowego. Chcesz dać mniej, dostaniesz mniej.
    ale przecież chcesz mieć wodotrysk... to proszę, może być i słoń w karafce.
    kosztuje to 3000. aa, budżet jest na 100 zł..., to proszę, drobna
    wizytóweczka. dwie godziny pracy............

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---