PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakość usług lekarskich

  • 41. Data: 2008-04-14 19:30:30
    Temat: Re: Jakość usług lekarskich
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 14.04.2008 gargamel <s...@d...na> napisał/a:

    > 4000$ za poważną i zaawansowaną operację eksperymentalną?

    T E R A P I Ę .

    [...]

    > nawet nie chcę się domyślać ile za taką operację by ci zaśpiewali w polsce.

    Nie myśl.

    > w polsce płacę zus średnio 40% wysokości mojego dochodu (i to jeszcze
    > zależnie od dochodu), w stanach na social i medical (odpowiednik zus)
    > płaciłem 8% dochodu (niezależnie od jego wysokości),
    > to ci powinno trochę dac do myślenia

    Mhm. Widzę, że nie wiesz co to jest 'podatek dochodowy' i łączysz go
    z ZUSem. Mylę się?

    > gdybyś nie podpisał to nawet do szpitala by cię nie przyjeli, a co dopiero
    > operowali:O)

    Podpisałem po operacji. Pani przepraszała i powiedziała, że w takim
    stanie musieli szybko reagować i zwyczajnie im się zapomniało.

    > a z tego co piszesz masz swój przykład, tak cię zamotali że nawet nie
    > wiedziałeś co i gdzie podpisałeś:O(

    Ja tam wiem co podpisuję i kiedy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 42. Data: 2008-04-14 19:34:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 14.04.2008 gargamel <s...@d...na> napisał/a:

    [...]

    > pewnie jako firma płacisz swoje minimum zusu, bo oszczędzasz, zgadza się?

    Nie. 209 zł to obecna stawka za składki zdrowotne. Wpłacanie więcej nie
    daje *nic*, więc firmy płacą tyle ile trzeba. Tego nie można nazwać
    oszczędnością. A Ty znowu mylisz składkę emerytalną i zdrowotną.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 43. Data: 2008-04-14 20:03:35
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Mhm. Widzę, że nie wiesz co to jest 'podatek dochodowy' i łączysz go
    > z ZUSem. Mylę się?

    a gdzie to widzisz?
    o podatku dochodowym to nawet nie wspomniałem, bo nie ma to nic wspólnego z
    podatkiem dochodowym, więc proszę nie mącić

    > Podpisałem po operacji. Pani przepraszała i powiedziała, że w takim
    > stanie musieli szybko reagować i zwyczajnie im się zapomniało.

    a jednak podpisałeś:O)

    > Ja tam wiem co podpisuję i kiedy.

    wcześniej się wyprałeś że podpisałeś:O)

    p.s a tak się zastanawiam, bo we wcześniejszym wątku pisał pan że operacja
    wyrostka kosztuje 2-3 tyś.zł, skąd się bierze takie informacje? kto to
    liczy?

  • 44. Data: 2008-04-15 09:37:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    > a gdzie to widzisz?

    W Twoim 'ZUS bierze 40%' wypłaty.

    > a jednak podpisałeś:O)

    No i?

    > wcześniej się wyprałeś że podpisałeś:O)

    Tak. I zostałem wykorzystany seksualnie przez pijane wenusjanki.

    > p.s a tak się zastanawiam, bo we wcześniejszym wątku pisał pan że operacja
    > wyrostka kosztuje 2-3 tyś.zł, skąd się bierze takie informacje? kto to
    > liczy?

    Zapytałem się w szpitalu, a co?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 45. Data: 2008-04-15 11:59:55
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Nie. 209 zł to obecna stawka za składki zdrowotne. Wpłacanie więcej nie
    > daje *nic*, więc firmy płacą tyle ile trzeba. Tego nie można nazwać
    > oszczędnością. A Ty znowu mylisz składkę emerytalną i zdrowotną.

    Na podstawie art.81ust.2 ustawy z dnia 27sierpnia2004r. o świadczeniach
    opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U.Nr210,poz.2135)
    podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne dla osób prowadzących
    pozarolniczą działalność gospodarczą stanowi kwota zdeklarowana, nie niższa
    niż 75% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia /ciap/

    jak widzisz to twoje 209zł to tylko kwota minimalna od podstawy będącej
    przeciętną wynagrodzenia, zresztą podobnie jest z ubezpieczeniem społecznym,
    też masz minimum od pewnej podstawy,

    problem tylko w tym że jak płacisz minimum, to potem rentę, emeryturę,
    chorobowe też masz liczone od tego minimum, z ubezpieczeniem zdrowotnym jest
    podobnie, NFZ może stwierdzić że ci tego wyrostka nie zrefunduje, bo z
    twoich składek wynika że mogą ci zrefundować do pewnej kwoty

    natomiast czy płacenie minimum, czy płacenie od podstawy będącej twoimi
    zarobkami (pod warunkiem że twoje zarobki będą wyższe od przeciętnej) daje
    coś więcej czy nic, to już kwestia indywidualnego podejścia,
    tak jak płacąc minimum społecznego w razie choroby zus wypłaca ci minimum
    chorobowego, zamiast kwoty zbliżonej do twoich zarobków, podobnie ze
    zdrowotnym czy jest sens płacić więcej? nie wiem, dla mnie płacenie jakiej
    kolwiek kwoty na zdrowotne nie ma sensu w sytuacji gdy zawsze leczę się
    prywatnie, tak samo jak na emerytalne (bo płacę na cudzą emeryturę, a do
    swojej nie dożyję:O(

  • 46. Data: 2008-04-15 13:02:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 15.04.2008 gargamel <s...@d...na> napisał/a:

    [...]

    > jak widzisz to twoje 209zł to tylko kwota minimalna od podstawy będącej
    > przeciętną wynagrodzenia,

    Tak. I po co mam płacić więcej, skoro za tym nie idą żadne świadczenia
    dodatkowe?

    [...]

    > problem tylko w tym że jak płacisz minimum, to potem rentę, emeryturę,
    > chorobowe też masz liczone od tego minimum,

    Ale renta, emerytura i chorobowe to są składki społeczne!

    > z ubezpieczeniem zdrowotnym jest podobnie, NFZ może stwierdzić że ci tego
    > wyrostka nie zrefunduje, bo z twoich składek wynika że mogą ci zrefundować
    > do pewnej kwoty

    Podaj podstawę prawną. Ja twierdzę że nie może. Ba! Takie same prawa ma
    osoba, za którą zostanie odliczona składka 1 zł (np. przy umowie
    zleceniu).

> [...]
    > tak jak płacąc minimum społecznego w razie choroby zus wypłaca ci minimum
    > chorobowego, zamiast kwoty zbliżonej do twoich zarobków,

    Ale rozmawiamy o NFZ.

    > podobnie ze zdrowotnym

    Podaj podstawę prawną. Pokaż mi przepis, który różnicuje świadczenia
    medyczne w zależności od wysokości składki zdrowotnej.

    > czy jest sens płacić więcej? nie wiem,

    Właśnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 47. Data: 2008-04-15 13:16:24
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > W Twoim 'ZUS bierze 40%' wypłaty.

    nie napisałem o przychodzie, ale o dochodzie, jeśli mam dochód 2000zł to 40%
    z tej kwoty to 800zł, czyli zus, a jak w danym miesiącu zarobię nie 2000zł a
    tylko 800zł, to zus będczie stanowił 100% mojego dochodu:O(
    (oczywiście jak zarobie milion złotych to zus będzie pomijalny, ale podatek
    znaczący, ale ja tyle nie zarobie:O(

    > No i?

    no i to że podpisałeś to o czym mówiłem, a z czym ty się nie zgadzałeś i
    takie tam:O)

    > Zapytałem się w szpitalu, a co?

    ale kogo, pielęgniarki, lekarza, czy dyrektora szpitala?
    i czy to była kwota do zapłacenia pod stołem, czy rzeczywisty, całkowity
    koszt takiej operacji? (np. dla osoby nieubezpieczonej)
    pytam z ciekawości:O)

  • 48. Data: 2008-04-15 16:39:01
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Tak. I po co mam płacić więcej, skoro za tym nie idą żadne świadczenia
    > dodatkowe?

    więc to co pisałem wcześniej się zgadza, płacisz kwotę minimalną, a to czy
    to się opłaca to kwestia dyskusyjna (zależy dla kogo), ni chce mi się
    dzwonić do zus (bo trzeb by cały obdzwonić zanim się trafi na koogś kto coś
    będzie na temat wiedział), ale podejrzewam że ta możliwość płacenia więcej
    czemuś służy

    > Podaj podstawę prawną. Ja twierdzę że nie może. Ba! Takie same prawa ma
    > osoba, za którą zostanie odliczona składka 1 zł (np. przy umowie
    > zleceniu).

    takich samych praw na pewno nikt nie ma, porównaj sobie prawa szeregowego
    płatnika zus a np. posła do sejmu, czy premiera:O)

  • 49. Data: 2008-04-15 17:54:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

> [...]

    > tylko 800zł, to zus będczie stanowił 100% mojego dochodu:O(
    > (oczywiście jak zarobie milion złotych to zus będzie pomijalny, ale podatek

    Po co Ci działalność, jeśli nie umiesz na niej efektywnie zarobić?

    > no i to że podpisałeś to o czym mówiłem, a z czym ty się nie zgadzałeś i
    > takie tam:O)

    Że co? Z czym się nie zgadzałem? O_o
    Wybacz, ale tak się zakręciłeś z tą swoją teorią podpisywania czegoś, że
    już nie wiem o co Ci chodzi. NIE podpisywałem dokumentu ZDEJMUJĄCEGO
    całą odpowiedzialność ze SZPITALA.

    Podpisałem dokument wywiadu medycznego oraz zgodę na operację (po
    operacji). W RAZIE gdyby ktoś w szpitalu popełnił błąd lekarski, to
    mógłbym się sądzić o odszkodowanie. JEŻELI zaś szkoda by wynikła na
    skutek podania BŁĘDNEJ informacji lekarzom, to jest to tylko i wyłącznie
    moja wina i za to nie mogę pociągnąć nikogo do odpowiedzialności.
    Więc proszę przestać snuć teorie rodem z Archiwum X.

    > ale kogo, pielęgniarki, lekarza, czy dyrektora szpitala?
    > i czy to była kwota do zapłacenia pod stołem, czy rzeczywisty, całkowity
    > koszt takiej operacji? (np. dla osoby nieubezpieczonej)

    Co Ty z tą kwotą 'pod stołem'? Nie umiesz nic inaczej załatwić?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 50. Data: 2008-04-15 19:25:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

> [...]

    > będzie na temat wiedział), ale podejrzewam że ta możliwość płacenia więcej

    Tak. Wykrywaniu potencjalnie chorych na umyśle.

    > takich samych praw na pewno nikt nie ma, porównaj sobie prawa szeregowego
    > płatnika zus a np. posła do sejmu, czy premiera:O)

    Ty naprawdę nie masz pojęcia o czym dyskutujesz. EOT.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl